FIA pregăteşte o nouă modificare de regulament pentru 2013

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 12.03.2012
FIA a dezvăluit că va restricţiona şi mai mult regulamentul pentru evacuarea gazelor de eşapament în sezonul 2013, după ce mai multe echipe au reuşit să ocolească actualele reguli.

FIA a modificat regulamentul tehnic al sistemului de evacuare pentru acest sezon ci scopul de a evita eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, însă presa internaţională speculează că mai multe echipe, printre care şi Red Bull Racing, au identificat deja o scăpare a regulamentului.

Oficialii forului mondial sunt conştienţi că această problemă ar putea escalada într-un nou conflict de natură tehnică, motiv pentru care directorul de curse Charlie Whiting anticipează o nouă schimbare de regulament pentru anul viitor.

"Obiectivul nostru este să prevenim echipele să elimine gazele de eşapament prin eleronul spate, care în anumite circumstanţe încalcă articolul 3.15. În combinaţie cu noile restricţii pentru setările motoarelor, care sunt descrise în directiva tehnică numărul 36 şi include în codul SECU, limitează abilitatea designerilor de a exploata eliminarea gazelor în scop aerodinamic. Totuşi, echipele nu vor uita cunoştinţele pe care le-au obţinut şi este foarte posibil ca această zonă a regulamentului să fie revizuita din nou în 2013", a explicat el.

De asemenea, Whiting a admis că actualele monoposturi suntr urâte din punct de vedere vizual, însă susţine că decizia de a păstra înălţimea sasiului neschimbata în paralel cu scăderea înălţimii nasului a fost luată la solicitarea echipelor.

Via | FIA

Taguri: FIA, regulament

Comentarii (3)

  • o zguduie
    sa scoata tevile de esapament in spatele eleronului si gata problema
    8 0
  • bunicutul
    lamuriri
    Cine ma poate lamuri, care sunt totusi obiectivele urmarite la stabilirea unui regulament tehnic in F1? Pentru mine devine din ce in ce mai evident ca scopul nu este de a se dezvolta tehnologii ce pot fi folosite la noile masini de strada ... scopul devenind din ce in ce mai obscur. Cred ca desta si evita constructorii mari F1, de ce ai investii in ceva ce nu poti folosii ?
    6 1
  • @bunicutul
    Principalul obiectiv este securitatea pilotilor. De aceea, nasul monopostului a fost coborat, pentru ca monopostul sa nu aiba tendinta de a se ridica in momentul unui impact (vezi Webber la Valencia 2010).

    Al doilea obiectiv este limitarea aerodinamicii. De aici si restrictiile introduse la sistemul de evacuare.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru