FIA: "Red Bull ar fi scăpat de excluderea din cursă dacă utiliza senzorul omologat, chiar dacă era defect"

de Daniel Popescu
Marti, 18.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA susţine că Daniel Ricciardo nu ar fi fost exclus din Marele Premiu al Australiei dacă utiliza senzorul omologat pentru verificarea debitului carburantului în motor, chiar dacă acesta arăta date eronate.

Esential 18 puncte au pierdut Daniel Ricciardo si Red Bull Racing in urma excluderii din Marele Premiu al Australiei
Decizia celor de la Red Bull Racing de a folosi propriul sistem de măsurare a debitului carburantului în rezervor în locul senzorului omologat de FIA a jucat un rol semnificativ în excluderea lui Daniel Ricciardo din Marele Premiu al Australiei.

Informaţia a fost dezvăluită de Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, care afirmă că australianul şi-ar fi păstrat locul doi câştigat în cursă dacă echipa sa folosea senzorul omologat de forul mondial.

Whiting afirmă că Ricciardo nu ar fi fost exclus nici măcar dacă senzorul arăta că debitul carburantului depăşeşte limita maximă de 100 de kilograme pe oră impusă prin regulament, în contextul în care acelaşi senzor a furnizat date eronate în antrenamentele de vineri.

 Povestea completă a excluderii lui Ricciardo de la Melbourne

Dacă ar fi urmat sfatul nostru, nu am fi avut nicio problemă şi nu ar fi fost penalizaţi.

Charlie Whiting
Director de curse FIA
"I-am sfătuit de două ori după calificări şi la cinci tururi după startul cursei să adopte paşii necesari pentru a respecta regulamentul.
Au ales să folosească propriile calcule pentru a demonstra că au respectat regulamentul. Dacă ar fi urmat sfatul nostru, nu am fi avut nicio problemă şi nu ar fi fost penalizaţi. Dacă senzorul era defect, atunci lucrurile ar fi fost diferite. Au avut posibilitatea să facă ceea ce era necesar pentru a respecta regulamentul"
, a precizat britanicul citat de postul de televiziune SkySports.

Red Bull Racing a refuzat pe parcursul cursei să reducă debitul carburantului în motor la solicitarea FIA pe motiv că datele forului mondial nu corespundeau cu realitatea. Red Bull a făcut apel la excluderea lui Ricciardo din cursă, însă presa internaţională susţine că acesta nu va fi judecat mai devreme de sfârşitul lunii aprilie.

Via SkySports

Comentarii (2)

  • Sunt curios daca pe masina lui vettel era acelasi senzor sau unu de la FIA ? :)
    15 3
  • rastafan2
    Pe masina lui vitzel au pus senzorul bun. De-aia n-a mers. Anul asta Renault au un motor consummator, care nu se incadreaza in tinta FIA. Redbull voia sa li se aprobe senzorul lor, pt ca altfel n-o sa prinda nici locuri in puncte.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru