FIA a reuşit să clarifice în timp record noua controversă tehnică apărută în Marele Premiu al Germaniei după ce Red Bull Racing a utilizat setări pentru motor care au permis unităţii să aibă un cuplu cu o valoare mai scăzută decât în mod obişnuit la turaţii medii.
Prin această strategie, monopostul direcţiona gazele de eşapament prin eleronul spate şi reuşea astfel să creeze un efect aerodinamic mai bun. Comisarii de cursă de la Hockenheim au respins afirmaţiile delegatului tehnic al FIA care avertizase că Red Bull a încălcat regulamentul, însă FIA a luat imediat măsuri prin care să împiedice repetarea acestor setări începând cu Marele Premiu al Ungariei.
Astfel, potrivit unei noi directive a forului mondial, fiecare echipă va trebui să utilizeze setările pentru motor folosite într-unul dintre primele Patru Mari Premii ale sezonului cu o toleranţă de +/- 2%. "La peste 6000 de rotaţii pe minut, cuplul maxim al motorului poate caria cu cel mult 2% faţă de harta de referinţă", precizează noua directiva a forului mondial.În acest moment este incert dacă noua directiva a FIA va avea un impact major asupra performanţelor pe care le va obţine Red Bull Racing în Ungaria.
Via BBC Sport
Asa au castigat si anul trecut...
Kthx.