FIA a anunţat deja prin vocea preşedintelui Jean Todt că va încerca să găsească soluţii pentru ca echipele mici şi independente să plătească mai puţini bani pentru motoare. În prezent, echipele plătesc intre 17-23 milioane de euro pe sezon pentru motoare, în creştere de la cele 10 milioane de euro plătite până la sfârşitul anului trecut.
"Mă voi lupta pentru preturile motoarelor pentru echipele mici. Voi face tot ce pot. Nu pot garanta rezultatele, dar mă voi implica în asta. Cred că putem găsi o soluţie în privinţa motoarelor.
Sunt optimist că vom obţine ceva", a declarat francezul citat de agenţia de presă Reuters.În plus, Todt susţine că va veni cu propuneri concrete şi pentru o limitare drastică a bugetului pentru toate echipele. Totuşi, este vorba despre un proiect pe care FIA l-a mai prezentat anterior şi care a fost respins de echipele mari, motiv pentru care şansele de reuşită ale forului mondial în această privinţă sunt limitate.
"Vom prezenta din nou acţionarilor din grupul de strategie aceleaşi propuneri pe care le-au refuzat. Dar vor ei o limitare a costurilor? Vor să urmeze propunerile pentru a reduce costurile?", se întreaga oficialul forului mondial.
Deciziile Comisiei F1 vor fi ulterior analizate şi aprobate de Consiului Mondial al FIA care se va reuni în 3 deccembrie în Qatar.
Via Reuters
Dar asa cum s-a mai spus de catre alti colegi, F1 ar trebui sa fie varful automobilismului dar din pacate in acest moment acest lucru nu mai este foarte clar.