FIA a aprobat interzicerea sistemelor de evacuare inovatoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Inginerii de top din Formula 1 s-au întâlnit joi seară cu Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, pentru o discuţie decisivă privind utilizarea sistemelor de evacuare care permit eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate.
Chiar dacă forul mondial nu a emis niciun comunicat de presă pe marginea acestui subiect, publicaţia britanică Autosport a dezvăluit că FIA a aprobat interzicerea acestei tehnologii începând cu Marele Premiu al Marii Britanii din 10 iulie.
Astfel, over-run-ul motorului va fi limitat la numai 10% în momentul în care pilotul nu apasă pedala de acceleraţie, motiv pentru care se anticipează că această schimbare de regulament va afecta aproape toate echipele de pe grila de start. Singurul lucru incert este impactul exact pe care îl va avea regulamentul, nu puţini fiind cei care anticipează că Red Bull Racing va fi cea mai afectată din echipele de top.
În plus, astfel de sisteme de evacuare vor fi interzise complet începând în sezonul 2012 prin obligarea echipelor ca sistemele de evacuare să fie vizibile pe partea superioară a monoposturilor, aşa cum s-a întâmplat până în urmă cu câţiva ani.
Iniţial, FIA a intenţionat să interzică sistemele de evacuare inovatoare începând cu Marele Premiu al Spaniei, însă a amânat decizia pentru a permite echipelor să facă modificările necesare.
Via | Autosport
Dupa mine numai o chestiune legata de securitatea pilotilor ar putea sa explice aceasta masura, ori nimeni nu a zis ceva despre asta.
Cum zicea si Martin Whitmarsh, evacuarea si motorul nu pot fi considerate elemente aerodinamice, deoarece oriunde ar fi plasata evacuarea va avea un efect asupra aerodinamicii.
Cat despre alimentarea motorului cu benzina atunci cand acceleratia nu este apasata ... este destul de greu de calculat avantajul in timpul cursei, tinand cont ca masinile care fac asta trebuie sa care mai mult combustibil.
Nu tin cu Red Bull, cred ca ei au cel mai mare avantaj (cel putin in calificari) datorita acestui sistem, dar nu mi se pare corecta interzicerea lui.
Cat despre distrugerea campionatului sau ce se mai critica pe aici... trebuie sa va ganditi ca in acel cockpit sunt niste oameni, nu robotei, si masuri pentru siguranta lor trebuie luate. Nu realizeaza nimeni ca pana la finalul campionatului, in contextul in care noua tehnologie de difuzor a depasit-o pe cea a dublui difuzor, ca si performante, in numai 7 etape, unde se ajungea pana la finalul campionatului, acum cand toate echipele erau intr-un program de dezvoltare continua si accelerata cu scop declarat de a prinde si depasi RedBull??? Monaco a fost un semnal de alarma... FIA nu-l va astepta pe cel de-al doilea... Sa privim totusi partea plina a paharului: va fii din nou spectacol, cu o doza de element surpriza si un mare semn de intrebare legat de RedBull&Newey contra Mercedes (McLaren & MGP), Ferrari cu tehnologii KERS net superioare! Marele Premiu al Marii Britanii va raspunde la multe intrebari si nu cred ca e cineva care sa nu fie cat de cat provocat si entuziasmat de intrebarea: Oare cum va arata ordinea in cursa si calificari!