FIA: Bugetul maxim nu va fi modificat pentru 2010!

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 16.06.2009
FIA a anuntat marti ca bugetul maxim de 40 de milioane de lire sterline va ramane in vigoare pentru sezonul viitor, intrucat propunerile FOTA pe tema reducerii costurilor nu sunt eficiente.

Conflictul dintre Federatia Internationala de Automobilism (FIA) si echipele din Formula 1 a atins marti dimineata un nou punct critic, dupa ce forul mondial a anuntat oficial ca nu va renunta la implementarea unei limite de buget pentru sezonul 2010.

Decizia a venit in urma intalnirii de luni dintre expertii financiari ai FIA si cei ai FOTA, forul prezidat de Max Mosley sustinand ca propunerile echipelor pentru reducerea costurilor nu sunt eficiente si ca marile echipe vor continua sa opereze cu bugete foarte mari.

"Propunerile financiare ale FOTA au fost discutate, dar a devenit clar ca acestea nu permit limitarea cheltuielilor unei echipe care are resursele de a cheltui mai mult decat ceilalalti competitori. O alta cursa de inarmare financiara ar deveni in acest caz inevitabila. Prin urmare, Regulamentul Financiar al FIA ramane asa cum a fost publicat anterior", se arata intr-un comunicat de presa al FIA.

Regulamentul Financiar la care face referire FIA include implementarea unui buget maxim anual de 40 de milioane de lire sterline, precum si verificarea cheltuielilor fiecarei echipe de catre expertii financiari ai FIA.

Echipele membre FOTA se opun vehement conceptului de buget maxim, solicitand reducerea costurilor prin limitari tehnologice si de dezvoltare.

In plus, FOTA este profund nemultumita de faptul ca FIA doreste sa-si impuna proprii experti contabili pentru verificarea cheltuielilor.

Anterior, FIA a acordat echipelor FOTA un termen limita pentru 19 iunie pentru a renunta la conditiile puse pentru inscrierea in sezonul 2010, in caz contrar riscand sa nu fie incluse pe grila de start a sezonului urmator.

In acest context, este lesne de inteles ca FOTA nu va accepta noul Regulament Financiar, astfel ca posibilitatea ca cele 8 echipe ale organizatiei sa paraseasca Formula 1 la finalul acestui sezon devine tot mai probabila.

Via | FIA

Comentarii (14)

  • ooo..da...
    si uite asa sper in sfarsit sa apara competitia constructorilor (nu zic paralele pentru ca viitorul F1 fara constructori va fi o gluma proasta)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Max
    Max Incearca o strategie interesanta pentru Bernie. Echipele noi vor lucra cu un buget mic si astfel banii din publicitate se vor duce tot la Bernie. Problema nu este regulamentul, problema sunt banii. Bernie doresti banii pentru ca stie nu poate fura la infinit. Oricati bani ai avea tot timpul iti vei dori mai multi. Pacat de Formula 1.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Max
    Acuma se observa ca Brawn GP nu a construit niciodata aceasta masina si cel mai simplu de demonstrat ca bugetul de 40 de milioane de orice, functioneaza este exact Brawn GP. Exact ce spuneam eu la inceputu sezonului dar fanii McLaren se imbatau cu apa rece.
    0 0
  • Mda...
    Oricum ceea ce pierdeti din vedere e ca daca cele mai importante echipe pleaca din Formula 1 multe televiziuni, sponsori isi vor renegocia contractele...bineinteles ptr mai putini bani. Stiu deja ca postul tv din Italia la anuntul ca Ferrari vor parasi F1 au anuntat ca-si vor renegocia contractul...si asa vor face toti...e clar ca lumea isi va pierde interesul...cine se va mai uita la asa zisa F1?
    0 0
  • Mda...
    Oricum ceea ce pierdeti din vedere e ca daca cele mai importante echipe pleaca din Formula 1 multe televiziuni, sponsori isi vor renegocia contractele...bineinteles ptr mai putini bani. Stiu deja ca postul tv din Italia la anuntul ca Ferrari vor parasi F1 au anuntat ca-si vor renegocia contractul...si asa vor face toti...e clar ca lumea isi va pierde interesul...cine se va mai uita la asa zisa F1?
    0 0
  • Adio F1...
    E clar ca sunt multi bani la mijloc, in primul rand banii pe care ii datoreaza Bernie constructorilor. Daca Max nu demisioneaza, F1 asa cum o stim dispare si nu numai pentru ca pleaca constructorii, dar vor pleca si pilotii cei mai buni. Partea buna este ca va fi creeata o noua competitie, care va beneficia de ceea ce are mai bun acum F1, ca material tehnic si uman.
    0 0
  • 2010
    Sincer sa fiu ar fi pacat sa se piarda aceste echipe din FOTA. Dar in acelasi timp spun ca demersul FIA de a incuraja participarea unui numar mai mare de echipe mici e f bun si e in interesul sportului. Dupa cum vedem F1 a ultimilor ani a devenit o afacere si sincer cred ca nimeni nu ar fi digerat disparitia unei echipe precum Williams datorita bugetului. Pentru mine unul lipsa din F1 a echipelor Ferrari, Mc Laren si poate Renault ar fi o problema .... restul echipelor nu reprezinta mai nimic ( cum Benetton sau alte echipe au disparut nu vad care ar fi problema disparitiei celorlalte). BRAWN va semna cu siguranta.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @marian06
    Aberezi, sincer. Sportul, orice sport in general, orice face rasa umana este despre bani. Banii conteaza si nimic altceva. Toti sunt aici pentru bani. Si pilotii si constructorii si mai ales Bernie si Max. Din pacate... Bernie si Max nu stiu cand sa se opreasca, asta este problema.
    0 0
  • ?????@NeoGalaxy
    Iti scapa ceva?uiti ca masina Brawn este construita cu bani multi de Honda,in timp ce restu echipelor erau preocupate de Kers,o bataie de joc pusa la cale de FIA.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @tocean7
    Cred ca imi scapa comentariul tau din care nu am inteles nimic.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    In primul rand multumesc pentru aprciere.
    Spui ca "Toti sunt aici pentru bani". Ti se pare normal? Consideri ca Toyota de ex este in F1 pentru bani.. chiar crezi ca de la inceputurile echipei in F1 pana azi au iesit pe profit (cred ca despre asta vb)?
    Ti se pare ca sezonul 1989 a fost unul neinteresant prin faptul ca avea inscrise vreo 39 de masini? Si cred ca a fost si un sezon echilibrat. Eu unul asta mi-as dorii sa vad in F1.
    Si scuza-ma ca imi permit sa te deranjez cu comentariile mele - asta ptr ca am observat ca esti atotstiitor in acest domeniu - dar un campionat cu cei cinci mari constructori ti s-ar parea interesant? Nu crezi ca avand mai multe echipe, teoretic, sunt mai multe sanse pentru a avea o competitie mai echilibrata?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @marian06
    In 1989 puteau sa fie si 20000 de masini. Erau multe si proaste. Daca vrei numere te inteleg. O sa existe gramezi de numere. Toyota candideaza pentru bani. Simplu: Formula 1 este o publicitate masiva. Investezi 500 milioane si desenezi o masina si ai publicitate in fiecare cursa. Fiecare milion investit revine de minim 10 ori. Chestie banala, se numeste economie.

    Daca vrei numere foarte bine. Eu zis ca fie cel putin 20 de echipe in Formula 1. Greseste unul intr-o cursa si o sa avem distractie si spectacol. Se numeste: masini busite si asta din primul viraj. Masinile sunt mai mari, pistele nu permit prea multe depasiri, prea multe masini nu pot intra in acealasi viras, nici macar in linie dreapta nu pot sa fie mai mult de maxim 3 deci... ce facem cu aceste numere?

    Timpurile se schimba, in loc de multe echipe mici si entuziasmate, o sa existe echipe mari si puternice. Asta este. Sportul asta a devenit scump pentru ca dezvoltarea tehnologica este scumpa. Au trecut anii aia in care faceau masini ieftine, consumau de 10000 de ori mai mult ca astea si este foarte simple la baza. Acum exista calculatoare, motoare cu management si mai ales, o aerodinamica mult mult dezvoltata in comparatie cu 1990 depilda. Se numeste evolutie. Asta este Formula 1: este un showroom pentru dezvoltarile din aeronautica, aerodinamica si inca vreo 20 de domenii :)

    Vrei curse echilibate, vrei multe echipe: uita-te la Indy Car. O sa adormi de plicitiseala. Sunt multe echipe acolo, masini aproape identice, iar pilotii.... vai de zilele lor, mai ales cei americani sunt batuti mar de cam orice pilot care a fost in Formula 1
    0 0
  • Neogalaxy
    Brawn GP are o masina pentru care Honda a platit foarte mult, foarte posibil cel mai mult. In momentul in care Super Aguri a iesit din competitie echipa tehnica s-a alaturat celei de la Honda, care abandonase total proiectul Honda 2008, si s-au concentrat exclusiv pe masina pentru 2009. Honda are cele mai multe tunele de vant si toate au functionat din plin pentru realizarea masinii care acum il face campion pe Button. Brawn GP are momentan peste 700 de angajati.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    Se pare ca esti un bun economist si ai acces la toate cheltuielile si incasarile echipelor implicate ... felicitarile mele,esti cineva. Si mai ai si o imaginatie foarte bogata'
    Din punct de vedere al curselor americane (INDYCAR, NASCAR) daca le urmaresti cu atentie o sa vezi ca nu e chiar asa cum spui si daca iti plac sporturile cu motor nu poti sa le dai ca un exemplu negativ. Referitor la numere... ma abtin...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru