FIA: Deflectoarele Brawn GP, Williams si Toyota sunt legale!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Curtea Internationala de Apel a FIA s-a reunit marti in sedinta extraordinara la sediul din Paris pentru a analiza protestul initiat la adresa Brawn GP, Williams si Toyota in privinta deflectoarelor utilizate de aceste trei echipe.
La capatul a mai bine de opt ore de audieri, FIA a anuntat in dimineata zilei de miercuri ca respinge apelurile impotriva deciziilor luate de comisarii de cursa de la Marele Premiu al Australiei si Marele Premiu al Malaeziei.
Decizia semnifica faptul ca monoposturile celor trei echipe in cauza respecta regulamentul tehnic in privinta deflectoarelor. In urma acestei decizii, rezultatele inregistrate in primele doua curse ale sezonului raman valide.
"Curtea Internationala de Apel a FIA a decis sa respinga apelurile formulate impotriva deciziilor luate de cmsarii de cursa pe 26 martie in cadrul Marelui Premiu al Australiei contand pentru sezonul 2009 al Campionatului Mondial de Formula 1", se arata intr-un comunicat de presa al FIA. "Pe baza argumentelor auzite si a dovezilor existente, Curtea a concluzionat ca deciziile comisarilor de cursa au fost corecte si considera ca monoposturile in cauza sunt conforme cu regulamentul.
Motivele detaliate ale accestei decizii vor fi oferite in timp util".Decizia luata miercuri de FIA reprezinta o grea lovitura pentru celelalte sapte echipe din competitie, intrucat acestea vor fi nevoite sa investeasca milioane de euro pentru a dezvolta solutii tehnice asemanatoare cu cele utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota. Echipele vor trebui sa modifice cel putin jumatate din podeaua monoposturilor si implicit configuratia diverselor componente pozitionate in spatele masinilor.
Se preconizeaza ca echipele in cauza vor reusi sa introduca cel mai devreme noile deflectoare la Marele Premiu al Spanieidin 10 mai.
SCURT ISTORIC
Ferrari, Renault si Red Bull au protestat la Marele Premiu al Australiei din 26 martie impotriva deflectoarelor utilizate de Brawn GP, Williams si Toyota, considerand ca acestea incalca regulamentul tehnic in vigoare. Comisarii de cursa de la Melbourne au respins insa apelul formulat de cele trei echipe, opermitandu-le acestora sa concureze.
Nemultumite de aceasta decizie, Ferrari, Red Bull si Renault au facut apel la aceasta decizie, iar FIA a decis reunirea Curtii Internationale de Apel a FIA pentru 14 aprilie.
Intre timp, BMW-Sauber a facut un protest similar la Marele Premiu al Malaeziei din 5 aprilie, decizia comisarilor de cursa de la Sepang fiind insa identica cu cea a comisarilor de la Melbourne.
Echipa germana a facut apel la aceasta decizie, pentru ca rezultatele din Marele Premiu al Malaeziei sa fie luate in considerare in cadrul deciziei FIA de pe 14 aprilie.Reunita ieri, Curtea Internationala a FIA a ascultat timp de peste 8 ore argumentele celor doua parti, iar dupa numeroase dezbateri ce au avut loc in aceasta noapte forul mondial a decis sa respinga apelul initiat de Ferrari, Red Bull, Renault si BMW-Sauber.
Via | FIA
Singurul punct negativ pt ei este ca il dezvolta de mai putin timp decat Brawn, dar vor recupera pt ca au resurse.
Considera ca acesta e primul avertisment. Conform regulamentului, la al doilea esti exclus din concurs.
Mircea Mester