FIA nu permite utilizarea unor motoare de specificaţie 2015 în sezonul viitor

de Daniel Popescu
Miercuri, 14.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA nu va permite echipelor să folosească motoare de specificaţie 2015 în sezonul următor, cu excepţia cazului în care schimbarea este acceptată de toate echipele, potrivit noului regulament sportiv.

FIA a publicat miercuri regulamentul sportiv al Formulei 1 pentru sezonul 2016 al Formulei 1, care include câteva menţiuni importante cu privire la unităţile de propulsie.

Astfel, articolul 23.5 din regulamentul sportiv menţionează că echipele vor putea utiliza în sezonul următor doar motoare de specificaţie curentă, astfel că folosirea unor unităţi de propulsie din 2015 este interzisă. Singurele diferenţe între un motor pentru o echipă de uzină şi un motor pentru o echipă client sunt permise la nivelul software-ului sau al tipului de carburant.

Regula este în detrimentul celor de la Red Bull, care au negociat o bună perioadă de timp utilizarea unor motoare Ferrari de specificaţie 2015 pentru Scuderia Toro Rosso.

Urmareste Automarket
Cu toate acestea, există o portiţă în regulament care, dacă va fi exploatată, va permite unei echipe să folosească motoare vechi de un an.
Astfel, în cazul în care toate echipele sunt de acord, regulamentul poate fi schimbat pentru a permite o astfel de posibilitate.
De altfel, directorii tehnici ai echipelor se vor reuni joi pentru a clarifica aceste aspecte şi alte detalii ale motoarelor, astfel că este posibil ca regula să fie schimbată la timp pentru a fi aprobată ulterior de Consiliul Mondial al FIA şi integrată în cadrul regulamentului sportiv.

Via FIA

Comentarii (7)

  • Nu-mi dau seama daca iar incearca sa le forteze mana celor de la Ferrari sau le da cu tava in cap celor de la Red Bull. Nu vad ce interes ar avea sa le inrautateasca situatia care oricum este critica.
    5 1
  • @WickedSick: Probabil nici una, nici alta. Ca idee, calendarul pentru 2016 are 21 de curse. In noul regulament sportiv publicat astazi scrie ca numarul maxim de curse din calendar nu poate fi mai mare de 20.
    6 0
  • @WickedSick
    Barfele zic ca Bernie pregatea asta inainte de semnarea acordului cu Ferrari. Din acest motiv RB pe ultima 100 de metri acceptau si motoare 2015. Ca norocu sau prins cei de la Ferrari la timp...

    Oricum deja devine prea pe fata relatia Bernie - RB
    4 0
  • @daniel.popescu: Sau stiu foarte bine ce fac + stiu ceva ce noi inca nu stim (au scos Monza din calendar). E doar o banuiala.
    2 1
  • @WickedSick: Monza are contract si pentru 2016. Cel mai probabil, au dat copy-paste din regulamentul de anul trecut si nu si-au dat seama.
    2 0
  • Este un mare haos la baietii astia de la FIA. De ce sa mai pui o regula daca stii ca este foarte posibil sa nu fie nevoie sau sa fie modificata? Cei de la Mercedes au de "echipat" cu unitati de propulsie trei (3) echipe diferite, dar anul acesta nu le-au dat si ultima varianta de motor pentru ca... shit happens. Cei de la Ferrari vor "echipa" trei (3) echipe anul viitor, si... Renault si Honda cateva una pentru ca... sunt pe langa. Cei de la Red Bull nu au ce "echipa" pentru ca sunt prea smecheri dar nu-i bai vine "tatuca" Dieter si scoate din "puxx" un motor nou nout, pana la finalul lunii Octombrie.

    Eu sunt curios... cei de la Red Bull aveau vreun plan alternativ daca nu primeau motor de la Mercedes sau... nici nu le-a trecut prin cap ca raspunsul o sa fie "Nu"? Pentru ca cei de la Ferrari nu au 800 de angajati care sa lucreze doar la sasiu si inca vreo 600 care sa lucreze la motor cu au cei de la Mercedes, ci au vreo 700 in total. Sau poate cei de la Red Bul cred ca "unitatile" astea de propulsie... cresc in copacii din curtea celor de la Ferrari? Sincer sa fiu credeam ca-s multi oameni inteligenti si destepti care lucreaza in F1, dar parca... sunt si multi prosti pe acolo.
    4 2
  • RBR -RENAULT-MERCEDES-FERARI -FIA toti sau folosit de reclama chiar daca sa vorbit la felul negativ de ei tot reclama se cheama.Eu zic ca 99% stiau ca o sa ramina cu Renault dar daca nu invarteau spiritele cine mai vorbea de ei ??????. Pacat ca F1 a ajuns in halul asta si doar comercialul e pe n1.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru