Formula 1 încearcă de mai mult timp să găsească o soluție prin care să protejeze capul piloților în cazul unor accidente majore. Soluțiile identificate au fost reprezentate de două dispozitive, iar cel care s-a bucurat de cel mai mult succes este cunoscut drept Halo.
Piloții au admis că au nevoie de mai multă protecție, însă cei mai mulți dintre ei au fost împotriva unui astfel de dispozitiv. Tocmai de aceea, Red Bull a dezvoltat un sistem concurent numit Shield, care în principiu este un parbriz montat în fața pilotului, însă Sebastian Vettel a susținut că a suferit amețeli în urma unor teste efectuate recent.
Deși ambele sisteme s-au lovit de critici, FIA a decis în această săptămână să includă sistemul Halo în cadrul regulamentului tehnic pentru sezonul 2018. Potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Motorsport, 9 dintre cele 10 echipe din Formula 1 au votat împotriva introducerii acestui sistem, însă FIA nu a luat acest lucru în calcul.
Pentru ca sistemul Halo să devină obligatoriu, introducerea acestuia trebuie validată și de Consiliul Mondial al FIA, însă acest lucru reprezintă mai mult o formalitate.Pe de altă parte, echipele și FIA s-au angajat să găsească noi metode pentru reducerea costurilor, fără să anunțe însă măsuri concrete în această direcție.
Via Motorsport
In schimb in cazul accidentului lui Massa, cred ca piesa putea sa loveasca acest Halo, dar acum acel incident a fost singular... cred ca se poate pune la categoria... incidente foarte foarte rare.
Din ce au prezentat echipele, acest dispozitiv ajuta daca monopostul este lovit de pneul sau pneurile altui monopost, daca sunt piese mici gen accidentul lui Massa, este discutabil. In cazul lui Massa, cred ca piesa care l-a lovit este posibil sa poate fi deviata de acest dispozitiv.
In schimb, pilotii vor avea probleme de o alta natura, pe care echipele le-au tot prezentat dar evident cei de la FIA le-au ignorat lol :P
Acel tractor avea cel putin 5 tone, cu viteza cu care a intrat monopostul sub el faceti calculul impactului.
Problema a fost la organizatori care nu au oprit cursa in conditiile date la aceea cursa.
Bine zis. Mă întreb care echipă a fost de acord cu chestia asta ?