FIA amână introducerea pilotajului cu putere exclusiv electrică în pitlane

de Daniel Popescu
Miercuri, 07.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes, Renault şi Ferrari au convins FIA să amâne introducerea regulamentului care prevedea ca piloţii să folosească exclusiv putere electrică în pitlane începând din sezonul 2014.

Am acceptat amânarea. Trebuie să fie aprobată de Consiliul Mondial, dar va fi amânată pentru aproximativ trei ani.

Jean Todt
Presedintele FIA
Pe lângă trecerea la noile motoare turbo V6 de 1.6 litri, regulamentul tehnic al sezonului 2014 prevede ca piloţii să utilizeze exclusiv putere electrică atunci când se află în pitlane.

Măsura a fost privită de la început cu reticenţă atât de constructori, cât şi de fani, întrucât elimină unul dintre cele mai apreciate lucruri din Formula 1: sunetul motoarelor.

În plus, echipele au argumentat că oficialii prezenţi în garaje şi în pitwall nu vor avea posibilitatea să audă piloţii când aceştia intră la boxe, existând astfel pericolul producerii unor accidente.

Totuşi, FIA a decis să elimine această regulă din regulamentul tehnic al sezonului 2014 după ce Mercedes, Renault şi Ferrari, cei trei mari constructori din Formula 1, au trimis o scrisoare comună forului mondial în care evidenţiază costurile mari de dezvoltare pentru tehnologia care ar face posibil pilotajul fără motor tradiţional.

Informaţia a fost confirmată pentru publicaţia Autosport chiar de preşedintele FIA, Jean Todt.

"Am acceptat amânarea. Trebuie să fie aprobată de Consiliul Mondial, dar va fi amânată pentru aproximativ trei ani", a precizat francezul.

Astfel, piloţii vor utiliza putere exclusiv electrică în pitlane cel mai devreme în sezonul 2017.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • Mai au multe idei "crete" cei de la FIA ?
    Ce vor mai inventa ? Peste vreo 5-6 ani o sa se treaca la masini electrice ? Eventual cu panouri solare ?
    Deja s-a mers prea departe. Era mult mai interesant F1 pe vremea cand nu era obligatoriu sa folosesti ambele feluri de pneuri si existau realimentari. Chiar as fi curios cu cat s-au redus cheltuielile prin aceste doua restrictii. A meritat oare ?
    12 2
  • cristi
    cat adevar graiesti pablo
    4 2
  • Eu de-as fi patronul unuia din cei 3 constructori (Renault, Mercedes si Ferrari-singurele echipe din F1, dupa parerea mea) m-as retrage din F1 si as investi bani "cacalau maria ta" in scopul conStruirii celui mai rapid monopost de F1 lipsit de restrictiile FIA. Cand spui F1 te gandesti la sportul in care stiinta avanseaza in scopul crearii celor mai rapide monoposturi nu la restrictionarea echipelor pana cand acestea vor devenii mai lente decat cele din GP3.
    5 1
  • Speed mai tii minte ultima cursa din USA cand s-au retras dupa turul de incalzire toate echipele care erau pe pneuri Michelin ? Dupa incident s-a tot vorbit de o conspiratie a catorva echipe de top care vroiau sa faca o alta organizatie rivala cu FIA si un alt campionat.
    Daca mai insista FIA cred ca pana la urma tot acolo se va ajunge.
    E anormal sa ceri reducerea bugetelor echipelor dar tu ca si organizator sa cresti taxele de participare.

    PS: ce suspnas era pe vremuri cand existau realimentari si nu era obligatoriu sa folosesti ambele compozitii de pneuri. Nimeni in afara echipei nu stia cat combustibil are la bord cel care era in pole position. Nu aveai de unde sa-ti dai seama in ce tur va iesi, cu cat combustibil vor realimenta, ce pneuri o sa foloseasca. Mie imi placea F1 mult mai mult pe vremuri.... CE VREMURI !
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru