FIA explica anularea suspendarii in cazul Renault

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 19.08.2009
FIA a publicat miercuri mai multe detalii despre modul in care a luat decizia de a permite echipei Renault sa concureze in Marele Premiu al Europei din acest weekend, dezvaluind ca francezii au primit sprijin din partea a patru echipe.

Comisarii de cursa de la Hungaroring au suspendat echipa Renault de la Marele Premiu al Europei, dupa ce pneul dreapta fata al monopostului pilotat de Fernando Alonso s-a desprins si a zburat pe circuit.

Curtea Internationala de Apel a FIA a anulat luni seara aceasta pedeapsa, iar miercuri a publicat primele amanunte legate de modul in care a ajuns la aceasta concluzie.

Intr-un document in format PDF publicat pe site-ul sau oficial, FIA a explicat ca a analizat intregul caz din trei puncte de vedere, ajungand la concluzii diferite fata de comisarii de cursa.

In primul rand, FIA considera ca Renault nu a avut la cunostinta problema tehnica inregistrata de cei doi mecanici care au montat pneul dreapta fata. De altfel, mecanicul sef al echipei de la boxe, care i-a dat acordul lui Alonso de a reveni pe circuit, a declarat in cadrul audierilor ca nu a stiut ca pneul dreapta fata al monopostului nu a fost montat corespunzator. Prin urmare, Curtea a considerat ca Renault nu a incalcat cu buna stiinta articolele 3.2 si 23.1.i din Regulamentul Sportiv.

In al doilea rand, Curtea considera ca Renault ar fi trebuit sa il anunte pe Alonso ca exista un pericol real ca pneul dreapta fata sa se detaseze de monopost si ca acest lucru trebuie sanctionat.

Cu toate acestea, forul crede ca Renault nu a stiut si nici nu a avut intentia de a incalca Regulamentul Sportiv.

In al treilea rand, Curtea Internationala de Apel a considerat ca sanctiunea impusa de comisarii de cursa a fost excesiva si disproportionata. In plus, Curtea a dezvaluit ca Scuderia Ferrari, McLaren Mercedes, Red Bull Racing si Toyota au trimis scrisori catre FIA in care isi exprima sprijinul pentru Renault, iar forul a admis ca a acceptat sa ia in considerare opiniile acestor team-uri.

In concluzie, Curtea a considerat ca o amenda de 50.000 de dolari este cea mai corecta pedeapsa pentru Renault in acest caz.

Documentul PDF in care FIA explica toate amanuntele legate de modul in care a luat decizia in cazul apelului formulat de Renault este disponibil aici.

Via | FIA

Comentarii (2)

  • FIA
    fair gestul echipelor:)
    0 0
  • Daca...
    Era vorba de Mclaren erau executati imediat de maFIA pro-Ferrari... Sincer sunt de acord ca a fost excesiva excluderea lui Renault si nu avea Alonso nici o vina pentru ca acel mecanic nu si-a facut treaba cum trebuie...dar oare daca era vorba de Kova sau de Lewis...mai anula maFIA excluderea?... ma indoiesc...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru