Forul mondial a fost informat de acest lucru prin intermediul unei scrisori anonime, în care expeditorul afirma că testul încalcă regulamentul tehnic.
Potrivit speculaţiilor de la vremea respectivă, scopul testului ar fi fost remedierea problemelor de fiabilitate cu noul motor furnizat de Renault, iar ipoteza a fost susţinută de faptul că ambele echipe Red Bull s-au prezentat într-o formă neaşteptat de bună la Marele Premiu al Australiei.
Red Bull ar fi folosit atunci un monopost Toro Rosso pentru a evita o pedeapsă din partea FIA în cazul în care testul s-ar fi dovedit a fi ilegal.
În urma discuţiilor purtate de oficialii FIA cu reprezentanţii Renault şi Toro Rosso, forul mondial a stabilit că testul a fost conform cu regulamentul.
Remi Taffin, şeful operaţiunilor de cursă din cadrul Renault Sport F1, a fost singurul oficial care a comentat situaţia.
"În ceea ce ne priveşte, a fost pentru a sprijini Toro Rosso şi pentru a micşora diferenţa de performanţă pe care o aveam atunci.
Am folosi orice test pe bancul de probe pe care am avea voie să-l facem, aşa că am profitat de oportunitate. A fost vorba de a face mai multe teste pe bancul de probe decât la Viry (n.r - fabrica Renault pentru motoare)", a precizat el.Via The F1 Times
Comentarii (3)