FIA: Deflectoarele Brawn GP, Williams si Toyota sunt legale!

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 15.04.2009
FIA a decis miercuri ca deflectoarele utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota sunt legale, confirmand astfel deciziile comisarilor de cursa de la Melbourne si Sepang.

Curtea Internationala de Apel a FIA s-a reunit marti in sedinta extraordinara la sediul din Paris pentru a analiza protestul initiat la adresa Brawn GP, Williams si Toyota in privinta deflectoarelor utilizate de aceste trei echipe.

La capatul a mai bine de opt ore de audieri, FIA a anuntat in dimineata zilei de miercuri ca respinge apelurile impotriva deciziilor luate de comisarii de cursa de la Marele Premiu al Australiei si Marele Premiu al Malaeziei.

Decizia semnifica faptul ca monoposturile celor trei echipe in cauza respecta regulamentul tehnic in privinta deflectoarelor. In urma acestei decizii, rezultatele inregistrate in primele doua curse ale sezonului raman valide.

"Curtea Internationala de Apel a FIA a decis sa respinga apelurile formulate impotriva deciziilor luate de cmsarii de cursa pe 26 martie in cadrul Marelui Premiu al Australiei contand pentru sezonul 2009 al Campionatului Mondial de Formula 1", se arata intr-un comunicat de presa al FIA. "Pe baza argumentelor auzite si a dovezilor existente, Curtea a concluzionat ca deciziile comisarilor de cursa au fost corecte si considera ca monoposturile in cauza sunt conforme cu regulamentul.

Motivele detaliate ale accestei decizii vor fi oferite in timp util".

Decizia luata miercuri de FIA reprezinta o grea lovitura pentru celelalte sapte echipe din competitie, intrucat acestea vor fi nevoite sa investeasca milioane de euro pentru a dezvolta solutii tehnice asemanatoare cu cele utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota. Echipele vor trebui sa modifice cel putin jumatate din podeaua monoposturilor si implicit configuratia diverselor componente pozitionate in spatele masinilor.

Se preconizeaza ca echipele in cauza vor reusi sa introduca cel mai devreme noile deflectoare la Marele Premiu al Spanieidin 10 mai.

SCURT ISTORIC

Ferrari, Renault si Red Bull au protestat la Marele Premiu al Australiei din 26 martie impotriva deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota, considerand ca acestea incalca regulamentul tehnic in vigoare. Comisarii de cursa de la Melbourne au respins insa apelul formulat de cele trei echipe, opermitandu-le acestora sa concureze.

Nemultumite de aceasta decizie, Ferrari, Red Bull si Renault au facut apel la aceasta decizie, iar FIA a decis reunirea Curtii Internationale de Apel a FIA pentru 14 aprilie.

Intre timp, BMW-Sauber a facut un protest similar la Marele Premiu al Malaeziei din 5 aprilie, decizia comisarilor de cursa de la Sepang fiind insa identica cu cea a comisarilor de la Melbourne.

Echipa germana a facut apel la aceasta decizie, pentru ca rezultatele din Marele Premiu al Malaeziei sa fie luate in considerare in cadrul deciziei FIA de pe 14 aprilie.

Reunita ieri, Curtea Internationala a FIA a ascultat timp de peste 8 ore argumentele celor doua parti, iar dupa numeroase dezbateri ce au avut loc in aceasta noapte forul mondial a decis sa respinga apelul initiat de Ferrari, Red Bull, Renault si BMW-Sauber.

Via | FIA

Comentarii (19)

  • decizie
    Acum e acum. La munca Ferrari, McLaren, Renault..............
    0 0
  • era de asteptat
    Oare cati dintre fanii fanatici ai Ferrari si McLaren au fost convinsi ca apleul va fi aprobat? Oricat de fan Ferrari as fi, tot stiam ca nu va fi aprobat. Asa ca, intr-adevar, la munca. Dar sunt sigur ca au deja deflectorul de rezerva pregatit, asa ca de la cursa viitoare va fi mult mai mult spectacol.
    Singurul punct negativ pt ei este ca il dezvolta de mai putin timp decat Brawn, dar vor recupera pt ca au resurse.
    0 0
  • @criss28
    eu unul nu cred ca vor putea sa vina asa de repede la acelasi nivel cu cele 3 echipe... cred ca mai dureaza cel putin 2-3 curse dominatia celor 3, iar cand vor fi si celelalte la nivel cu ele, va fi cam mare distanta in clasament ca sa le mai ajunga. Dupa parerea mea tot Button ramane favorit la titlul de campion.
    0 0
  • da
    singura decizie logica.oricum,toata lumea lucreaza deja la implementarea noilor difuzoare.Sper,s-o faca cu succes,ca sa avem curse frumoase:)
    0 0
  • @stire
    Cata vigilenta! De mai bine de 1 ora STAM, iar stirea asta a venit pe banda rulanta. Ontippic : Era evident ca sunt legale, altfel nu cred ca FIA le-ar fi dat avizul pt a concura. Numa´ bine!
    0 0
  • Completare
    Exista o stire in care Renault declara ca lucreaza de mai mult timp la acest element si ca sunt gata sa il foloseasca dupa apel, daca acesta va fi aprobat. Asa ca ceilalti , pune-ti osul la munca...nu la intins mana :))
    0 0
  • :-j
    era clar ca vor fi considerate legale :-j dar sunt sigura ca echipele mari au deja acest deflector pregatit.si totusi,va dura ceva timp pana vor ajunge ajunge la nivelul celor de la brown.dar asta e! o sa ajunga,au trecut doar 2 curse....
    0 0
  • @ally
    ce este ciudat la Renault este ca difuzorul lor nu a fost aprobat. Asa ca mai au de lucru la el. Cred ca de asta sunt ei suparati mai mult
    0 0
  • F bine
    Da, cei de la FIA au luat o decizie foarte corecta; trebuie apreciat modul in care au gandit cele 3 echipe cand au realizat deflectorul, nu incapaciatatea celorlalte 7 de a dezvolta o tehnologie asemanatoare.
    0 0
  • ctlnmihai
    deflectoare brawn gp
    O decizie corecta.
    0 0
  • link, sa va aduc aminte
    http://formula1.automarket.ro/stiri/f1champ/20084/ferrari-reafirma-ilegalitatea-deflectoarelor.html
    0 0
  • fgf
    daca red bull a facut apel si ei mergeau asa de bine , daca isi fac si ei deflectoarele la fel inseamna ca o sa fie vettel campion :))
    0 0
  • Let the racing begin
    Era evident ca acele difuzoare (nu e prea corect deflector) vor fi declarate legale. Toate situatia ar fi fost evitata daca regulamentul era scris de la inceput in asa fel incat sa nu lase loc de interpretari sau il ascultau pe Brawn cand a propus scoaterea/modificarea articolelor care puteau fi interpretate. Va fi interesant sa vedem cat de repede se vor apropia urmaritorii de cele 3 echipe din punct de vedere al performantelor. Cred ca la Monte Carlo va fi primul circuit pe care va castiga o masina care nu face din grupul celor 3 (Brawn, Toyota, Williams). E bine ca acest campionat va fi interesant.
    0 0
  • Difuzor Red Bull
    Cei de la Red Bull sunt cei mai dezavantajati in situatia de fata deoarece lor le va fi cel mai greu sa isi adapteze partea din spate a monopostului la o varianta a difuzorului asemanatoare cu cel al celor de la Brawn.
    0 0
  • mircea
    mad79
    Iar eu iti cer imperios sa te calmezi. Cred ca te agiti prea tare pentru un lucru infim.

    Considera ca acesta e primul avertisment. Conform regulamentului, la al doilea esti exclus din concurs.

    Mircea Mester
    0 0
  • VOI ATI..
    voi ati spus,difuzor,deflector...cred ca cel mai corect e sa se spuna dispersor de flux aerodinamic,pe scurt:dispersor!
    0 0
  • @jondaniel
    Asa e... "lumea" s-a apucat SERIOS de treaba :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Deflector
    Gata ne-am calmat, sa se impace toti si sa se bata pe pista :))) Sper ca Ferrari sa dezvolte ceva cu care sa-i bata pe toti :) Sper :)))
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Rectificare
    Asta pana Drako nu ma complimenteaza cu diferite atribute gen "papagal" si chestii de genul asta, evident :)))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru