FIA decide miercuri dacă pedepseşte Ferrari pentru ordine de echipă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ziua de 8 septembrie are o semnificaţie aparte pentru Formula 1, întrucât Consiliul Mondial al FIA se va reuni în localitatea Como din Italia pentru a lua câteva decizii esenţiale pentru viitorul apropiat al competiţiei.
CUM SE VA APĂRA Ferrari ÎN SCANDALUL ORDINELOR DE ECHIPA
Capul de afiş este decizia pe care o va lua FIA în privinţa ordinelor de echipa instituite de Ferrari în Marele Premiu al Germaniei, când Felipe Massa i-a cedat victoria lui Fernando Alonso în urma unui mesaj codificat primit din partea inginerului său Rob Smedley.
Echipa italiană va fi reprezentată de şeful Stefano Domenicali şi de mai mulţi avocaţi care vor avea misiunea de a convinge Consiliul Mondial că nu a fost vorba despre ordine de echipă, în timp ce Massa şi Alonso ar putea fi solicitaţi prin intermediul unor legături telefonice.
Potrivit mai multor surse, apărarea Scuderiei Ferrari se va baza pe faptul că nu au existat ordine de echipa explicite şi că scuzele lui Smedley pentru Massa după ce a cedat prima poziţie au fost făcute din cauza performanţelor modeste ale monopostului F10.
Audierile vor ioncepe miercuri la ora 16:00 (ora României), iar o decizie în acest caz ar putea fi publicată în cursul acestei seri.
CE SANCŢIUNI RISCA FERRARI PENTRU ORDINELE DE ECHIPĂ
Până în acest moment, nu există informaţii clare privind decizia pe care o va lua Consiliul Mondial al FIA în acest caz. Unele surse indică faptul că Ferrari, Alonso şi Massa vor pierde toate punctele câştigate în Germania, în timp ce alte surse afirma că italienii vor scăpa fără niciun fel de penalizare.
Iată lista posibilelor sancţiuni pe care le poate primi Ferrari în acest caz:
- FERRARI PIERDE PUNCTELE CÂŞTIGATE ÎN CLASAMENTUL CONSTRUCTORILOR
Aceasta este una dintre cele mai comode sancţiuni pe care le poate impune Consiliul Mondial.
O astfel de decizie ar afecta numai echipa prin scăderea celor 43 de puncte câştigate în clasamentul constructorilor. Fernando Alonso şi Felipe Massa nu ar primi nicio sancţiune, întrucât au acţionat strict la ordinele echipei.- FERRARI ESTE DESCALIFICATĂ DIN MARELE PREMIU AL GERMANIEI
Într-o astfel de situaţie, Ferrari ar pierde cele 43 de puncte câştigate, iar Alonso şi Massa ar fi la rândul lor descalificaţi din cursă. Decizia ar avea drept efect modificarea în consecinţă a clasamentului de cursă, prin desemnarea lui Sebastian Vettel drept câştigător şi completarea podiumului de către Lewis Hamilton şi Jenson Button.
- FERRARI PRIMEŞTE O AMENDĂ CONSISTENTĂ
Practic, aceasta ar fi decizia cu cel mai minor impact asupra sezonului 2010. Chiar dacă amenda ar putea fi de câteva milioane de dolari, cuantumul acesteia nu ar reprezenta o problemă de natură financiară pentru Ferrari, care ar rămâne astfel cu toate punctele câştigate pe circuit la Hockenheim.
- FERRARI PRIMEŞTE O PENALIZARE CU SUSPENDARE
Ferrari ar putea primi o "suspendare cu suspendare" pentru câteva Mări Premii. Cu alte cuvinte, Ferrari ar putea fi avertizată că va primi o suspendare de două-trei curse în Formula 1 dacă încalcă din nou articolul 39.1 într-un interval de doi-trei ani. O astfel de pedepasa a fost dictată împotriva echipei McLaren după scandalul Liegate de la Marele Premiu al Australiei, dar şi împotriva echipei Renault pentru scandalul Crashgate de la Marele Premiu al statului Singapore din 2008.
- FERRARI AR PUTEA SCĂPA FĂRĂ NICIO PEDEAPSĂ
Nu este exclus ca Consiliul Mondial al FIA să nu ia nicio decizie împotriva Scuderiei Ferrari sub pretextul că noţiunea de ordin de echipă este interpretabilă, mai ales că mesajul primit de Massa de la boxe a fost codificat într-o anumită măsură.
Indiferent de decizia care va fi luată, este foarte posibil ca FIA să modifice regulamentul sportiv în privinţa ordinelor de echipă, pentru a evita repetarea unor situaţii de acest gen.
CALENDAR ŞI REGULAMENT PENTRU SEZONUL 2011
Înainte de a lua o decizie în privinţa ordinelor de echipa ale Scuderiei Ferrari, Consiliul Mondial se va reuni în această dimineaţă pentru a discuta cel puţin trei subiecte importante pentru sezonul 2011. Astfel, se anticipează decizii importante privind numele celei de-a 13-a echipe care va concura în sezonul următor, dar şi publicarea primei versiuni a calendarului competiţional pentru 2011.
În plus, FIA ar putea implementa noi reguli de natură tehnică pentru anul viitor şi ar putea anunţa primele detalii oficiale despre regulamentul motoarelor din sezonul 2013.
Automarket vă va ţine la curent pe tot parcursul acestei zile cu deciziile pe care le va lua Consiliul Mondial al FIA, atât pe site, cât şi pe conturile de Twitter @stiri_f1 şi @danielpopescu85.
- codul a fost "spart" de orice muritor care a urmarit cursa. Ferrari lucreaza deja la crearea unui cod mai bun.
- Da apasa pe rosu.
- Nu apasa pe verde. Sau ignora.