Conform unei decizii publicate recent, începând de anul viitor piloţii vor pleca de pe loc de pe grila de start după ce maşina de siguranţă iese de pe circuit, iar forul mondial a explicat procedura.
Astfel, după ce Safety Car-ul revine în pitlane, piloţii vor parcurge încă un tur şi se vor alinia în ordine pe grila de start, după care se va aplica procedura obişnuită pentru un start.
Mai mulţi piloţi şi Pirelli au criticat această idee din cauza faptului că pneurile de pe monoposturi vor avea o temperatură prea mică la restart, iar producătorul italian de cauciucuri a solicitat chiar analize ample în această privinţă.
▶ Opinie: Îngroparea unei idei bune
Pe de altă parte, FIA menţionează în regulamentul sportiv că directorul de curse are dreptul de a renunţa la restartul cursei de pe grila de start în cazul în care consideră că nu exista condiţii prielnice pentru îndeplinirea acestuia. Într-o astfel de situaţie, piloţii vor relua cursa la fel ca şi până acum, urmând să ruleze la viteză maximă după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.
În plus, piloţii nu vor relua cursa de pe grila de start dacă Safety Car-ul a intrat pe circuit în primele două tururi sau dacă au mai rămas numai cinci tururi până la finalul Marelui Premiu.
O altă regulă este că restartul cursei nu va avea loc de pe loc dacă Marele Premiu a început sub Safety Car.Via FIA
Autodromo di Monza sau Spa-Francorchamps. Singurul lucru bun aici ar fi ca poate relansa o cursa insa in situatia data e putin probabil avand in vedere fiabilitatea celor de la MB.