Ferrari solicită reintroducerea monoposturilor de rezervă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Fernando Alonso nu a putut participa în calificările pentru Marele Premiu al statului Monaco, întrucât mecanicii nu au reuşit să remedieze sasiul avariat în urma unui accident din antrenamente.
Spaniolul a fost astfel nevoit să ia startul din pitlane şi a pierdut practic orice şansă de a lupta pentru victorie. În anii precedenţi, echipele aveau dreptul de a utiliza un monopost de rezervă în cazul unor accidente, însă acestea au fost interzise pentru a reduce costurile de operare.
Chiar dacă Formula 1 trece în continuare printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, Ferrari este decisa să renască conceptul maşinilor de rezervă, pentru a evita repetarea unor situaţii precum cea de la Monaco.
"Nu poţi lăsa spectatorii fără posibilitatea de a-l urmări în calificări pe unul dintre cele mai mari staruri. Vom discuta cu celelalte echipe pentru a vedea dacă putem schimba această regulă. Nimic nu este decis, dar sperăm ca acest lucru să se modifice curând", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari, pentru publicaţia spaniolă Diario AS.
În ciuda influentei pe care o are Ferrari în Formula 1, şansele ca propunerea să fie acceptată de toate echipele este redusă, întrucât team-urile cu buget limitat vor fi reticente să investească sume suplimentare de bani pentru a asigura un monopost de rezervă la fiecare Mare Premiu.
Via | ESPNF1
daca este un regulament,el este pentru toti si odata pornit pe acest drum(al reducerii costurilor),te vei lovi si de astfel de probleme.Asta este,trebuie sa fii atent ca pe parcursul unui weekend de curse sa fi cumpatat si atent la fiecare detaliu,de pe circuit si nu numai!!!!!!!
Evident, daca urasti ferrari bagi la inaintare regulamentul si litera lui care trebuie respectata. Sa te vad cum o dai la intors cand favoritii tai o sa se loveasca de acelasi gen de problema.
Daca esti fan ferrari sau cineva care vrea sa vada pe circuit starurile pentru care scoate banii din buzunar, evident ca regulamentul ti se pare stupid.
Exista lucruri pe care nu le poti controla, un accident in cursa, o defectiune care te face sa abandonezi e altceva, sa te duci sa platesti 300-500$ pe un bilet sa-ti vezi favoritul si ala sa nu poata concura din cauza unei probleme ce echipa ar putea-o rezolva in timp util dar nu poate pentru ca regulamentul interzice e absolut stupid. F1 exista pentru ca fanii platesc. Stiu ca in Romania nu exista conceptul asta, dar prin alte parti cel ce da banul face legea. Banul il dau spectatorii, si daca ei vor sa-l vada pe Alonso/Hamilton/Button/Vettel in Q1/2/3 si cursa ar trebui fara discutie sa poata face asta.
Nu ma intereseaza cine poate si cine nu sa aiba o masina de rezerva. Cele 5 mari echipe pot, restul sunt oricum non-factor.
Cei de la Ferrari pot cere asa ceva, este posibil sa fie aprobat dar este foarte posibil sa nu fie aprobat. Totusi, au un buget destul de mare, iar rezultatele nu sunt pe masura. Cred ca investirea corecta a banilor acolo unde este necesar le va aduce castiguri mai mari (puncte, victorii, titluri) decat acest monopost.
Cam asa vad eu lucrurile un pic obiectiv.
Chiar si tu esti de acord ca Ferrari daca au bani ar trebui sa-i investeasca undeva de unde sa poate scoate puncte. Deci de ce sa nu faca sens masina de rezerva din punctul lor de vedere. Acuma nu neaparat masina, dar sasiu eu nu vad de ce.
Michael s-a chinuit cu un sasiu care cica ar fi avut ceva probleme. Imediat ce si-au dat seama performantele lui s-au schimbat dramatic.
Exista multe stupiditati crunte in regulamentul de F1 curent, sa le discutam pe toate ar fi pierdere de timp, stupiditati ce fac practic castigarea unui titlu la constructori/piloti o adevarata loterie. Anul trecut lozul l-a tras Button, anul asta se pare ca Vettel/Webber sunt norocosii. Sincer, din punctul meu de vedere pot sa-i bage pe toti intr-o urna si sa scoata un castigator, ar fi exact la fel spectacolul. Redbull 6/6 poles si dupa cum arata masina n-o sa-i prinda nimeni atata timp cat nu ploua. F1 e foarte interesanta cu regulamentul asta , nu?
Scrie clar aici:
"Each competitor may have no more than two cars available for use at any one time during an Event. Any partially assembled survival cell will be deemed to be a car in this context if it is fitted with an engine, any front suspension external to the survival cell, bodywork, radiators, oil tanks external to the survival cell or heat exchangers."
Deci, celule de siguranta cred ca au oricum mai mult de 2. Dar daca schimba sau adauga ceva la ea, devine monopost si intervine regula de mai sus.
PS: lasa gargara asta ieftina , ca toate echipele au avut probleme de fiabilitate pana acum .In special cele mari : Ferrari , McLaren , RedBull si Mercedes.