În condiţiile în care Pirelli a anunţat că are deja acorduri cu echipele şi Bernie Ecclestone, ultima semnătură necesară era cea a forului mondial.
Conform regulamentului sportiv, FIA ar trebui să lanseze o licitaţie pentru pneuri la care este aşteptată să facă o ofertă şi Michelin, însă preşedintele Jean Todt a afirmat sâmbătă pe circuitul de la Monza că Pirelli va rămâne unicul furnizor de pneuri dacă toate echipele vor fi de acord cu acest lucru.
"Vom vedea ce se va întâmpla, dar dacă toate echipele spun că sunt foarte mulţumite, atunci care este rostul pentru o licitaţie? Voi putea explica faptul că nu facem licitaţie pentru că toată lumea vrea Pirelli. Dar dacă avem cinci echipe care vor asta şi altele care vor altceva, atunci cu siguranţă ar trebui să facem o licitaţie.
În plus, dacă există o decizie unanimă într-o anumită direcţie, ce vor spune oamenii dacă facem o licitaţie? Că sunt împotriva Pirelli şi că încerc să aduc Michelin", a declarat francezul. Anterior, Pirelli anunţase că a semnat un contract cu Ecclestone şi acorduri individuale cu 10 echipe, singura excepţie fiind Marussia. Paul Hembery, directorul de motorsport al producătorului italian, a dezvăluit însă că acum are contracte cu toate cele 11 echipe. "Da, acum avem un acord cu toate echipele şi cu promoterul campionatului", a precizat britanicul pentru publicaţia online F1News.Todt se va întâlni duminică la Monza cu Ecclestone pentru o discuţie finală în privinţa furnizorului de pneuri, astfel că un anunţ oficial pe marginea acestui subiect ar putea fi iminent.
Via Autosport, Motorsport, TheF1Times
Serios acuma, chiar se asteapta cineva ca un competitor la pneuri sa intre la anul? cand sa aiba timp respectivul competitor sa scoata pe piata pneuri care sa fie si competitive? Hankook au declinat clar oferta, si inca de acum cateva luni, amintind tocmai acest motiv.
Luati in calcul ca deadline-ul pentru a furniza pneuri noi din partea oricarui producator nu e Martie 2014 (prima cursa anul viitor) si cam Octombrie anul asta - cand lumea va incepe sa faca teste pe tunelul de vant cu pneuri la dimensiune 50-60%, pe machete ale masinilor 2014 (depinzand de scala tunelului de vant).
Iar in ianuarie-februarie sunt sesiuni de teste efective pe pista.
Acum inchipuiti-va ca una (macar una) din echipe semneaza contract cu Michelin pentru la anul si renunta la contractul Pirelli. Cu ce pneuri va testa echipa respectiva in iarna, luand in vedere ca Michelin n-are un proiect bine pus la punct? cu Pirelli, care vor sari-n sus de 5 metri? cu pneuri beta de la Michelin, "project in development"? nimeni nu-i sinucigas sa faca asta. Anul viitor e oricum complicat pentru toata lumea, toti orbecaie in bezna cu motoarele astea noi, n-are nimeni nevoie sa se lege la cap cu INCA o problema
Sa nu uitam ca , atunci cand Pirelli a intrat in F1, se stia acest lucru de anul anterior, de prin aprilie, contract semnat, parafat, tranzitie lina etc.