FIA doreste utilizarea aripilor flexibile

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 08.01.2009
FIA sustine ca este gata sa accepte utilizarea unor componente aerodinamice flexibile pentru a imbunatati spectacolul in Formula 1.

Regulamentul tehnic pentru 2009 si 2010 a fost modificat radical cu scopul de a imbunatati sansele de depasire in timpul curselor.

Cu toate acestea, presedintele FIA, Max Mosley, spune ca Formula 1 are nevoie de si mai multe schimbari pentru a deveni atractiva pentru fani. In loc sa adopte masuri precum sistemul medaliilor, Mosley propune utilizarea unor componente aerodinamice mobile, cum ar fi aripile flexibile.

"Principalul repros al fanilor este absenta depasirilor si a curselor roata la roata. Schimbarile regulamentului aerodinamic au fost propuse de experti ale echipelor si vor intra in vigoare in 2009. Ramane de vazut daca cei 80 de cai putere generati de sistemul KERS vor imbunatati depasirile".

"Exista de asemenea propuneri pentru schimbarea regulamentului sportiv, cum ar fi inversarea grilei de start, acordarea titlului de campion mondial pilotului cu cele mai multe victorii si asa mai departe. Totusi, niciuna dintre aceste propuneri nu aduce in discutie cum vor reusi masinile mai rapide sa depaseasca.

Asa ca niciuna dintre aceste propuneri nu va duce la lupte roata la roata".

"Intentionam sa discutam cu FOTA despre utilizarea unor dispozitive aerodinamice mobile. Daca ar fi sufucient de radicale, acestea ar putea da masinii care se afla i urmarire un avantaj de performanta. Asa a fost cazul in anii '60. Rezultatul a fost reprezentat de cursele roata la roata si asa-numitele circuitele "alunecatoare", cum ar fi pre-sicana de la Monza. Utilizand tehnologia moderna, dispozitivele aerodinamice flexibile ar putea fi folosite pentru a da masinii o forta de apasare aerodinamica mai mare si o rezistenta mai mica in aer turbulent".

"Asta ar conduce la curse roata la roata pe toate tipurile de circuit. Totusi, ar cere numeroase dispozitive aerodinamice flexibile, poate chiar automate".

Dispozitivele aerodinamice flexibile au fost interzise de mult timp in Formula 1, insa se vehiculeaza ca unele echipe au reusit sa "pacaleasca" regulamentul utilizand aripi flexibile.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru