Ferrari sugereaza ca Massa va ramane la echipa in 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chiar daca sezonul 2010 este abia la inceput, Ferrari incepe deja pregatirile pentru anul viitor. Pe langa initierea procesului de dezvoltare al monopostului pentru sezonul viitor, Ferrari trebuie sa ia in curand o decizie finala in privinta liniei de piloti pentru 2011.
Proaspat transferat de la Renault, Fernando Alonso este sub contract cu echipa Calutului Cabrat pana in 2012, insa intelegerea lui Felipe Massa cu Ferrari expira la finalul acestui an.
Desi presa internationala a speculat intens ca Robert Kubica sau Sebastian Vettel se afla pe plista de achizitii a italienilor, seful Stefano Domenicali a lasat sa se inteleaga ca Massa face parte in continuare din planurile de viitor ale echipei. "Vrem sa construim viitorul impreuna cu Massa. Avem sentimentul ca si-a dezvoltat calitatile in ultimii ani intr-un pilot la fel de bun ca oricare altul de pe grila de start", a declarat Domenicali.
Massa a venit la Ferrari in 2006, cand a fost coechipier cu septuplul campion mondial Michael Schumacher, iar doi ani mai tarziu a ratat titlul mondial in favoarea lui Lewis Hamilton pentru un singur punct.
Cariera sa a fost in pericol dupa accidentul suferit in calificarile pentru Marele Premiu al Ungariei din 2009, insa brazilianul a revenit in forta si este lider dupa primele trei runde din 2010, chiar daca nu a castigat nicio cursa in acest sezon.Via | GMM
Hai du-te de aici !
Daca ai sa te uiti mai bine, el a avut o atitudine mai prudenta decat ceea ce se spune in articol - a zis ca e devreme de luat decizii, mai bine de asteptat buna jumatatea campionatului.
Si intradevar, desi se observa ca Massa nu mai este la fel de rapid ca inainte si se chinuie mai mult, Alfonso al tau tot n-a facut mare branza. Sa-si demonstreze mai intai valoarea si pe urma sa cotcodoceasca. Apropo, asta se refera si tie
Tocmai ce vorbeam. Poti considera in acelasi mod, ca pana acum Massa a fost cel "consistent", si ca Alonso nu a dovedit nimic in fata lui.
-pentru postul precedent.
@ f1kimi stiu acolo am gresit a fost 7 vs 7 victorii dar totusi Raikkonen a avut 1 abandon mai mult decat alonso , prin care putea castiga 10 puncte asta insemnand o diferenta de (21-12) 9 puncte la final , deci....
Sa nu-mi spui ca daca un regulament oricat de prost ar fi este ok, pentru ca asa este pentru toti.
Cum ar arata un regulament ceva mai bun ? pai fara retrogradare de 10 pozitii fata de locul din calificari la urmatoarea cursa ..... e destul abandonul. Ce-ar fi daca eroul tau Alonso ar fi retrogradat in acest mod cursa urmatoare ?
Un regulament bun trebuie sa scoata in fata pe cel mai bun. Numai ca la conceperea lui nu acest lucru a fost urmarit, ci marirea spectacolului si evitarea castigarii prea devreme a titlului de catre un pilot.
Dar, pentru ca ai deschis subiectul, parerea mea este ca orice regulament este gresit pentru ca toti timpul va avantaja unii piloti si va dezavantaja pe altii, si ma refer la orice sport, posibil, prezent, viitor sau orice alta varianta.
Nu-mi place nici regulamentul de anul acesta, nici cel de anul viitor, si sigur nici cel din 2013 cu ideile despre motoare. Dar, orice sport are un regulament. Si are un regulament dintr-un motiv. Pentru ca nu trebuie cel care este cel mai talentat, nici cel mai frumos, nici cel mai rapid si nici cel mai destept si nici cel mai increzator, ci, va castiga cel care se adapteaza regulilor cel mai bine.
Ce spui despre spectacol, idea cu motorul, este la fel ca in patinaj artistic. Acolo exista niste figuri tehnice care trebuie executate sau nu primesti puncte pentru ele, si fara ele, ai concurat degeaba. De aia exista dans liber si dans cu program. Ca arate atat programele libere cat si programele tehnice si se face o medie.
In Formula 1 pentru ca dureaza prea mult si sunt foarte obositoare, nu se pot face astfel de reguli.
Vrei un regulament care sa-l scoata in fata pe ce-l mai bun? Cel mai bun la ce? La setarea masinii? La numarul de ture parcuse, la numarul de depasiri pe cursa? Cel mai bun la realimentare? La iesirea de la boxe? La start, cel mai bun pe tur? Cel mai bun... ce inseamna cel mai bun?
Cel mai bun = cel mai rapid pe pista, fara chestiuni de genul
"am pastrat masina asteptand sa cedeze a celuilalt, dar daca fortam eram si io rapid de nu se poate" .....-Alonso
@Jolerto
Franta, Anglia, Italia - kimi retrogradat 10 pozitii pe grila pentru ca a schimbat motorul (deci rectific, se penalizeaza schimbarea motorului).
Europa, Germania - abandon din cauze tehnice. Tot Kimi
Acum Alonso:
Abandoneaza in Canada, insa nu din cauza de fiabilitate, ci pentru ca a dat cu oistea in gard in ultima sicana. Deci greseala de pilotaj.
In rest, nici o schimbare de motor.
in 2004 nu a fost la fel. Schimbarea facuta nu a fost anti-Kimi. A fost o masura sa-i mai taie aplombul lui Schumacher, pentru ca s-a plictisit lumea .... -o masura facuta nu sa avantajeze castigarea campionatului de cel mai bun.
In orice sport, in orice regulament se poate reduce din rigurozitate marindu-se importanta dramului de noroc. Exact asta a urmarit FIA. De dragul spectacolului. Nu este in regula din punctul meu de vedere.
Impingand lucrurile un pic mai departe (ca sa intelegi fenomenul), cum ar fi sa se traga la sorti plecarea de pe grila. Vezi, mai pui un pic de noroc in ecuatie, mai reduci din sansele celui mai bun. Cresti spectacolul astfel, lumea este fericita ....
Putina lectura din presa vremii:
"2005 a fost primul an de aplicare a prevederii ce stipuleaza ca motorul trebuie sa aiba o durata de viata de doua Mari Premii. Ceea ce inseamna ca fiabilitatea a fost recompensata din plin. Cu toate acestea, pare destul de nedrept ca un pilot-omul, nu masina- sa primeasca un dublu handicap pentru un lucru atat de dubios precum un lot de componente minore utilizate pentru cuzineti."
- F1 RACING, Noiembrie 2005.
Probabil confuzi Formula 1 cu cursele de anduranta, sau poate cu cursele de viteza. Atunci ar trebui sa avem numai 2 curse pe tot anul, pentru ca nu exista inca o corporatie care sa-si permita costurile unui asemenea lux, ca niste "baieti sa se invarta in cerc".
Imi plac discutiie cu tine, dar ma vor retrage, pentru ca nu ai nici o idee. In afara de a lovi in Felipe sau Fernando nu ai facut nimic altceva, totusi tu nu esti fan al nici unui pilot/echipe in particular.
Din pacate, nu crezi ca stii ce este Formula 1 ca sport. Este perfectiunea pachetului masina + pilot, simplist spus, pentru ca am exclus vreo 500 de persoane care lucreaza la proiectarea, asamblarea, curatarea, mutarea si mai ales mentenanta a 2 monopsturi la fiecare cursa si in diferite teste. Toate aceste persoane, toate piesele care alcatuiesc monopostul sunt un puzzle mare numit echipa de Formula 1 (oricare dintre ele).
Dar tu vrei sa castige cel mai rapid pe pista, dupa niste criterii pe care nu le cunoaste nimeni, iar Formula 1 este un puzzle in care fiecare piesa este la locul ei. Totusi... motoarele alea s-au stricat dintr-un motiv, pe care nu il cunosc, dar pe care tu il ignori. Oricare este acel motiv, el a existat. Motoarele alea nu s-au stricat pentru ca Dumnezeu a vrut asa, pentru ca extraterestrii au incercat sa saboteze anumite echipe, nici pentru ca unii au folosit mecha-voodoo ca acele motoare sa moara. S-a stricat pentru ca, ori au fost fortate la maxim, ori au depasit niste limite tehnologice pentru a depasi limitele masinii, probabil cu 5% (sa zicem, aleatoar) peste limitata de siguranta a pachetului sau pentru ca acele motoare nu erau proiectate de la inceput bine. Am exclus pilotul si vina lui, ca sa nu crezi ca am ceva cu anumiti piloti.
Si acuma sa te intreb, daca vrei sa castige cel mai rapid, de ce nu faci tu o Formula 1, dupa forma si chipul tau, alimentata de banii tai si cu ce piloti, echipe, reguli doresti tu?
Nu neg ca am fost ofticat ca a castiga Fernando in 2005 si 2006, dar nu este vina lui ca masina lui a fost ma durabila, mai stabila si mai ales mai fiabila. Nu este vina lui ca echipa pentru ca pilota i-a pus la dispozitie un material mai bun decat al concurentei. Este vina inginerilor ca au conceput o masina mai buna decat a concurentei pe baza acelor reguli, aceleasi pentru toti. Este vina lor ca au gasit solutii mai bune, mai stabile si mai ales mai fiabile si este vina competitiei ca nu au fost in stare sa faca acelasi lucru.
Singura problema este urmatoarea: daca intrebi fanii ce doresc, doresc spectacol si o lupta intre piloti pana in ultima cursa, cat mai apropiat posibil. Tu esti fan sau pur si simplu preferi sa jignesti pilotii anumitor echipe doar de dragul de a posta ceva?
Deci tu doresti sa castige cel mai rapid (tot nu am inteles ce implica acest lucru), altii doresc spectacol, lupte intre piloti si greseli are pilotilor (de preferat ai concurentei). Exista vreo logica in ce spui tu? Cand o gasesti... sa vedem un post serios, poate si ceva argumente. Este un subiect interesant, pe baza caruia se poate discutat foarte interesante, serios dar din pacate argumentand, dar nu cred ca esti genul pasionat de asa ceva.
"@F1Racing: Regula cu 1 motor pe cursa, daca il schimbi, penalizare de 10 locuri era si in 2004. Deci... un regulament stupid is in 2004, 2005 si asa mai departe. Nu este acelasi regulament pentru toti? Nu ma intereseaza ce spui despre piloti dar... ce vina are regulamentul aici?"
Am spus un regulament stupid in 2004, 2005 si asa mai departe. Iar regula cu 1 motor era si in 2004. Deci nu a fost 2005-ul primul an in care au folosit aceea regula "monstruoasa" "impotriva pilotilor cei mai buni". In 2004 au testat niste reguli si in 2005 au modificat-o, (daca in bine sau in rau... nu sunt eu in masura sa decid).
Si iti mai spun ceva, Fernando se batea cu Kimi, dar masina Renault din 2005 era o versiune evoluata a unei masini Ferrari, celebra F2004. Si stii de ce? Pentru ca intotdeauna a fost simplu sa bati un adversar cu armele lui. Cea mai buna si cea mai desteapta metoda de a bate/invinge un adversar este sa-l bati cu armele lui (adica talentele lui, punctele lui forte). Simplu spus, Fernando l-a batut si pe Schumi si pe Kimi si pe cine mai vrei tu cu exact aceleasi arme pe care Schumi in 2004 a batut concurenta: o masina echilibrata cat mai "perfect posibil" constanta si mai ales fiabila.
Asa se castiga titluri, ai o masina buna, fiabila si daca stii ce sa faci cu ea, bati pe oricine nu se poate adapta. Adica oricine care nu este in stare sa-ti foloseasca arma ta impotriva ta. Dar tu nu stii ca orice sabie are 2 taisuri nu?
speram sa nu fie nevoie de explicatii suplimentare. DA, cel mai rapid se refera la timpi. F1 nu este o cursa de anduranta. Si nu ma intereseaza cine muta lazile in garaj.
Si Alonso, era mult mai simpatic daca spunea:
"da, kimi e mai rapid, poate are o masina mai rapida, poate nu, am dat totul, atat s-a putut, am luat ce a scapat Kimi, asa au castigat si altii"
Nu, el spune: "as fi putut fi mai rapid decat Kimi, dar n-am vrut, ca sa pastrez masina" - scuza jalnica, drept raspuns la ce se spunea in presa vremii, cum ca Kimi merita sa castige ca este mai rapid.
In realitate, fiabilitatea tine de masina si prea putin de pilot. Daca pilotul da cu oistea in gard
(cum a facut Alonso in Canada 2005, @alonso f1 de cursa asta vorbeam, daca vrei iti dau DVD-ul),
este altceva, nu-i vorba de fiabilitate.
@f1-zone,
ai vazut atacurile altora la adresa mea si ai aviut curaj sa apari si tu. Curajosule. Campionul curajului ... pe net ....
- mai bine priveste rezultatul votingului de cate ori ai postat si trage singur concluziile.
Sperai sa nu fie nevoie de explicatii suplimentare, te inteleg. Este complicat sa dai explicatii mai ales cand nu le ai. Este in schimb foarte simplu sa spui ca preferatul tau este perfect dar restul sunt prosti si slabi desi, (poate) realitatea este alta. Da, am inteles ca esti frustrat ca Kimi nu a a luat titlul in 2005 desi era cel mai rapid, dar nu esti deloc frustrat ca a luat titlul in 2007 desi nu era cel mai rapid. Nu esti frustrat nici de faptul ca altcineva, nu favoritul tau nu a luat titlul in 2009 desi era mai rapid (de fapt ma gandesc la unele curse au fost 2 favoriti, Ham si Vettel dar discutam in asamblu).
Nu conteaza voturile, mai grav este ca cineva este de acord cu ce spui tu. Si asta desi suntem destui pe aici care militam pentru discutii interesante, argumentate si mai ales pe cat posibil fair play. Si asta o spune unul care lovea cat putea de puternic in persoane care posteaza ca tine (no offence intended here), fraze lipsite de logica, asa de dragul de a trece timpul si mai ales... penibile din multe puncte de vedere.
Dar m-as bucura daca totusi, pe viitor ai posta ceva interesant, placut de citit si mai ales obiectiv. Poate eu nu pot dar tu care vrei sa pari diferit de cei ca mine, poate, vei reusi. Si nu pentru mine, nu pentru tine, ci pentru comunitatea de aici.
P.S. De ce a orice campion tine atat de mult la acele simple obiecte numite cupa invingatorului daca pentru tine nu inseamna nimic? De ce le strang in brate atat de puternic, se bucura si mai ales le privesc cu o bucurie infinita, de ce oamenii de rand ca mine le considera niste realizari extraordinare, daca pentru tine sunt niste simple obiecte de decor?
Massa are probleme in a-si seta masina, gen pierderea aderentei pe fata mai tot timpul la penultimul viraj din Australia - lucru imputabil direct lui. Pierdea circa 0.2 numai in virajul ala.
"Avem sentimentul ca si-a dezvoltat calitatile in ultimii ani intr-un pilot la fel de bun ca oricare altul de pe grila de start", a declarat Domenicali." - insasi declaratia lui Domenicali il face de cacao. Dupa multi ani.... a devenit ca un oricare altul.
Pentru locul celor dintre cei mai buni il avem pe Alonso.
http://formula1.automarket.ro/stiri/analiza-ferrari-domina-topul-problemelor-de-fiabilitate-29557.html
in ultimul post al meu felul in care privesc F1.
@neo,
vezi aici
http://stat.trafic.ro/stat/automarket/
cam cati citesc ce debitam noi. Ca se implica sau nu in discutii e altceva. Ori nu sunt interesati, ori nu vor dureri de cap, ori nu vor sa se amuze...
P.S. Daca vrei sa te amuzi exista www.cancan.ro. Daca vrei dureri de cap, stai un curent si se rezolva.
greu rau cu priceputu' la tine
-cei care nu sunt interesati sa posteze --- cei mai multi
-cei care primesc dureri de cap --- fani condamnati de propriul fanatism ca tine
-cei care dau dureri de cap fanilor mentionati anterior -'JE'
de unde ai dedus ca 'vreu' dureri de cap ?? - de unde ai dedus din ce am scris eu ? Imaginatia pleaca mult inantea rationamentului la tine.
Priceput deci. M-am inclus in grupul celor care vor sa se amuze.
Merci. Si mai usor cu pianul pe scari de acum, te rog.
Mircea.
Tocmai asta este drama lui Alonso. Ferraristii asteapta un nou Schumacher, un Mesia care sa vina sa ii salveze. Dar Alonso nu este si nu poate fi la inaltimea asteptarilor. Schumacher este unic, asa cum este fiecare pilot in parte.
Cu cat piedestalul pe care este urcat Alonso este mai inalt, cu atat va cadea mai rau. Partea si mai proasta este ca acum, va da la Renault (daca o sa-l mai vrea) de un Kubica mult mai bun decat Fisichella, Piquet sau Alonso la un loc.