FIA clarifica regulamentul motoarelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Noul regulament tehnic in privinta motoarelor a starnit numeroase speculatii si incertitudini, unele paragrafe nefiind suficient de clare.
Publicatia Autosport a reusit insa sa dezlege misterul unora dintre probleme, mai ales in ceea ce priveste penalizarea suferita de o echipa atunci cand utuilizeaza un al noualea motor in sezonul urmator.
Astfel, FIA a confirmat ca pentru utilizarea unui motor suplimentar fata de cele 8 maxim admise de regulament penalizarea va fi aplicata numai pentru urmatorul Mare Premiu si nu pentru toate cursele ramase in calendarul competitional.
De asemenea, FIA a confirmat ca echipele vor avea dreptul de a opera schimbari la motor intre calificari si cursa fara a fi penalizate. Totusi, schimbarile pot fi efectuate numai daca echipa demonstreaza ca exista o problema la motorul existent pe monopost.
Regulamentul a fost explicat pe larg de Charlie Whitring, directorul de curse al FIA. "Nici motorul si nici partile motorului nu sunt pe lista partilor care pot fi schimbate in parc ferme (n.r - intre calificari si cursa)", a precizat oficialul FIA.
"Totusi, articolul 34.1 ofera permisiunea muncii aditionale daca exista un acord al delegatului tehnic. Permisiunea este acordata de obicei daca o echipa ne poate demonstra ca este ceva in neregula cu partea respectiva, evident daca nu este deja clar.Prin urmare, daca o echipa poate demonstra ca este ceva in neregula cu un motor probabil ca vor primi permisiunea de a-l schimba fara nicio penalizare. Totusi, daca ei rup sigiliul de pe motorul original pentru a remedia problema nu vor mai putea folosi din nou acel motor".Articolul 34.1 se refera la regulamentul parc ferme de dupa calificari si la partile pe care echipele le pot schimba la monopost.
Comentarii (0)