Sistemul prevede acumularea unui număr de 40 de puncte pentru a putea concura în Formula 1, însă cele mai multe puncte sunt acordate pentru competiţii precum viitoarea Formula 2, GP2 şi GP3, în detrimentul competiţiei Formula Renault 3.5, considerată cel puţin la nivelul GP2. Renault a fost profund nemulţumită de situaţie şi a avut o serie de întâlniri cu FIA, care acum susţine că sistemul de punctare poate fi ajustat anual.
"Criteriile prin care a fost definit sistemul de punctare nu depinde numai de performanţa sportivă a campionatelor, ci şi de alte consideraţii. Sigur că ascultam feedback-ul primit de la Renault. În ceea ce priveşte sistemul de punctare, este natural ca anumite ajustări pot fi făcute anual", a precizat un purtător de cuvânt al FIA.
Actualul regulament pentru superlicenţa sugerează că un pilot care absentează câţiva ani din Formula 1 nu va putea reveni în competiţie, aşa cum s-a întâmplat în cazul lui Michael Schumacher, însă forul mondial susţine că pot exista şi astfel de excepţii.
"Unul dintre obiectivele noului sistem pentru superlicenţa a fost să evita numeroasele excepţii, care se întâmplă prea des în prezent.
Sigur că dacă ar apărea anumite excepţii, precum cazul lui Michael Schumacher, am avea posibilitatea să consultăm Consiliul Mondial al FIA", a adăugat el.
Comentarii (0)