Forul mondial este interesat să găsească o companie care să furnizeze un motor de cel mult 2.5 litri fără sistem de recuperare a energiei care să genereze aproximativ 870 CP şi a primit deja două oferte concrete.
Prima dintre ele a sosit din partea Advanced Engine Research (AER), care ar putea dezvolta un motor pe baza unităţii V6 biturbo pe care o oferă în competiţia americană Indy Lights.
"AER este foarte interesată de propunerea FIA şi vom depunde o cerere. Cererea se potriveşte frumos cu motorul nostru V6 GDI. Caută ceva care produce multă putere şi avem un motor care poate face asta", a explicat Mike Lancaster, CEO-ul AER.
Cea de-a doua companie este Ilmor Engineering, fondată de reputatul inginer Mario Illien, care a colaborat recent cu Renault şi este un apropiat al celor de la Red Bull Racing. Alte companii care ar putea fi interesate de furnizarea motorului standard sunt Cosworth and Mecachrome.Introducerea motorului standard trebuie aprobată de Comisia F1, care se va reuni săptămâna viitoare. Chiar şi în cazul unui eşec la vot, forul mondial poate forţa schimbarea regulamentului prin intermediul Consiliului Mondial sub pretextul forţei majore.
FIA vrea un astfel de motor pentru că acesta ar fi semnificativ mai ieftin decât motoarele turvo V6 de 1.6 litri furnizate în prezent de Ferrari, Mercedes, Renault şi Honda.
Via Adam Cooper
Pentru cazul in care se va face o motorizare comuna,tuturor echipelor,cred ca pot sa-si ia adio de la audienta,eu unul am sa zic "pas",direct...
Ce nu inteleg eu e de ce se i-au astfel de decizii cand ai exemplul concret din MotoGP unde lucrurile s-au indreptat abia cand au reusit sa aduca producatori noi (sau vechi) in competitie (KTM, Suzuki, Aprilia)
Vrei o competitie frumoasa si audienta???? Apuca-te frate si atrage cat mai multi motoristi si producatori, fa un regulament pentru toata lumea cu continuitate in "comercial" si vei vedea ca va creste enorm audienta si bugetul.
ce ar mai cauta ferrari sau mercedes acolo in f1 daca nu isi pot produce propriul motor pe care apoi sa/l implementeze pe masinile lor de strada ?
mosnegul are ideii in conformitate cu mintea lui care incepe sa se atrofieze. datorate varstei.
oricum ,nu prea vad un viitor pe termen lung a f1 .
Sa vedem cum va evolua treaba, 2017 este departe, plus cine si-ar dori un motor testat pe banc, si fara sa fie testat pe circuit?
1. echipe cu motoare hibride cu 1 turbina, care daca nu ma insel fara sistemul electric sunt sub 800cp, si oricum nu sunt 100% dintr-un lap electric+termic, si nu mai zic despre regulamentul cu cati kw de energie electrica trebuie folositi pe un tur....
2. echipe cu motoare cu 2 turbine, care vor dispune de 800+cp full time, dupa bunul lor plac...
Sunt foarte curios, cine a facut un benchmark ca sa evidentieze cum ca motoarele sunt cat de cat apropiate ca perfomante pe un tur de circuit...