Chiar dacă renunţarea la dublarea punctelor pentru ultima cursă nu a fost supusă la vot, forul mondial a luat câteva decizii importante cu privire la regulamentul sportiv şi cel tehnic pentru următoarele două sezoane şi a clarificat câteva aspecte ale unor reguli anunţate în luna decembrie a anului trecut.
Schimbări de regulament în Formula 1 pentru 2014:
▶ piloţii nu mai au dreptul să oprească monopostul pe circuit în turul de revenire la boxe de la finalul cursei cu scopul de a păstra o cantitate suficientă de benzină în rezervor;
▶ penalizarea de cinci secunde la boxe pentru infracţiuni minore va fi suportată de pilot cu puţin timp înainte de efectuarea unui pitspot programat pentru schimbarea pneurilor;
▶ fiecare echipă poate lucra la monopost în afara orelor prestabilite de şase ori pe parcursul sezonului, în loc de două ori ca până acum, ca urmare a introducerii noilor motoare;
▶ masa minimă a monoposturilor a crescut de de la 690 la 691 kg din cauza diferenţei de masă dintre pneurile furnizate de Pirelli în 2013 şi cele din acest an.
Schimbări de regulament în Formula 1 pentru 2015:
▶ masa minimă a monoposturilor va creşte de la 691 la 701 kg;
▶ husele de încălzire pentru pneuri vor fi interzise;
▶ echipele vor avea dreptul să aibă un furnizor extern pentru suspensii şi conductele de frâne.
Cel mai probabil, noile reguli pentru următoarele două sezoane ale Formulei 1 vor fi aprobate de Comisia F1 şi de echipe în cursul zilei de vineri, 24 ianuarie.
Via FIA
E ok schimbarea la greutate pentru ca ei stiu ce si cum se schimba masa la roti si motorul nou, orele de lucru in plus sunt necesare date fiind noutatile tehnice, e ok sa nu opresti mopostul in turul de revenire, pentru ca toti au aceleasi conditii de start, nu e ok sa mai "trisezi" un litru in plus.
E ok si liberalizarea unor elemente. Cu cat mai multa concurenta cu atat mai bine pentru sport. Asa ar trebui si pentru alte elemente gen cauciucuri cu toate ca iar ar aparea cauciucuri care rezista tot sezonul nu doar 10 ture.
Dar nu inteleg de ce se interzic husele de preincalzire a rotilor. Asta va genera un grad ridicat de risc la iesirea pe traseu in cursa, cu rotile reci
De asemeni nu inteleg mecanismul acela cu cele 5 secunde penalizare. Acel "putin timp" va genera controverse majore, pentru unii insemnand 1 tura pentru altii 10 ca limita efectuare a penalizării. Poate ca este preluat textul de mass media si in regulament este mai bine definit, dar in forma asta va genera mari controverse.
Nu vad sensul regulii.
Si daca chiar ramane fara combustibil si se opreste motorul?
Stupid!
anul trecut RB parca a trisat in calificari cu asa ceva daca nu ma insel si nu mi se pare corect acest lucru indiferent despre ce echipa este vb la nivelul din F1 1 litru de benzina in plus conteaza mult