Ferrari va furniza motoare de specificaţie 2015 pentru Toro Rosso în sezonul următor

de Daniel Popescu
Luni, 07.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toro Rosso a confirmat că va utiliza în sezonul următor motoare Ferrari de specificaţie 2015.

Ultima necunoscută pentru sezonul 2016 al Formulei 1 a fost clarificată. În cadrul unui scurt comunicat de presă, Scuderia Toro Rosso a confirmat oficial că în sezonul următor va utiliza motoare Ferrari de specificaţie 2015.

Informaţia era deja cunoscută de câteva săptămâni, însă nu a putut fi oficializata până în prezent din cauza mai multor elemente. În primul rând, FIA a fost nevoită să modifice regulamentul tehnic pentru a permite constructorilor să omologheze pentru 2016 două versiuni diferite de motoare.

Ferrari nu a vrut să furnizeze echipei italiene motoarele curente pentru a nu întări prea mult Toro Rosso, dar şi din raţiuni de costuri şi dezvoltare.

În plus, viitorul Toro Rosso a depins de înţelegerea pe care Red Bull Racing, echipa principală a producătorului de băuturi energizante, a realizat-o cu Renault. Constructorul francez şi-a putut oficializa continuarea parteneriatului cu Red Bull doar după ce a confirmat preluarea celor de la Lotus, care va deveni astfel echipa de uzină Renault. 

Via Toro Rosso

Comentarii (13)

  • Pacat, Adica vor face doar figuratie. Producatorii ar trebui sa fie obligati sa furnizeze aceeasi specificatie de motor pentru toata lumea.
    10 14
  • Mercedes sunt mult mai fair play, macar livreaza ultima varianta de motor echipelor client. Ferrari....tot macaronari raman. Ma mir ca nu le da motorul din 2014. Sa stie o treaba.
    15 20
  • Andrei
    @Tibi: Ramane de vazut daca vor face doar figuratie. Anul asta cu acelasi motor ca RBR au strand doar 67 de puncte fata de cele 187 are RBR-ului. Locul 7 din 10, deci cam figuratie. La anul cel putin vor face un pas inainte fata de anul asta, privind motorul. Lucru care nu se poate spune cu siguranta depre RBR. Pe langa asta e posibil ca motoarele Ferrari din 2015 sa fie mai ieftine ca cele Renault, care anul asta au fost cele mai scumpe, din ce stiu. Asta ar lasa echipa cu niste bani de cheltuit pe alte lucruri care ar putea aduce performanta.
    16 1
  • serban
    @3punctișoare Așa crezi tu, că Mercedes furnizează echipelor client același număr de căluți, soft și ce mai ține de motorul pus pe propriile mașini ? Poate doar pentru Manor, că nu sunt o amenințare ...
    @Tibi În nici un caz nu se vor mai chinui ca și anul trecut, vor fi în fața motorizatelor Renault, Honda și a cel puțin o motorizată Ferrari și una Mercedes ! Au cu ce și au, mai ales, cu cine !
    13 4
  • cosmin
    si naormal toro rosso au folosit motoare ferrari pana acuma 2 ani si ii normal sa primeasca oarecum o palma de la ferrari
    6 6
  • Si uite asa, marii Rbr vor avea posibilitatea de a testa motoarele Ferrari si sa vad conceptul lor pe care il vor putea adauga motorului Renault prin sprijinul lui Marion Illien. Tare, nu?
    13 1
  • Echipele motorizate de Mercedes au fost mult mai aproape de performanta motoristului decat erau echipele motorizate de italieni fata de Ferrari. E clar ca Ferrari au o alta politica care nu avantajeaza echipele care le folosesc motoarele. Daca vor ramane cu motoarele din 2015 e clar ca ecartul se va mari. Probabil ca italienii incearca sa-si elimine din start potentiali competitori ceea ce Mercedes nu o face.
    6 8
  • querty
    Bineinteles ca un fan (fanatizat) ferrari nu intelege ideea de competitie curata. Orice este permis daca le castiga eroii in rosu. Cand insa se intampla invers e bai mare. Tiparul celor multi dar.....
    7 11
  • Unde au fost echipele motorizate de Mercedes mai aproare de motorist vs Ferrari de echipele sale? Williams, Lotus, F india la o secunda pe tur in urma Mercedes...
    "Probabil ca italienii incearca sa-si elimine din start potentiali competitori ceea ce Mercedes nu o face."exact ce am scris mai sus...ai o minte cat o nuca!
    11 0
  • GTS FZR 2000
    Scuze dar a spune ca "Echipele motorizate de Mercedes au fost mult mai aproape de performanta motoristului decat erau echipele motorizate de italieni fata de Ferrari" este o mare prostie. Si nu o spun eu asa ca n-am ce face, o spun datele din calificari si cursa.

    Un mic exemplu este foarte elocvent: Mercedes vs Williams. Williams nu a fost niciodata pe langa timpii realizati de Mercedes iar in cursa a fost intre o tura in spate si ceva mai mult de o tura.

    La Ferrari este la fel, ce sanse are Sauber sa bata pe cineva cand primesc motoarele ieftin, doar pentru ca Peter Sauber a avut o buna colaborare cu cei de la Ferrari timp de multi ani? Sauber are un buget mic, de vreo 60 milioane, haide 80 milioane poate? Nu au dezvoltat deloc monopostul, au avut doar o singura aripa fata si cateva mici modificari tot sezonul 2015... in rest liniste. O sa fie interesant de vazut cum o sa fie treaba cu cei de la Toro Rosso care au un buget net superior, o echipa tehnica mai buna si vor folosi un motor foarte bun comparativ cu motorul Renault din 2015.

    Nu exista competitie curata, atata timp cat toate echipele nu au exact acelasi buget. O competitie curata, care nu exista oricum in realitate, se bazazea pe idea ca toti cei care intra sunt egali, in realitate, toti suntem diferiti. La fel si aceste echipe, masini si asa mai departe.

    Bine inteleg ca anumiti fani sunt speriati ca cei de la Ferrari vin tare din urma, dar sa fim corecti in ceea ce postam.

    P.S. Nu am vrut sa spun nimic de Force India care... doar in careva curse s-a descurcat bine, in marea majoritate a fost tot timpul la peste un tur si ceva in spatele celor de Ferrari nu mai in spatele celor de la Mercedes.
    8 1
  • Nici Mercedes nu furnizeaza ultimul racnet echipelor clienti. Vezi Williams care spera ca primeasca cat mai repede noua configuratie cu update, si l-a primit dupa 2 curse, moment cand Mercedes are deja un nou update echipat pe care-l da dupa inca 4 curse si tot asa.
    Ce bine ar fi sa vina pentru fiecare echipa un furnizor de motoare independent (BMW,AUDI,ASTON ETC.) Sa vezi ce macel ar fi atunci!
    10 1
  • Este logic de ce nu pot da motoarele cu upgrade, la clienti, in momentul inc are apar pe masina de uzina; Acest lucru se datoreaza regulei de 4 unitati pe an.
    Exemplu: Mercedes introduce un upgrade pentru al 3-lea motor al anului. Williams (exemplu) a folosit deja o componenta, sau componente din al 3-lea motor. Daca Mercedes le ofera noul motor, ar sari deja la al 4-lea PU al sezonului si ar fi expusi la penalizari.
    PS: Mai intervine si factorul numit contract: Sauber, spre exemplu, are specificat in contract ca primeste de la Ferrari motor cu vechime de minim 6 luni
    5 3
  • GTS FZR 2000
    @Kyro: Adica Sauber primeste un motor de la Ferrari... cu vechime de 6 luni? Adica l-au asamblat acum 6 luni sau? Si unde scrie asta in contract? Cei de la Sauber au primit motorul cu noul upgrade si pentru ca trebuiau sa schimbe desenul spate al monopostului si nu si-au permist asta... au refuzat.... Vrei un link ceva?

    P.S. Tata de unde scoateti dejectiile astea??
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru