FIA pregăteşte sancţiuni mai aspre pentru piloţii care provoacă accidente

de Daniel Popescu
Miercuri, 05.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piloţii care comit accidente riscă să fie suspendaţi cu regularitate din curse după modelul Romain Grosjean, potrivit unor surse din cadrul FIA.

Romain Grosjean a devenit duminică primul pilot după 1994 suspendat o cursă pentru producerea unui accident colectiv, însă decizia comisarilor de cursă de la Spa-Francorhamps ar putea deveni o regulă în cazul în care astfel de situaţii se vor repeta.

Publicaţia britanică The Independent susţine FIA a decis să ia măsuri mai dure împotriva piloţilor care comit accidente, iar măsura urmează să se aplice atât în Formula 1, cât şi în competiţiile inferioare GP2 şi GP3. Una dintre sursele din cadrul FIA susţine că piloţi precum Grosjean comit multe accidente din cauza faptului că sunt convinşi că nu se pot răni în cazul unor acroşaje cu rivalii.

"Suntem foarte îngrijoraţi că unii tineri piloţi au demonstrat o lipsă de respect la adresa rivalilor din cauza unei credinţe greşite că monoposturile sunt atât de sigure în zilele noastre încât nu se pot răni. Este timpul ca standardele (n.r - de pilotaj) să fie îmbunătăţite", a declarat sursa FIA.

Urmareste Automarket
Declaraţia reprezentaţilor forului mondial vine la numai câteva zile după ce Stefano Doemnicali, şeful Scuderiei Ferrari, şi Fernando Alonso, cel mai grav afectat pilot de accidentul de la Spa-Francorchamps, au avertizat că piloţii tineri produc astfel de accidente pentru că aşa se obişnuiesc din competiile inferioare.

Pe lângă Grosjean, care anul trecut a câştigat titlul în GP2, un alt pilot care a ieşit în evidenţă prin numeroasele incidente provocate a fost Pastor Maldonado, de asemenea campion în GP2 în 2009.

Pilotul echipei Williams a primit nu mai puţin de patru penalizări în acest sezon pentru astfel de incidente, iar în Marele Premiu al Italiei va fi penalizat cu 10 poziţii pe grila de start pentru că a "furat" startul şi l-a acroşat pe Timo Glock la Spa-Francorchamps.

Via The Independent

Comentarii (3)

  • Scopul: reeducarea faptuitorului si descurajarea celorlalti in a crea accidente. Asta trebuie, de asta e nevoie si asa sa fie!
    14 1
  • rastafan2
    Parerea mea ca pilotii care sunt promovati mai nou in F1 sunt prea tineri pentru sportul asta. Ar trebui sa petreaca mult mai mult timp prin alte campionate pentru a capata experienta. Ar trebui sa ajunga aici cand sunt maturi dpdv emotional, si nu mai sunt atat de impulsivi si cu capul in nori. Pe vremuri ajungeai in F1 la varste mai inaintate. Acum exista recordul pt cel mai tanar din F1. Vor ajunge sa treaca de la karting la F1 direct pe la 12 ani, asa.
    5 5
  • @rastafan2 - Nu cred ca sunt prea tineri,pana la urma Grosjean are 26 de ani iar Button,spre exemplu,la 32 de ani are cel putin 10 ani in F1.Vettel are si el 2 campionate mondiale si are 24-25 de ani.Niciunul dintre astia nu a comis accidente grave.Problema e ca ar trebui sa li se faca teste psihologice sa se vada daca sunt normali la cap.Crezi ca Grosjean va fi un pilot cumsecade peste 10 ani?Va fi la fel de batut in cap dar va trebui sa se calmeze,altfel "adio F1".
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru