Noua structură a Acordului Concorde, document ce urmează să fie semnat de FIA şi Bernie Ecclestone în următoarele săptămâni, va oferi mai multă putere forului mondial.
Potrivit Acordului Concorde, regulamentul va fi stabilit de F1 Strategy Group, organizaţie în care FIA, compania care deţine drepturile comerciale şi echipele vor avea câte şase locuri.
Acest lucru va permite forului mondial să impună mai uşor reducerea costurilor în Formula 1, mai ales dacă va avea sprijinul deţinătorului drepturilor comerciale şi a câtorva echipe mai mici.
De altfel, Jean Todt, preşedintele FIA, consideră că aceasta este cea mai bună metodă prin care poate învinge rezistenţa celor de la Red Bull Racing de a limita costurile în competiţie."Au fost multe discuţii cu echipele despre acordul pentru reducerea costurilor, iar echipele au spus că noi n-am avut niciodată o abordare clară despre propunerile pentru reducerea costurilor.
Ne-am întâlnit la Maranello cu câteva echipe şi s-a votat împotriva acordului pentru reducerea costurilor. Cu Acordul Concorde am implementat un nou grup care va stabili strategia. Reducerea costurilor va fi pe agendă la prima întâlnire în care suntem implicaţi. Vă pot garanta că FIA va vota în favoarea reducerii costurilor. Apoi vom vedea", a precizat Todt.Via Autosport
Nu le poti avea pe toate, trebuie sa fie un echilibru, un compromis
nr 1 150mil eure
nr 2 100 mil eur si asa mai departr pina cand ultimul loc ia
21 5mil eur
Acum ori dam bani la fel sau nu mai impunem limite.
Totul se poatre limita din punct de vedere tehnic,fara a tine cont de pret cine are ban sa invecteasca restu lumi e liber la comentari.
Nu e vorba neaparat sa se restrictioneze tehnic, fiindca asta nu-ti garanteaza costuri reduse. FIA impune de exemplu 1001 de restructionari in 99% din piesele unei masini>>>echipele concentreaza o galagie de bani pe restul de 1% fara restrictionari, pentru a scoate performanta de acolo. Mai adecvat ar fi "budget cap" , bugetul maxim pe sezon, care - dupa parerea mea- ar trebui sa se situeze undeva intre bugetul unui Lotus si al unui Williams etc - pe la 150 de milioane de EUR anual.