FIA a primit deja două oferte pentru motorul standard pentru sezonul 2017

de Daniel Popescu
Vineri, 20.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Companiile Advanced Engine Research şi Ilmor Engineering sunt interesate să dezvolte motorul standard de 2.5 litri şi 870 CP pentru sezonul 2017 al Formulei 1.

Esential 2 este numarul companiilor care au depus cereri pentru motorul standard
FIA a anunţat recent că aşteaptă propuneri din partea unor companii interesate să furnizeze un motor standard pentru echipele independente începând din sezonul 2017 al Formulei 1.

Forul mondial este interesat să găsească o companie care să furnizeze un motor de cel mult 2.5 litri fără sistem de recuperare a energiei care să genereze aproximativ 870 CP şi a primit deja două oferte concrete.

Prima dintre ele a sosit din partea Advanced Engine Research (AER), care ar putea dezvolta un motor pe baza unităţii V6 biturbo pe care o oferă în competiţia americană Indy Lights.

"AER este foarte interesată de propunerea FIA şi vom depunde o cerere. Cererea se potriveşte frumos cu motorul nostru V6 GDI. Caută ceva care produce multă putere şi avem un motor care poate face asta", a explicat Mike Lancaster, CEO-ul AER.

AER este foarte interesată de propunerea FIA şi vom depunde o cerere.

Mike Lancaster
CEO AER
Cea de-a doua companie este Ilmor Engineering, fondată de reputatul inginer Mario Illien, care a colaborat recent cu Renault şi este un apropiat al celor de la Red Bull Racing.
Alte companii care ar putea fi interesate de furnizarea motorului standard sunt Cosworth and Mecachrome.

Introducerea motorului standard trebuie aprobată de Comisia F1, care se va reuni săptămâna viitoare. Chiar şi în cazul unui eşec la vot, forul mondial poate forţa schimbarea regulamentului prin intermediul Consiliului Mondial sub pretextul forţei majore.

FIA vrea un astfel de motor pentru că acesta ar fi semnificativ mai ieftin decât motoarele turvo V6 de 1.6 litri furnizate în prezent de Ferrari, Mercedes, Renault şi Honda.

Via Adam Cooper

Comentarii (28)

  • Pana trece de vot se va face Noiembrie 2016. Am impresia ca fac doar un studiu de piata.
    2 0
  • ar fi cool sa fie mai bune echipele cu motorul standard (desi putin probabil) sa vezi atunci scandal in F1
    0 3
  • klausnake
    Sa-nteleg ca astea vor fii motorizarile pentru toate echipele,obligatoriu,sau doar pentru doritorii care nu dispun de motorizare?
    Pentru cazul in care se va face o motorizare comuna,tuturor echipelor,cred ca pot sa-si ia adio de la audienta,eu unul am sa zic "pas",direct...
    19 12
  • In 2017 se termina era hamilton!
    17 6
  • Cu doua tipuri de motaore pe grila se va ajunge unde a ajuns MotoGP-ul cu clasele Factory si CRT, adica doua clase distincte, o tampenie, MotoGP-ul a avut nevoie de cativa ani sa treaca peste acest lucru. si sa revina la o singura clasa (abia la anul)...probabil la fel se va intampla si cu F1 .
    Ce nu inteleg eu e de ce se i-au astfel de decizii cand ai exemplul concret din MotoGP unde lucrurile s-au indreptat abia cand au reusit sa aduca producatori noi (sau vechi) in competitie (KTM, Suzuki, Aprilia)
    Vrei o competitie frumoasa si audienta???? Apuca-te frate si atrage cat mai multi motoristi si producatori, fa un regulament pentru toata lumea cu continuitate in "comercial" si vei vedea ca va creste enorm audienta si bugetul.
    5 0
  • vyctor7
    Bernie dementule ...vise tata ...Ferrari - Mechachrome??? sau Cosworth??? Stai lin ca daca faci egalizare nici dracu nu se mai uita la deja parodia asta de f1..
    10 7
  • n-ati priceput, e pentru cine nu are motor "de uzina", nu pentru toate echipele
    21 2
  • si nu va asteptati sa fie mai bune decat cele hibride, dupa cum vedeti au doar 870 cp
    9 0
  • pif666
    este doar un mod de forta producatori de motoare existenti : ferrari,mercedes,renault,honda sa accepte conditiile bosorogului cu privire la alte aspecte de ordin financiar. nu are nici o sansa o asemenea propunere. este fantamasgorica.
    ce ar mai cauta ferrari sau mercedes acolo in f1 daca nu isi pot produce propriul motor pe care apoi sa/l implementeze pe masinile lor de strada ?
    mosnegul are ideii in conformitate cu mintea lui care incepe sa se atrofieze. datorate varstei.
    oricum ,nu prea vad un viitor pe termen lung a f1 .
    5 5
  • Scrie clar pentru ECHIPELE INDEPENDENTE voi ce mnezeu cititi??
    14 0
  • Mai trebuie si un sasiu standard astfel incat echipele nu vor avea decat culori diferite.
    0 0
  • GTS FZR 2000
    Idea este interesanta pana cand o s-o vedem in aplicare, pentru ca desi aceste motoare arata frumos pe hartie, conteaza cum se vor descurca in realitate. Au fost niste motoare Cosworth, mai ieftine, folosite de Virgin Racing (au dat faliment repede aia), de Manor si de Caterham si s-a ales praful de ele. Toata vina este doar a lui Todt care a sustinut aceste motoare folosite in acest moment, fara sa stie macar cat va costa dezvoltarea lor sau pretul final. Plus nu mai zic nimic de complexitate, cred ca problemele avute in acest sezon de Honda si Renault... au fost "epustuflante".

    Sa vedem cum va evolua treaba, 2017 este departe, plus cine si-ar dori un motor testat pe banc, si fara sa fie testat pe circuit?
    5 1
  • sunt curios cum va accepta Ferrari sa mearga cu motoare Cosworth ... sau Renault ....
    3 14
  • bernie
    Ce dracu nu intelegeti ma!!!Este vorba de echipe independente nu cele de uzina care vor folosi in continuare propriule motoare...De la Williams in jos toate echipele au probleme cu banii si daca actualii motoristi din F1 nu vor sa scada pretul la motoare bernie si cu aia de la Fia s-au gandit sa aduca si pe altii care fac motoare mai ieftine...Personal ma indoiesc inca de acum ca acele motoare vor avea succes in F1 daca se vor aproba aceste motoara..Echipele mici la fel ca si constructorii de motoare independenti nu vor avea nici forta financiara si nici cei mai buni ingineri ptr dezvoltare in lupta cu echipele de uzina si in consecinta nu vor avea succesul asigurat.. Daca in F1 sunt doua echipe cu probleme Mclaren si RBR care motorizate fiind de Renault si Honda au probleme mari cu motoarele a doi dintre cei mai mari constructori mondiali ce ar putea aduce mai bun in F1 acesti constructori independenti...
    13 3
  • mda, o masura sa permita echipelor care fac figuratie in F1 sa o faca pe bani mai putini si sa ramana sa completeze grila
    4 0
  • mi-e dor de o f1 cu motoare pur mecanice fara zorzoane electronice
    3 1
  • Adica vrei ca inginerii sa numai imbunatateasca nimic? sa ramana toate lafel pana la adanci batraneti?
    2 1
  • ba ar avea ce imbunatati, absortia de aer, materiale mai bune, turatii mai mari. Dar asta e, f1 urmeaza trendul mondial in materie de carburanti, mai intai motoare hibride apoi renuntam de tot la petrol
    3 0
  • rommy f1
    Inginerii să îmbunătaţeasca şi feţele celor care nu au ce face pe acest forum, de motoare se ocupă inginerii de motoare, de aerodinamică ştim cine se ocupă la fiecare echipă în parte, totul ţine de cum şi la ce perioadă se schimbă chiloţeii, FERRARI 5 ani, RBR 4 ani, MERCEDES 3 sau 6 în funcţie de interese dar cred că 6, restul este o mare GARGARĂ. Motoarele MECACHROME şi COSWORTH au rezultate în spate. Aştept şi motorul lui ILMOR.
    2 7
  • Ha,ha,ha...
    Pur politica si interese! Poi nu se promova in draci scaderea costurilor?! Atat au scazut de au ajuns mai scumpi ca niciodata !? Chiar sper ca cineva sa gaseasca o solutie rezonabila si decenta pentru F1,oricat de interesante ar parea schimbarile "revolutionare", din pacate in ultimii ani nu prea au adus nimic concret pentru privitori sau competitie,cu mici exceptii cateva curse acum 2-3 ani...in rest...doar schimbarea echipei ultra dominante !
    7 0
  • GrosJan
    as vrea sa vad un Cosworth sau Ilmor la echipele fara motor propriu dar sa fie cu sanse reale sa castige nu doar asa sa umplem grila. E destul de dificil sa echilibrezi doua motorizari diferite incat sa nu dai un avantaj clar uneia dintre ele
    0 0
  • motoarele sunt scumpe ca sa traga o gramada de bani pe ele de la echipele care sunt nevoite sa il cumpere. Sa-i vad pe Ferrari si pe Mercedes cand nu vor mai lua un sfant pe motoare iar ceilalti au unul ieftin si baga banii in sasiu
    1 0
  • dap, nu e prost bernie nici macar la varsta asta
    2 0
  • ravas 2
    "Cea de-a doua companie este Ilmor Engineering, fondată de reputatul inginer Mario Illmor"...really? Mario Illmor nu cred ca exista, poate Mario Illien
    4 0
  • Pai da...
    Si la urma o sa fie :
    1. echipe cu motoare hibride cu 1 turbina, care daca nu ma insel fara sistemul electric sunt sub 800cp, si oricum nu sunt 100% dintr-un lap electric+termic, si nu mai zic despre regulamentul cu cati kw de energie electrica trebuie folositi pe un tur....
    2. echipe cu motoare cu 2 turbine, care vor dispune de 800+cp full time, dupa bunul lor plac...
    Sunt foarte curios, cine a facut un benchmark ca sa evidentieze cum ca motoarele sunt cat de cat apropiate ca perfomante pe un tur de circuit...
    2 0
  • poi asa
    lasa ca se face daca e cazul, nu-i bai, n-au nevoie baietii de la Ferrari sa-i lumineze cineva ca altfel se arunca intr-o mare teapa
    0 0
  • bernie
    Daca bernie, FIA, echipele independente si chiar si fanii F1 isi doresc atunci n-au decat sa-i aduca pe Mecachrome Cosworth si Ilmore in F1.Dar cine crede ca Mercedes Ferrari Renault si Honda stau cu mainile in san se insala amarnic.Motoarele alea biturbo nu vor fi niciodata mai puternice decat cele de uzina.Inca de anul trecut Nicky Lauda spunea ca Mercedes ar fi de acord sa se mareasca puterea motoarelor actuale din F1 la 1000cCP...Si fiti siguri ca echipele de uzina daca vor avea concurenta acestor motoristi pe care vrea bernie sa-i aduca in F1 vor avea suficienta influenta si forta financiara sa puna presiune pe FIA si bernie sa aduca motoarele actuale la 100CP...Lucru despre care Lauda spunea ca este relativ usor de infaptuit...Spunea rommy ca Mecachrome si Cosworth au ceva rezultate in spate... Asa o fi...Dar de Ferrari Mercedes Renault si Honda ce zici rommy???Este adevarat ca acum au probleme dar au suficienta forta si materie cenusie sa ajunga din urma Ferrari si Mercedes in comparatie cu motoristii astia care vor sa revina in F1...Problema cea mai mare ptr RBR@Renault si Mclaren@Honda o reprezinta timpul ptr ca atunci cand vor ajunge la nivelul Mercedes se va schimba din nou regulamentul si vor fi cu totii nevoiti sa o ia de la zero din nou...De aceea ma repet...Poate ca e mai bine sa-i aduca bernie pe acesti motoristi in F1 ptr echipele mici dar nu vor avea nici o sansa in fata echipelor de uzina...
    1 1
  • bernie
    SA ADUCA ACTUALELE MOTOARE LA 1000 CP...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru