La vremea respectivă, forul mondial anunţase că un pilot va putea primi superlicenţa numai dacă a împlinit deja 18 ani, a trecut un test de cunoştinţe din regulament sportiv, a concurat cel puţin doi ani în competiţiile de monoposturi şi a obţinut anumite performanţe în acestea.
Marţi, FIA a detaliat sistemul de punctare a performanţelor din competiiile inferioare, iar un pilot va trebui să obţină cel puţin 40 de puncte pentru a putea aplica pentru superlicenţă.
Deloc surprinzător, competiţiile care se desfăşoară sub egida FIA sunt favorizate, în timp ce puternicul campionat Formula Renault 3.5 Series este considerat de aproape două ori mai slab decât GP2. În plus, în lista de competiţii şi-a făcut apariţia şi Formula 2, competiţie care are cel mai mare punctaj, dar care în prezent nu mai există şi care va fi relansata în anii următori.
▶ Drumul de la karting la Formula 1
Iată grila completă de punctare:
Competitie | Loc 1 | Loc 2 | Loc 3 | Loc 4 | Loc 5 | Loc 6 | Loc 7 | Loc 8 | Loc 9 | Loc 10 |
Formula 2 | 60 | 50 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 | 50 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Formula 3 Europa | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
CM de Anduranta | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Formula Renault 3.5 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula Japonia | 20 | 17 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Formula 4 - competitii nationale | 10 | 7 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Formula 3 - competitii nationale | 10 | 7 | 5 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Formula Renault | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
FIA a decis să schimbe regulamentul acordării superlicenţei după ce Red Bull l-a promovat la Toro Rosso pentru sezonul 2015 pe Max Verstappen, care la 17 ani va deveni cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1.
Olandezul a concurat un singur sezon în competiţiile inferioare şi a ocupat locul trei în Formula 3 Europa, pentru care ar fi primit doar 20 de puncte pentru superlicenta dintre cele 40 necesare.Via FIA
Daca un pilot castiga spre exemplu campionatul DTM, WTCC, Formula E, WRC sau oricare at campionat n-are ce cauta in F1...
Tine-o tot asa FIA !!
Aha, deci asta era adevaratul motiv nu prudenta de a avea prea multi tineri in F1. Acum cine va vrea F1 stie in ce competitii va vrea sa se bage. Chiar daca esti foarte bun si o echipa de F1 ti-ar da volan, ei bine nu primesti daca nu concurezi unde trebuie inainte de F1. Asa ca sa popularizeze competitiile lor dar asta ar putea insemna mai putina valoare printre pilotii de F1