FIA a dezvaluit dovezile care au dus la excluderea McLaren
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
FIA a publicat cateva rapoarte cu contactele dintre seful designerilor echipei McLaren, Mike Coughlan, si fostul inginer al Scuderiei Ferrari, Nigel Stepney, dovezi care au condus la decizia FIA de a exclude McLaren Mercedes din campionatul constructorilor in acest sezon.
Intr-un document de 14 pagini, FIA detaliaza modul in care Consiliul Mondial a ajuns la verdictul exprimat joi seara.
Asa cum era de asteptat, dovezile se refera la schimburile de mail-uri dintre pilotul de teste al echipei McLaren, Pedro de la Rosa, si campionul mondial Fernando Alonso, plus stenogramele apelurilor si mesajele SMS trimise intre Nigel Stepney si Mike Coughlan.
In mail-uri, de la Rosa vorbeste despre informatiile primite de la Stepney. Pe 21 martie, de la Rosa i-a scris lui Coughlan: “Salut Mike, stii despre distrubutia greutatii la Masinile Rosii? Ar fi important pentru noi sa stim pentru a putea incerca in simulator. Multumesc anticipat, Pedro. PS: Voi fi in simulator maine”.
Coughlan a replicat la acest mail printr-un mesaj scris cu detaliile care i-au fost cerute, chiar daca in cele din urma aceste setari nu au fost incercate.
Pe 25 martie, de la Rosa i-a trimis un mail lui Alonso in care i-a comunicat distrubutia greutatii pe fiecare masina Ferrari pentru Marele Premiu al Australiei.
Alonso i-a replicat apoi spunand: “Distributia greutatii ma surprinde. Nu stiu daca informatia este 100% de incredere, dar cel putin merita luata in considerare”.De la Rosa i-a replicat ulterior: “Toate informatiile de la Ferrari sunt foarte sigure. Provin de la Nigel Stepney, fostul lor mecanic sef, nu stiu ce functie are acum. Este aceeasi persoana care ne-a spus in Australia ca Raikkonen va opri la boxe in turul 18. Este foarte bun prieten cu Mike Coughlan, seful nostru de la Design, si el i-a spus asta”.
Dovezile prezentate de FIA detaliza apoi mail-urile lui de la Rosa discutand despre o aripa flexibila, balanta aerodinamica, presiunea pneurilor, sistemul de franare si strategiile de oprire la boxe.
In plus, FIA a examinat rapoartele politiei italiene referitoare la stenogramele apelurilor dintre Coughlan si Stepney.
Astfel, in dovezile prezentate de FIA se mai arata:
“In total, Coughlan si Stepney au comunicat prin intermediul a cel putin 288 de mesaje SMS si apeluri intre 11 martie 2007 si 3 iulie 2007. Consiliul Mondial a descoperit ca:
- Couglan a avut mai multe informatii decat s-a estimat initial si a primit in mod sistematic informatii pe o perioada de cateva luni.
– Informatiile au fost raspandite, cel putin pana la un anumit nivel (de exemplu intre De la Rosa si Alonso) in cadrul echipei McLaren Mercedes.
– Informatiile raspandite in cadrul echipei McLaren includ nu numai informatii tehnice foarte sensibile, ci si informatii secrete referitoare la strategia sportiva a echipei Ferrari.
– Domnul De la Rosa, exercitandu-si functia din cadrul echipei, a cerut si a primit informatii secrete de la o sursa nelegitima si a sustinut ca scopul cererilor sale a fost sa ruleze teste iin simulator.
– Informatiile secrete aduse in discutie au fost impartite cu Fernando Alonso.
– A fost o intentie clara din partea unor anumiti membri ai echipei McLaren sa foloseasca o parte a informatiilor secrete de la Ferrari in propriile lor teste.
– Rolul lui Coughlan in cadrul echipei McLaren l-a pus intr-o pozitie in care cunostintele sale despre informatiile secrete ale Scuderiei Ferrari i-ar fi putut influenta performantele in cadrul echipei McLaren.
ca el a sos adevaru la iveala,datii cu +30 !!
Renault nici acum n-au nimerit-o si a trecut deja sezonul.
da man,dar MClaren a-ti depuntat ieri -30!ferari a-ti punctat ieri cu +10 !!!
deci acum,vorbind serios trebuia lu alonso si lu testaru de la mclaren -30,adica:alonso,de la rosa - 30 ...fara mclaren.da fie,scazi cate puncte vrei... :)
P.S. sunteti din ce in ce mai penibili in punctarea stirilor,probabil maine mai apare un paragraf din dezvaluiri si mai dati -30
Dupa ce-am citit intregul raport am ajuns la concluzia ca ar fi trebuit penalizati si pilotii.
E incredibil ce echipa de kkt e McLaren
Ce gandire!
Gata ,de ieri pina azi achipa McLaren si pilotii au fost depunctati vreo 120 pct.
Ori mergem pe competitie ori pe bursa stirilor
E regretabil ca McLaren a furat , pedepsiti-i odata ca merita si gata, hai sa vedem cine e mai bun pe pista
Ma raliez ca ideile furate de la Ferrari nu cred ca i-au ajutat prea mult pt. ca altfel Rosii ar fi fost in fata
dumbass
ori nu mai punctati in teste,antrenamente,etc deloc McLaren,ori ce faceti ca nu inteleg??
acum McLaren,pe pista e buna,acum daniel.popescu o "re"penalizeaza...nu mai inteleg...:(
Daca mai sunt inconstienti ce in momentele astea au ca echipa McLaren, nu pot spune decat: ce-si face omul cu mana lui se numeste la... ,ahem, lucru manual
Problema si mai mare este ca ambii piloti au concurat cu o masina imbunatatita si setata dupa inventia, ideea, tactica Ferrari. Ar trebui sa ii depuncteze si pe cei 2 piloti, iar Alonso sa fie si amendat....parerea mea. Iar lui Pedro de la Rosa ar trebui sa i se suspende certificatul de pilot!
Pacat ca s-a ajuns la asa ceva...si mai pacat pt mine ca era sportul preferat!
Bafta!
P.S.: Am si eu echipa mea de F1 aici la automarket, dinainte sa inceapa sezonul, dar e doar un hobby...
Probabil ca in conditiile astea ar trebui luati in vizor de justitia din tarile unde deja este deschisa ancheta.
Nu sunt cu nimic mai prejos decat Coughlan si Stepney.
In masura in care judecatile domniilor voastre se pot indeparta de implicatiile personale legate de componenta echipelor din F1Champ incerc sa dau cateva explicatii.
1. Asa cum explica si FIA pilotii nu au fost depunctati din clasamentul real pentru ca au comunicat dovezi in acest caz.
2.Dupa cum se observa Alonso si De la Rosa au acceptat acest deal - Hamilton NU!
3. daca citim cu atentie - observam cat de vinovati si cat de bine stiau despre spionaj pilotii echipei- deci din punct de vedere moral sunt si ei vinovati!
4.va reamintesc ca Automarket puncteaza stirile exclusiv si nu cazul-evenimentul in sine! (de cand a inceput si pana s-a terminat).
5. Publicarea dovezilor arata intr-un grad cat se poate de mare cat de implicati au fost cei doi piloti mai sus mentionati- deci cat de vinovati au fost ei!
Am fost de multe ori criticati ca tinem cu McLaren- Eu personal tin cu Ferrari de pe vremea lui Alesi si Berger desi marele meu idol a fost Senna.
De ce nu mai apar acum criticile legate de faptul ca noi, de la Automarket, suntem legati sufleteste de McLaren si punctam ca atare???!!!!
De asemenea, cum pot unii dintre dvs. sa ne acuze de incorectitudine cand ei insasi au mai multe conturi de echipe, folosesc mai multe CNP-uri, imprumutate sau nu?
Poate unii dintre voi, se stiu ei care, ar trebuie sa dea explicatii vizavi de moralitatea lor in acest caz! Repet- moralitate nu legalitate.
Sincer sa fiu daca ar fi sa castige unul dintre cei care are mai multe conturi as fi bucuros sa o faca cu unul marcat de un CNP care nu ii apartine- ca sa mearga bunica/bunicul la cursa de la Istanbul! atunci sa va mai vad! la asta nu cred ca v-ati gandit!
In rest va multumesc ca sunteti aproape de noi- dar va rog sa judecati gravitatea faptului si sa intelegeti ca punctarea este coerenta, impartiala si corecta - chiar daca ii afecteaza pe unii!
PS: nu sunt fan Mclaren, daca asa pare. Un sfat prietenesc:
fiti destepti, cititi mai cu atentie (lasand la o parte fanatismul) si triangulati sursele. Nu e totul ceea ce pare.
pai normal,practic pe aceiasi stire o sa dati cu -30 in prostie,stii de ce ? pentru k or sa fie tot felul de stiri pe acest subiect si voi aveti marea dibacie de a extrage cate o fraza diferita de stirea anterioara si punctati pe masura...practic ati depunctat doar k FIA a dezvaluit dovezile in baza carora s-a decis descalificarea echipei McLaren,stire pentru care deja ati dat -30
Ce nu ati facut voi ? nu ati tinut cont de faptul k fara acele dovezi McLaren nu patea nimic ...k Alonso si dela Rosa nu au fost penalizati de FIA,ba mai mult li s-au promis imunitate
Practic cu deciziile voastre in punctarea acestei stiri(total gresite) ati anulat avantajul in puncte adus in sesiunea a-2-a de teste de echipa McLaren si piloti....ma intreb de ce mai pastrati echipa in F1Champ din moment ce sunteti impotriva ei si nu pierdeti nicio okazie pentru a le da puncte cu -
Am urmarit cu extrem de mare atentie intreaga discutie pe marginea punctarii unor echipe sau a altora. Concluzia este una singura: acest concurs se desfasoara in conditii 100% egale pentru toata lumea. A te plange ca o echipa sau alta ia mai multe/mai putine puncte in conditiile in care fiecare user este foarte liber sa faca ce schimbari vrea in fiecare zi este cel putin trist.
Red dog, ne acuzi ca suntem "impotriva echipei McLaren". Cateva comment-uri mai sus si cu cateva stiri in uma avem o multime de useri care ne acuza ca tinem pe fata cu Ferrari. Normal, atunci cand fost cazul, in functie de punctele pierdute/castigate am tinut cu Renault, BMW, Spyker sau Toro Rosso. Sau cu cine a vrutfiecare user care a pierdut puncte pe mana sa.
V-m pus in tema de foarte multe ori. Puntajele stirilor sunt date pe criterii extrem de clare pentru noi si care daca voua nu va sunt clare este pentru ca voi va bateti pentru niste premii si e normal sa avem in ecuatie o necunoscuta. Dar va repet: punctajele sunt 100% egale pentru toti. Nu se poate plange absolut niciun user de faptul ca este dezavantajat din moment ce este liber sa isi schimbe echipa cu alta in ce moment al jocului doreste sa faca acest lucru. Userii care sunt in frunte au stiut sa profite de fiecare schimbare mai bine decat ceilalti. Asta este diferent, nu faptul ca Automarket da anumite puncte sau altele.
Nimeni din echipa www.automarket.ro nu va puncta si nu va scrie stirile aici in functie de preferinte sau de alte criterii subiective. Ne-am trage singuri presul de sub picioare.
Va rog sa acceptati punctarea stirilor asa cum este ea. Prin comentarii de genu celui de mai sus nu faceti decat sa ne pierdem timpul. Si noi, si voi.
Multumesc.
Mircea Mester
de ce nu ati punctat pe Alomso si de la Rosa cu + pentru dezvaluirea dovezilor?
poate k nu sunteti pro McLaren/ferrari/BMW si nici contra,dar cum am spus si sustin in continuare,aveti probleme la interpretarea stirilor si prin punctajul acordat dezavantajati in mod clar unii useri
Ei au depus marturie in schimbul imunitatii.
Daca citesti stirea bine vei vedea ca este vorba despre ce au facut ei de-a lungul acestei perioade, adica utilizarea cu buna stiinta a unor informatii furate. Asta s-a punctat aici.
Am mai zis, un -30 pentru fapte de asemenea gravitate este foarte putin in conditiile in care se da +4 daca lui Yamamoto i-a placut cum ia curba Spyker-ul lui.
Se pare ca dovezile au fost aduse la cunostinta FIA chiar de catre Ron Dennis. Din onestitate vor spune unii, ca sa o ia inaintea lui Alonso (care ameninta ca va face asa ceva) vor spune altii.
There's more to come!
mestere,problema era alta:nu trebuia sa depuntati "din nou" , atentie ECHIPA MCLAREN pentru a doua oara!!chestia asta a-ti facut-o ieri "nr.joi" ,adica a-ti depunctat de doua ori mclaren,pentru aceeasi chestie!!!
merci,nu am tipat,vreau sa nu treaca postul neobservat