FIA ar putea interzice flexibilitatea aripilor faţă

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 27.11.2011
FIA analizează posibilitatea de a limita drastic gradul de flexibilitate al aripilor faţă, potrivit presei spaniole. Măsura ar avea un efect negativ asupra Ferrari şi, mai ales, Red Bull Racing.

Flexibilitatea extremă arătată de aripile faţă ale monoposturilor Ferrari şi Red Bull pe parcursul ultimelor trei Mari Premii a atras în cele din urmă atenţia Federaţiei Internaţionale de Automobilism.

Forul mondial a programat o întâlnire pentru săptămâna viitoare în care va analiza posibilitatea de a restricţiona drastic gradul de flexibilitate al aripilor faţă prin schimbarea procedurii de testare a acestei componente, potrivit publicaţiei spaniole Marca. "Marca a aflat că FIA intenţionează să dezbată acest subiect săptămâna viitoare", precizează sursa citată.

Aripa faţă a intrat în vizorul FIA după ce Ferrari a încercat fără succes să copieze configuraţia componentei de la Red Bull. În India şi Abu Dhabi, aripa Scuderiei a avut o flexibilitate atât de mare, încât părţile laterale ale acesteia au atins frecvent asfaltul şi au produs scântei. Un fenomen similar, dar mai puţin spectaculos, a fost remarcat şi la Red Bull în Abu Dhabi şi Brazilia.

Totuşi, pentru ca regulamentul tehnic să fie modificat începând din sezonul 2012, FIA are nevoie de aprobarea scrisă a tuturor echipelor, motiv pentru care intenţia forului mondial are şanse minime de reuşită, întrucât se va lovi cel mai probabil de refuzul Red Bull. Singura variantă este ca modificarea să aibă loc doar din punct de vedere al procedurii de testare.

Via | Marca

Comentarii (1)

  • FIA
    Cand am citit titlul n-am inteles si simtit nimic altceva decat ca cineva de la FIA a sarit repede la gatul celor de la Ferrari. Red Bull are multe secrete "ascunse" in acel monopost si cum reuseste cineva sa le descopere si sa aplice ingeniozitatea Red Bull in achipa respectiva intervine FIA si spulbera speranta oricui de a adauga un plus de forta in propia echipa.La fel s-a intamplat si cu sistemul de evacuare:FIA a aprobat interizcerea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de esapament prin eleronul spate atunci cand pilotul nu accelereaza astfel, over-run-ul motorului va fi limitat la numai 10% in momentul in care pilotul nu apasa pedala de acceleratie
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru