FIA renunţă la concesiile acordate Red Bull la Silverstone!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Răsturnare spectaculoasă de situaţie în privinţa regulamentului tehnic pentru sistemele de evacuare utilizate de echipele motorizate de Renault: FIA a anunţat sâmbătă că renunţă la concesiile acordate constructorului Renault cu mai puţin de 24 de ore în urmă, prin care Red Bull Racinng, Renault şi Lotus puteau utiliza o limitare de 50% a eliminării gazelor de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează.
În urma deciziei din această dimineaţă, cele trei echipe vor utiliza o limitare de 10%, la fel ca şi celealte echipe, chiar dacă Renault câştigase iniţial bunăvoinţa forului mondial pe criterii de fiabilitate.
"În concordanţă cu cerinţele de a oferi configuraţii acceptabile pentru SECU înainte de startul Marelui Premiu al Marii Britanii, şi anume înainte de ziua de joi la ora 10:00, considerăm că orice informaţii oferite după această dată nu sunt admise pentru acest eveniment", precizează FIA în directiva trimisă tuturor echipelor sâmbătă dimineaţa.
Cu toate acestea, situaţia tinde să devină explozivă ca urmare a faptului că Mercedes are în continuare permisiunea de a elimina gazele de eşapament prin eleronul spate când pilotul nu accelerează cu patru dintre cei opt cilindri ai motorului, decizia fiind luată tot pe considerente de fiabilitate la finalul cursei de la Valencia din urmă cu două săptămâni.
În acest sens, Red Bull Racing acuză că motorul Renault nu poate beneficia de anumite concesii pe motive de fiabilitate, în timp ce Mercedes, care furnizează motoare şi pentru McLaren, are această oportunitate.
Oficialii Red Bull Racing s-au întâlnit deja cu reprezentaţii motoristului Renault pentru a analiza noua situaţie, iar şeful Christian Horner şi directorul tehnic Adrian Newey discută cu Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, despre acest subiect controversat.
Via | Adam Cooper | Autosport
Intradevar.RBR,au pierdut 0.8 sec,dar in continuare sunt primii!