FIA: "Ferrari a utilizat ordine de echipă în Germania"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a publicat joi seara un raport complet asupra motivelor pentru care a decis să nu impună nicio sancţiune suplimentară Scuderiei Ferrari pentru evenimentele de la Marele Premiu al Germaniei, când Felipe Massa i-a cedat victoria coechipierului său Fernando Alonso.
Potrivit analizei, Consiliul Mondial al FIA a ajuns la concluzia că Ferrari a instituit ordine de echipă, însă a decis să nu pedepsească Scuderia pentru că regulamentul este ambiguu şi a mai fost încălcat şi în trecutul recent al competiţiei.
"Nu se poate nega că rezultatul cursei ar fi fost diferit daca instrucţiunile controversate nu ar fi fost transmise lui Felipe Massa. [...] Au fost multe exemple legate de ceea ce s-a spus că ar fi ordine de echipa în Formula 1 în ultimii ani şi, prin urmare, a existat o inconstanţă în aplicarea regulamentului. În plus, dictarea indirectă a ordinelor de echipa prin mesaje când piloţii nu ridică nicio plângere este incertă şi dificil de detectat", se precizează în raportul forului mondial.
Înainte de a lua o decizie, Consiliul Mondial a primit propunerea de a-l penaliza cu cinci secunde pe Alonso în clasamentul cursei, ceea ce ar fi însemnat că Massa să fie declarat învingător.
Pe de altă parte, rezultatele echipei şi piloţilor din Germania ar fi fost retrase în cazul în care Ferrari ar fi repetat ordinele de echipă până la finalul sezonului. Aceste propuneri au fost însă respinse de Consiliul Mondial, care a detaliat şi modul în care s-a apărat Ferrari în acest caz."În opinia Scuderiei Ferrari, lui Massa nu i s-a ordonat să-i permită lui Alonso să treacă. În schimb, i s-au oferit informaţii relevante pe baza cărora a decis, în beneficiul echipei, să-i permită lui Alonso să depăşească. Informaţia relevantă a fost că Alonso era mai rapid ca el şi că Sebastian Vettel micşora diferenţa faţă de amândoi. Massa a realizat că interesul echipei şi al siguranţei piloţilor este să-i permită lui Alonso să depăşească şi a acţionat în consecinţă. În opinia Ferrari, există o distincţie clară între 'ordine de echipa' şi 'strategie şi tactici de echipă'. Comunicaţiile (n.r - piloţilor) ar trebui considerate 'strategie şi tactici de echipa'", se mai precizează în raportul FIA.
Unul dintre cele mai interesante pasaje din raportul FIA se referă la strategia adoptată de Ferrari pentru a acoperi ordinele de echipă.
Italienii le-au cerut lui Alonso şi Massa să micşoreze turaţia motoarelor, iar ulterior i-a permis doar lui Alonso să revină la setările iniţiale. Aceste conversaţii au avut loc cu câteva tururi înainte de mesajele catalogate drept ordine de echipă."Alonso a mărit viteza motorului fără ca Massa să fie informat. Prin urmare, Alonso a beneficiat de un avantaj de performanţă în faţa lui Massa în momentele care au precedat depăşirea constroversata", se mai arăta în raportul FIA.
Raportul complet prezentat de Consiliul Mondial al FIA poate fi descărcat în format PDF de aici.
Via | FIA
Comentarii (4)