Ultima necunoscută pentru sezonul 2016 al Formulei 1 a fost clarificată. În cadrul unui scurt comunicat de presă, Scuderia Toro Rosso a confirmat oficial că în sezonul următor va utiliza motoare Ferrari de specificaţie 2015.
Informaţia era deja cunoscută de câteva săptămâni, însă nu a putut fi oficializata până în prezent din cauza mai multor elemente. În primul rând, FIA a fost nevoită să modifice regulamentul tehnic pentru a permite constructorilor să omologheze pentru 2016 două versiuni diferite de motoare.
Ferrari nu a vrut să furnizeze echipei italiene motoarele curente pentru a nu întări prea mult Toro Rosso, dar şi din raţiuni de costuri şi dezvoltare.
În plus, viitorul Toro Rosso a depins de înţelegerea pe care Red Bull Racing, echipa principală a producătorului de băuturi energizante, a realizat-o cu Renault. Constructorul francez şi-a putut oficializa continuarea parteneriatului cu Red Bull doar după ce a confirmat preluarea celor de la Lotus, care va deveni astfel echipa de uzină Renault.
Via Toro Rosso
@Tibi În nici un caz nu se vor mai chinui ca și anul trecut, vor fi în fața motorizatelor Renault, Honda și a cel puțin o motorizată Ferrari și una Mercedes ! Au cu ce și au, mai ales, cu cine !
"Probabil ca italienii incearca sa-si elimine din start potentiali competitori ceea ce Mercedes nu o face."exact ce am scris mai sus...ai o minte cat o nuca!
Un mic exemplu este foarte elocvent: Mercedes vs Williams. Williams nu a fost niciodata pe langa timpii realizati de Mercedes iar in cursa a fost intre o tura in spate si ceva mai mult de o tura.
La Ferrari este la fel, ce sanse are Sauber sa bata pe cineva cand primesc motoarele ieftin, doar pentru ca Peter Sauber a avut o buna colaborare cu cei de la Ferrari timp de multi ani? Sauber are un buget mic, de vreo 60 milioane, haide 80 milioane poate? Nu au dezvoltat deloc monopostul, au avut doar o singura aripa fata si cateva mici modificari tot sezonul 2015... in rest liniste. O sa fie interesant de vazut cum o sa fie treaba cu cei de la Toro Rosso care au un buget net superior, o echipa tehnica mai buna si vor folosi un motor foarte bun comparativ cu motorul Renault din 2015.
Nu exista competitie curata, atata timp cat toate echipele nu au exact acelasi buget. O competitie curata, care nu exista oricum in realitate, se bazazea pe idea ca toti cei care intra sunt egali, in realitate, toti suntem diferiti. La fel si aceste echipe, masini si asa mai departe.
Bine inteleg ca anumiti fani sunt speriati ca cei de la Ferrari vin tare din urma, dar sa fim corecti in ceea ce postam.
P.S. Nu am vrut sa spun nimic de Force India care... doar in careva curse s-a descurcat bine, in marea majoritate a fost tot timpul la peste un tur si ceva in spatele celor de Ferrari nu mai in spatele celor de la Mercedes.
Ce bine ar fi sa vina pentru fiecare echipa un furnizor de motoare independent (BMW,AUDI,ASTON ETC.) Sa vezi ce macel ar fi atunci!
Exemplu: Mercedes introduce un upgrade pentru al 3-lea motor al anului. Williams (exemplu) a folosit deja o componenta, sau componente din al 3-lea motor. Daca Mercedes le ofera noul motor, ar sari deja la al 4-lea PU al sezonului si ar fi expusi la penalizari.
PS: Mai intervine si factorul numit contract: Sauber, spre exemplu, are specificat in contract ca primeste de la Ferrari motor cu vechime de minim 6 luni
P.S. Tata de unde scoateti dejectiile astea??