FIA introduce noi reguli în Formula 1 pentru sezoanele 2014 şi 2015

de Daniel Popescu
Vineri, 24.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a prezentat joi seară o serie de schimbări de regulament pentru sezoanele 2014 şi 2015, care vor intra în vigoare după aprobarea acestora de către echipe şi Comisia F1.

Esential 691 este masa minima a monoposturilor pentru sezonul 2014
701 va fi masa minima a monoposturilor incepand doin sezonul 2015
6 este numarul de ori in care o echipa poate lucra la monopost in timpul unui Mare Premiu in afara orelor de program prestabilite
Federaţia Internaţională de Automobilism a găzduit miercuri la Geneva o întâlnire cu reprezentanţii echipelor şi cu Bernie Ecclestone.

Chiar dacă renunţarea la dublarea punctelor pentru ultima cursă nu a fost supusă la vot, forul mondial a luat câteva decizii importante cu privire la regulamentul sportiv şi cel tehnic pentru următoarele două sezoane şi a clarificat câteva aspecte ale unor reguli anunţate în luna decembrie a anului trecut.

Schimbări de regulament în Formula 1 pentru 2014:

▶ piloţii nu mai au dreptul să oprească monopostul pe circuit în turul de revenire la boxe de la finalul cursei cu scopul de a păstra o cantitate suficientă de benzină în rezervor;

▶ penalizarea de cinci secunde la boxe pentru infracţiuni minore va fi suportată de pilot cu puţin timp înainte de efectuarea unui pitspot programat pentru schimbarea pneurilor;

▶ fiecare echipă poate lucra la monopost în afara orelor prestabilite de şase ori pe parcursul sezonului, în loc de două ori ca până acum, ca urmare a introducerii noilor motoare;

▶ masa minimă a monoposturilor a crescut de de la 690 la 691 kg din cauza diferenţei de masă dintre pneurile furnizate de Pirelli în 2013 şi cele din acest an.

Schimbări de regulament în Formula 1 pentru 2015:

▶ masa minimă a monoposturilor va creşte de la 691 la 701 kg;

▶ husele de încălzire pentru pneuri vor fi interzise;

▶ echipele vor avea dreptul să aibă un furnizor extern pentru suspensii şi conductele de frâne.

Cel mai probabil, noile reguli pentru următoarele două sezoane ale Formulei 1 vor fi aprobate de Comisia F1 şi de echipe în cursul zilei de vineri, 24 ianuarie.

Via FIA

Comentarii (4)

  • Astia parca sunt Ministerul Educatiei de la noi. Si-au propus sa schimbe niste reguli aberante cu altele si mai aberante.
    11 0
  • Interesante schimbarile de reguli.
    E ok schimbarea la greutate pentru ca ei stiu ce si cum se schimba masa la roti si motorul nou, orele de lucru in plus sunt necesare date fiind noutatile tehnice, e ok sa nu opresti mopostul in turul de revenire, pentru ca toti au aceleasi conditii de start, nu e ok sa mai "trisezi" un litru in plus.
    E ok si liberalizarea unor elemente. Cu cat mai multa concurenta cu atat mai bine pentru sport. Asa ar trebui si pentru alte elemente gen cauciucuri cu toate ca iar ar aparea cauciucuri care rezista tot sezonul nu doar 10 ture.
    Dar nu inteleg de ce se interzic husele de preincalzire a rotilor. Asta va genera un grad ridicat de risc la iesirea pe traseu in cursa, cu rotile reci
    De asemeni nu inteleg mecanismul acela cu cele 5 secunde penalizare. Acel "putin timp" va genera controverse majore, pentru unii insemnand 1 tura pentru altii 10 ca limita efectuare a penalizării. Poate ca este preluat textul de mass media si in regulament este mai bine definit, dar in forma asta va genera mari controverse.
    9 0
  • pablo256r
    Si ce o sa faca pilotii daca risca sa ramana fara combustibil in turul de revenire la boxe de la finalul cursei ? Eventual sa opreasca motorul si sa impinga monopostul pana in pitlane?
    Nu vad sensul regulii.
    Si daca chiar ramane fara combustibil si se opreste motorul?
    Stupid!
    2 2
  • jul1974
    daca ramane fara benzina in turul de revenire sau daca opreste cu siguranta va fii penalizat nu stiu daca nu va fii chiar descalificat un pilot care nu mai are 1 litru de benzina in rezervor, asta ca sa nu mai triseze unu altul ca sa ii ramana benzina asa cum scrie la regulament
    anul trecut RB parca a trisat in calificari cu asa ceva daca nu ma insel si nu mi se pare corect acest lucru indiferent despre ce echipa este vb la nivelul din F1 1 litru de benzina in plus conteaza mult
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru