FIA confirmă din nou legalitatea sistemului F-duct utilizat de Mercedes
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull şi Lotus sunt nemulţumite de noul sistem de tip F-duct introdus de Mercedes în acest sezon şi au avut mai multe discuţii cu FIA pe marginea legalităţii acestuia.
Ultima discuţie a avut loc joi seara în paddock-ul circuitului de la Sepang, însă Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, şi-a păstrat opinia că noul sistem este perfect regulamentar, întrucât sistemul F-duct este activat de sistemul DRS şi nu implică o acţiune directă a pilotului.
În urma acestei decizii, Red Bull Racing şi Lotus au două alternative: fie acceptă verdictul FIA şi dezvoltă un sistem similar pentru aripa spate, fie înaintează un protest oficial împotriva celor de la Mercedes pe parcursul Marelui Premiu al Malaysiei.
În cazul în care vor alege a doua variantă, o decizie finală în privinţa legalităţii sistemului va fi luată de comisarii de cursă de la Sepang. Dacă aceştia vor considera că sistemul F-duct este ilegal, rezultatele obţinute de Mercedes vor fi anulate, iar echipa va fi descalificată din Marele Premiu al Malaysia.
Totuşi, chiar şi într-o astfel de situaţie, echipa lui Ross Brawn va avea posibilitatea de a merge la Curtea Internaţională de Apel a FIA pentru rejudecarea cazului.
Presa internaţională speculează că Red Bull Racing lucrează de mai mult timp la un sistem F-duct asemănător cu cel al rivalilor de la Mercedes, însă introducerea acestuia pe monopost este incertă.Oficialii campioanei mondiale au sugerat însă ca adevăratul motiv pentru care contestă sistemul F-duct este o înţelegere privată între echipe potrivit căreia niciuna dintre echipe nu ar fi avut dreptul să urmărească anumite direcţii de dezvoltare pentru anumite componente.
"FIA a permis sistemul, dar Mercedes a încălcat acordul dintre echipe", a precizat Adrian Newey, directorul tehnic al Red Bull, pentru Auto Bild. Înţelegerea dintre echipe a fost însă una de tip verbală, astfel că nu există niciun fel de sactiuni pentru nerespectarea acesteia.
Via | Autosport | GMM
Ce-i aia "acord între echipe", mai ales unul bazat pe astfel de considerente ?
N-are nici o legătura cu fairplay-ul, atunci când vorbim despre cele mai bogate echipe din campionat. Mi se pare amuzant cum încearcă unii să-şi verse frustrarile. Intotdeauna, găselniţele celor de la Red Bull au respectat orice regulă, sau mai bine zis n-au incălcat nici una. Aşa să fie oare ? Acum, că nu pot implementa acelaşi lucru (presupun), o bagă pe asta fairplay-ul.
PS: Te rog, păstrează abordările de genul acela pentru tine. Daca tata era atât de prost pe cât eşti tu, probabil ca m-aş fi sinucis.