Pe lângă numeroasele schimbări anunţate anterior care vizează în principal dublarea numărului de puncte acordate pentru ultima cursă a sezonului, forul mondial a introdus noi reguli pentru penalizări, dar în acelaşi timp a complicat semnificativ modul în care piloţii vor fi penalizaţi pe grila de start în funcţie de numărul de motoare utilizate într-un sezon.
SUSPENDARE O CURSĂ LA 12 PUNCTE DE PENALIZARE PE SUPERLICENTĂ
Una dintre principalele noutăţi ale sezonului 2014 va fi acordarea unor puncte de penalizare pe Superlicenţa piloţilor în funcţie de gravitatea faptelor comise pe circuit în timpul unui Mare Premiu.
Noul sistem de penalizare a fost anunţat încă din luna iunie şi permite comisarilor de cursă să acorde puncte de penalizare pe Superlicenţa unui pilot într-un mod asemănător cu cel în care sunt sancţionaţi şoferii obişnuiţi.
La acumularea a 12 puncte de penalizare pe Superlicenţă, pilotul respectiv va fi suspendat pentru următoarea cursă de Formula 1, însă punctele de penalizare se prescriu după 12 luni.
Din păcate, comisarii de cursă vor avea libertate totală în stabilirea numărului de puncte de penalizare dictate pentru o anumită infracţiune, lucru ce va genera inevitabil numeroase controverse.
PENALIZĂRI DRASTICE PENTRU GREŞELI LA PLECAREA DE LA BOXE
Regulamentul sportiv include şi penalizări drastice pentru piloţii care sunt eliberaţi de la boxe într-o manieră periculoasă care creşte şansele unui accident cu un alt pilot care intră la standuri.
Dacă incidentul are loc în timpul cursei, pilotul va fi penalizat cu un drive through sau cu 10 secunde, dar şi cu 10 poziţii pe grila de start a următorului Mare Premiu. În schimb, dacă incidentul se petrece în antrenamente, pilotul va primi o penalizare pe grila de start a respectivului Mare Premiu.
PENALIZĂRI COMPLEXE PENTRU MOTOARE
Planul iniţial prevedea ca din 2014 un pilot să aibă dreptul să folosească cel mult cinci motoare pe sezon fără să fie penalizat.
FIA a complicat însă semnificativ sistemul de penalizare şi a decis să împartă unitatea de propulsie în şase părţi distincte:▶ motorul de combustie internă - motorul propriu-zis;
▶ generatorul de energie cinetică - similar cu actualul sistem KERS de recuperare a energiei la frânare;
▶ generatorul de energie termică - sistemul care transformă căldura generată de sistemul de evacuare în energie;
▶ unitatea de stocare a energiei - componentaîn care este stocată energia obţinută de generatoarele de energie cinetică şi termică;
▶ supraalimentarea;
▶ unitatea electronică de control.
Un pilot va putea utiliza pe parcursul unui sezon doar cinci exemplare din fiecare componentă în parte a unităţii de propulsie. Penalizările pe grila de start pentru utilizările unor exemplare adiţionale se aplică conform grilei de mai jos:
Utilizarea unui al saselea exemplar din orice element al motorului | 10 pozitii |
Utilizarea unui al saselea exemplar din orice element ramas al motorului | 5 pozitii |
Utilizarea unui al saptelea exemplar din orice element al motorului | 10 pozitii |
Utilizarea unui al saptelea exemplar din orice element ramas al motorului | 5 pozitii |
Penalizările pentru componentele adiţionale ale motoarelor sunt cumulative, iar în cazul în care penalizarea nu poate fi aplicată integral restul poziţiilor de penalizare vor fi aplicate la următorul Mare Premiu. De exemplu, dacă un pilot a obţinut locul 15 pe grila de start şi este penalizat cu 10 poziţii pentru înlocuirea unei componente, acesta va pleca de pe ultima poziţie (22) şi va primi încă trei poziţii de penalizare pe grila la următorul Mare Premiu.
De asemenea, dacă un pilot schimbă integral unitatea de propulsie (toate cele şase componente) în orice moment al sezonului, acesta va fi nevoit să plece în cursă din pitlane.
În plus, cutia de viteze trebuie utilizată la şase Mari Premii consecutive, altfel pilotul va fi penalizat cu cinci poziţii pe grila de start.
ECHIPELE POT FOLOSI PATRU PILOŢI ÎN PRIMA SESIUNE DE ANTRENAMENTE
O altă modificare aplicată Regulamentului Sportiv este posibilitatea ca o echipă să folosească până la patru piloţi pe parcursul primei sesiuni de antrenamente libere din cadrul unui Mare Premiu. Decizia a fost luată pentru a permite piloţilor de rezervă să capete mai multă experienţă şi pentru a anima sesiunea în prima jumătate de oră, când de obicei piloţii preferă să rămână în garaj.
În acest sens, fiecare pilot va avea la dispoziţie un set suplimentar de pneuri din compoziţia mai dură pentru primele 30 de minute ale sesiunii.
A ÎNCEPUT PROCEDURA PENTRU NUMERELE PERMANENTE
Nu în ultimul rând, FIA a confirmat că a început procesul de alocare a numerelor permanente pentru piloţi, conform regulamentului stabilit anterior.
Astfel, FIA a solicitat fiecărui pilot să nominalizeze trei numere de la 2 la 99 pe care vrea să le folosească pe parcursul carierei, fiecare număr având o anumită prioritate.
După ce va primi alegerile piloţilor, FIA va aloca numerele permanente în ordinea clasamentului general din sezonul 2013 şi în ordinea preferinţelor piloţilor.De exemplu, dacă Fernando Alonso şi Jean-Eric Vergne au ales ca număr prioritar numărul 2, acest număr îi va fi alocat pilotului Ferrari, în timp ce pilotul Toro Rosso va primi cel de-al doilea număr pe care l-a nominalizat. În fiecare an, campionul mondial din sezonul precedent va avea oportunitatea de a folosi pe monopost numărul 1 în locul numărului permanent selectat anterior.
Via FIA (format PDF)
In rest, aiureli. Sa publice naibii o carte de 1000 de pagini cu regulile explicate si cine vrea, sa le citeasca!
Candva mai vedeam in F1 si accidente spectaculoase... Astazi nici macar atat. Sa nu cumva sa se zgarie vreun pilot. Aia din Motociclism isi risca de fiecare data viata si nu-i vad sa se planga. De la Senna n-a mai murit nici un pilot de F1. Nu ca-mi doresc decedati, dar cu prea multa siguranta si securitate, sportul devine monoton. De fapt afacerea, nu sportul.
Inca putin si Formula 1 va fi Le Mans 1. Mult mai mult spectacol in Nascar sau Indy Car.