FIA a confirmat vineri că nu va mai permite echipelor să-i ajute pe piloţi în cadrul procedurilor pentru starturile de cursă. Măsura se va aplica începând cu Marele Premiu al Belgiei din 23 august şi vizează, de fapt, aplicarea mai strictă a articolului 20.1 care există deja în regulamentul sportiv.
Astfel, regulamentul va fi aplicat în două moduri: în primul rând, inginerii nu vor mai putea schimba setările pentru ambreiaj din momentul în care monopostul părăseşte linia boxelor, iar în al doilea rând inginerii nu vor mai putea sfătui piloţii prin radio cum să urmeze procedura de start.
Astfel, singurele informaţii pe care le vor putea primi piloţii sunt în tururile de recunoaştere şi turul de formare vor fi cele despre securitate şi de natură sportivă, cum ar fi o defecţiune tehnică la monopost, o problemă la unul dintre pneuri sau apariţia unor steaguri galbene sau roşii. Orice încălcare a acestor reguli, cuprinse deja în articolul 20.1 al regulamentului sportiv, poate avea ca rezultat o penalizare.
Noile măsuri vin ca urmare a unei propuneri făcute de Grupul de Strategie pentru ca starturile să devină mai imprevizibile.
Lewis Hamilton şi-a exprimat deja acordul în favoarea noilor măsuri, în timp ce Romain Grosjean prefera să fie mai circumspect.Via Motorsport
Parca nu pot discuta face 2 face inainte de start cu privire la setarile ce trebuiesc facute. Sau de parca nu vor inventa un limbaj codificat astfel incat sa afle ei ce trebuie facut...
Nu mai bine s-ar trece la eliminarea butoanelor in cauza si sa se plece fara atatea butoane pe volan?