Federaţia Internaţională de Automoblism (FIA) a modificat regulamentul de utilizare al sistemului DRS pentru a evita confuziile cu privire la penalizarea piloţilor care nu încetinesc suficient de mult în zona în care sunt arătate steagurile galbene.
Până în prezent, un pilot era obligat să încetinească în cazul în care comisarii arătau steagurile galbene într-o anumită zonă a circuitului, însă în acelaşi timp aveau posibilitatea de a activa fără restricţii sistemul DRS, care permite creşterea vitezei pe liniile drepte cu până la 15 km/h.
Totuşi, începând cu Marele Premiu al Marii Britanii, FIA a decis să interzică utilizarea sistemului DRS în zonele afectate de drapel galben, iar măsura a fost pusă în aplicare în cazul incidentului dintre Pastor Maldonado şi Sergio Perez.
Decizia FIA a venit ca urmare a numeroaselor controverse apărute după ce Michael Schumacher a scăpat de penalizare în cursa de la Valencia din urmă cu aproape trei săptămâni. Pilotul echipei Mercedes a activat atunci sistemul DRS într-o zonă sub drapel galben, însă nu a fost pedepsit de comisari datorită faptului că a încetinit suficient de mult atunci când a trecut prin zona respectivă.
Decizia a fost însă în totală contradicţie cu cea de la Marele Premiu al Spaniei, când Sebastian Vettel şi Felipe Massa au fost penalizaţi de comisari pentru utilizarea sistemului DRS sub drapel galben.
Via Autosport
Comentarii (1)