Regulamentul tehnic actual prevede că un pilot poate folosi cel mult 105 kg de carburant pe parcursul unei curse, însă această limitare are un efect negativ, întrucât piloții concurează frecvent "la consum" în detrimentul performanței.
Forul mondial a anunțat însă miercuri că, începând din sezonul 2019, cantitatea maximă de carburant va fi de 110 kilograme. Deși aparent creșterea este minoră, FIA menționează în comunicatul de presă că schimbarea va permite pilotului să "utilizeze permanent motorul la putere maximă".
De asemenea, FIA propune separarea masei pilotului de cea a monopostului, dar și utilizarea unor mănuși cu senzori biometrici pentru verificarea rapidă a stării de sănătate în cazul producerii unui accident. Pentru a intra în vigoare, schimbările trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA.
Pe de altă parte, FIA a prezentat o serie de propuneri pentru regulamentul motoarelor pentru sezonul 2021. Astfel, actualul sistem de propulsie cu motor turbo V6 de 1.6 litri va rămâne, însă forul mondial propune eliminarea sistemului MGU-H, care permite transformarea căldurii de la sistemul de evacuare în energie electrică. Sistemul de propulsie va rămâne însă hibrid datorită menținerii sistemului MGU-K, care permite obținerea de energie electrică în momentele în care pilotul frânează.
FIA speră ca regulamentul pentru 2021 să fie finalizat până la finalul lunii mai.
Via FIA
si de ce nu explica de ce abia acum si nu de la inceputuri?!
Vor trebui sa umble la regulament la modul serios in ceea ce priveste aripa fata, asta genereaza cele mai multe turbulente care impiedica depasirile.
E ca si in viata, cine plateste, ala ... dicteaza!