Pe lângă penalizarea de 10 secunde dictată în timpul cursei, pilotul echipei Red Bull Racing va pierde 10 poziţii şi pe grila de start a Marelui Premiu al Bahrainului, conform noului sistem de penalizări introdus în Formula 1 în acest sezon. Deşi sancţiunea este văzută ca o dublă-penalizare pentru o singură greşeală, Jean Todt, preşedintele FIA, consideră că este perfect logică.
"Pentru orice acţiune faci trebuie să existe un minim de disciplină. Unde este limita? Noi avem datoria de a oferi anumite reguli pe circuit pentru a ne asigura că vor fi respectate. Sigur că uneori pedepsele sunt prea rapide, dar am luat deja măsurile necesare pentru a lua decizii corecte. Dialogăm cu piloţii şi nu este ca şi cum am fi inamicii lor. Iar în prezent, comisarii au acces la tot felul de informaţii legate de incidente", a declarat francezul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Auto Motor und Sport.
Todt se va întâlni în Bahrain cu reprezentanţii echipelor pentru a lua câteva decizii cu privire la regulamentul Formulei 1, printre care şi introducerea unui buget maxim anual. În opinia sa, bugetul unei echipe ar trebui limitat la cel mult 150 de milioane de euro pe an.
"Suma este de 150 de milioane de euro. Participarea în cea mai importantă competiţie de motorsport costă, dar dacă veniturile sunt mai mari, echipele fac profit. Acesta ar fi un model sănătos, iar echipe precum Ferrari ar trebui să câştige bani din sport", a adăugat el.
În prezent, campioana mondială Red Bull Racing are un buget anual de circa 250 de milioane de euro, în timp ce echipele modeste precum Caterham şi Marussia alocă cel mult 50 de milioane de euro.
Comentarii (1)