Romain Grosjean a devenit duminică primul pilot după 1994 suspendat o cursă pentru producerea unui accident colectiv, însă decizia comisarilor de cursă de la Spa-Francorhamps ar putea deveni o regulă în cazul în care astfel de situaţii se vor repeta.
Publicaţia britanică The Independent susţine FIA a decis să ia măsuri mai dure împotriva piloţilor care comit accidente, iar măsura urmează să se aplice atât în Formula 1, cât şi în competiţiile inferioare GP2 şi GP3. Una dintre sursele din cadrul FIA susţine că piloţi precum Grosjean comit multe accidente din cauza faptului că sunt convinşi că nu se pot răni în cazul unor acroşaje cu rivalii.
"Suntem foarte îngrijoraţi că unii tineri piloţi au demonstrat o lipsă de respect la adresa rivalilor din cauza unei credinţe greşite că monoposturile sunt atât de sigure în zilele noastre încât nu se pot răni. Este timpul ca standardele (n.r - de pilotaj) să fie îmbunătăţite", a declarat sursa FIA.
Declaraţia reprezentaţilor forului mondial vine la numai câteva zile după ce Stefano Doemnicali, şeful Scuderiei Ferrari, şi Fernando Alonso, cel mai grav afectat pilot de accidentul de la Spa-Francorchamps, au avertizat că piloţii tineri produc astfel de accidente pentru că aşa se obişnuiesc din competiile inferioare.Pe lângă Grosjean, care anul trecut a câştigat titlul în GP2, un alt pilot care a ieşit în evidenţă prin numeroasele incidente provocate a fost Pastor Maldonado, de asemenea campion în GP2 în 2009.
Pilotul echipei Williams a primit nu mai puţin de patru penalizări în acest sezon pentru astfel de incidente, iar în Marele Premiu al Italiei va fi penalizat cu 10 poziţii pe grila de start pentru că a "furat" startul şi l-a acroşat pe Timo Glock la Spa-Francorchamps.Via The Independent
Comentarii (3)