FIA este dispusa sa mareasca bugetul maxim pentru 2010!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Conflictul dintre echipe si FIA pe tema regulamentului tehnic pentru sezonul urmator se apropie cu pasi mari de final, dupa ce forul mondial a anuntat pentru prima oara ca este dispus sa faca anumite compromisuri.
Max Mosley, presedintele FIA, a dezvaluit ca este dispus sa mareasca limita bugetului maxim anual voluntar peste valoarea actuala de 40 de milioane de lire sterline, cu scopul de a determina constructorii sa ramana in competitie, inainte de implementarea regulii in 2011.
"Imi imaginez ca este posibil sa mergem cu o limita mai mare anul viitor, iar apoi sa aplicam bugetul maxim in 2011, dar aceasta idee este inca in discutie. Este o posibilitate", a declarat britanicul pentru agentia de presa Reuters.
Cea mai probabila solutie este ridicarea plafonului maxim cu cateva milioane de lire sterline si, mai ales, eliminarea anumitor costuri din cadrul bugetului maxim. "Pana la urma, va fi ceva in tot in jurul acestei sume. Imaginati-va lumea de astazi in care te duci sa cauti sponsori ca echipa de pluton... asa ca sa ridicam suma cu 45 milioane de euro reprezinta o provocare masiva. Toata lumea poate vorbi despre sume, dar daca o echipa nu poate avea acei bani nu putem face nimic", a adaugat Mosley.
Potrivit unor informatii dezvaluite de postul britanic de televiziune BBC, o alta solutie aceptata de FIA este ca echipele sa primeasca mai multi bani din drepturile de comercializare ale Formulei 1 in sezonul urmator.
TOYOTA SI BMW, IN PERICOL SA SE RETRAGA DIN CAUZA CRIZEI ECONOMICE
Inscrierile pentru sezonul 2010 al Formulei 1 au inceput vineri si se vor incheia pe 29 mai, iar Mosley este increzator ca toate actualele echipe din Formula 1 vor fi de acord sa respecte acest termen limita.
Totusi, echipele ar putea opta pentru o anexa la contract prin care sa conditioneze participarea in 2010 de anumite modificari ale regulamentului.Cu toate acestea, Mosley a dezvaluit ca doi constructori ar putea parasi Formula 1 din ratiuni pur economice, intrucat criza economica a avut un impact major asupra stabilitatii lor financiare.
"Sunt increzator ca Ferrari va fi in Formula 1 si in 2010, dar cred ca unul sau doi contructori vor trebuie sa se opreasca, dar asta nu are nimic de-a face cu aceste discutii. Este foarte dificil pentru un constructor major sa continue in Formula 1 cand ei inchid fabrici, economisesc energie electrica sau nu servesc cafea la intalniri. Este putin probabil ca o companie intr-o astfel de situatie sa cheltuiasca sume masive in F1. Asa ca exista un pericol si acest lucru a dat nastere la regulile pentru noile echipe. Asa ca vom pierde unul sau doi contructori sau echipe independente. Acest lucru a provocat toate aceste lucruri. Daca nu ar fi existat criza economica nu am fi avut aceste discutii", a mai declarat Mosley.
Anterior, s-a speculat ca Toyota este unul dintre constructorii care intentioneaza sa paraseasca Formula 1 din cauza crizei economice, iar acest lucru ar putea deveni o certitudine mai ales daca japonezii nu reusesc sa obtina nicio victorie in acest an. Mai mult decat atat, se vehiculeaza ca si BMW intentioneaza sa se retraga din F1, acesta fiind motivul pentru care constructorul german nu s-a alaturat celorlalte 5 echipe care au amenintat cu retragerea din competitie din cauza regulamentului tehnic.
O alta solutie financiara pentru 2010 este ca banii care ar fi revenit unei echipe ce ar urma sa se retraga sa se imparta echipelor care vor accepta sa concureze cu trei monoposturi, dintre care unul pilotat de un debutant absolut.
De asemenea, restrictia referitoare la posibilitatea unui constructor de a furniza motoare pentru cel mult doua echipe ar putea fi abandonata. In rest, este foarte posibil ca regulamentul tehnic pentru 2010 sa fie aproape identic cu cel actual.Mosley ramane increzator ca noile echipe care doresc sa intre in F1 nu vor fi descurajate de posibila marire a bugetului maxim. "Principala problema pentru noile echipe este ca nu ar trebui sa fie in urma din punct de vedere tehnic si sunt metode pentru a evita aceasta problema", a incheiat el.
Acuma, dupa ce MONTEZEMOLLO a afirmat ca intre FIA si FOTA cea mai mare problema este cea a conducerii, adica Max, acersta trece pe varianta pasnica in timp ce prietenul lui Bernie trece la ofensiva si ameninta pe Ferrari si ceilalti care s-ar retrage ca va cere in tribunal daune comerciale.
Acest monstru bicefal care controleaza F1 trebuie starpit ori moare F1