Ferrari a decis să solicite un punct de vedere oficial din partea Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA) în controversa apărută după Marele Premiu al Braziliei cu privire la legitimitatea depăşirii efectuate de Sebastian Vettel asupra lui Jean-Eric Vergne.
Potrivit postului britanic de televiziune BBC Sport, Ferrari a trimis o scrisoare forului mondial şi aşteaptă o clarificare pe marginea acestui subiect, în condiţiile în care termenul limită pentru depunerea unei contestaţii cu privire la rezultatul lui Vettel de la Interlagos expiră în 30 noiembrie.
Până în prezent, FIA nu a publicat nicio informaţie oficială despre acest subiect, însă surse din cadrul forului mondial au dezvăluit pentru publicaţia Autosport că depăşirea efectuată de pilotul echipei Red Bull Racing este regulamentară.
contestati si culoarea masinii lui Vettel, ca aveti o sansa in plus.
si culoarea parului si marca sosetelor, daca tot o ardeti cu degetul in sus.
ca pe pista nu ati fost in stare de nimic tot sezonul. ati vrut de la alonso minuni dar nu ati facut nimic sa il sustineti.
papagalilor. la munca.
ce s-a intamplat cu marele campion alonso, acest mare talent, mare pilot ? cel mai bun pilot din toate timpurile a pierdut titlu pe mana lui si acum plange cu lacrimi de crocodil. condoleante
Cu tot respectul pentru posturile voastre, sunt mai putin importante mistourile pro si contra despre acesata stire.
Mi se pare o chestiune destul de importanta si daca vreunul din voi are alte detalii despre aceasta stire v-as fi recunoscator daca a-ti posta aici la obiect.
FIA merge pe ideea ca se presupune ca ar fi existat un steac verde fluturat, cu toate ca toate inregistrarile ii contrazic oarecum..astfel ca merita ca Ferrari si altii sa aiba suspiciuni,. au dreptul de a contesta, fie ca e vorba de Vettel sau altcineva.
1.Daca o sa cititi regulamentul o sa vedeti cum sta treaba cu steagurile si luminile si care cum are prioritate;
2. depasirea asupra lui kobayashi, este regulamentara, dupa cum am mai explicat intr-un post anterior. vettel a depasit dupa lumina verde, pana la intalnirea culorii galben (dupa steagul/lumina galbena, nu se depaseste)
3. depasirea unui hrt in turul 3 parca la fel, a depasit pana sa treaca de semnalul intermitent galben;
4. depasirea lui vergne la fel regulamentara pentru ca: a avut lumini galbene intermitente, iar apoi pe linia dreapta este un loc unde este fluturat un steag verde inainte de primul semnal verde luminos (http://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=14330&start=120 si http://www.autosport.com/news/report.php/id/104645). FIA spune ca steagul are prioritate in fata luminilor.
5. In ceea ce priveste LED-ul galben aprins pe volanul lui vettel, asa cum au mai explicat si alti useri, nu se poate sincroniza cu un steag de pe margine ci doar cu luminile asa ca....deduceti voi de aici.
Pentru ce sa ii ia titlul lui vettel?
Yellow flags should not be shown in the pit lane unless there is an
incident of which the driver should be made aware. http://www.fia.com/resources/documents/1653003624__Appendix_H_a.pdf articolul 4.1.2 litera b ). Spune-mi tu ce intelegi de aici?? Comparatia ta cu semaforul nu are nicio treaba cu ce discutam aici. Eu vorbesc din regulament.
Ferrari n-a spus ca manevra e regulamentara sau neregulamentara, ci a cerut doar dovezi care sa sustina afirmatiile celor de la FIA. Daca dovezile nu exista e clar ca manevra va fi neregulamentara. Apoi daca exista e clar ca Ferrari va ataca regulamentul si probabil in 2013 se va renunta la fluturarea steagului sau la luminile aprinse. E clar ca astfel de nesincronizari nu au ce cauta in sport. Cum ar fi ca tusierul sa arate offside, iar arbitrul central sa lase faza sa curga?
Depasirea este asemanatoare cu un gol inscris din offside, numai ca in F1 s-au vazut penalizari dupa terminarea cursei. Eu nu cred ca Ferrari se va lasa cu una cu doua. E imaginea lor in joc. Nu cred ca Ferrari va fi echipa aia fraiera ca sa piarda printr-o manevra neregulamentara, daca va fi declarata astfel.
Stiti ca toate televiziunile platesc in primul rand pentru istoria unei echipe ca Ferrari, nu pentru o echipa ca Red Bull. Si nu departe erau zilele alea cand Montezemolo ameninta ca retrage echipa din F1. Italienii n-au nevoie de 100% neregulamentar, chiar si 1% neregulamentar e suficient pentru ei ca sa faca scandal.
Sa-i dea o sanctiune de atatea secunde cat dureaza un drive through sa-i multumeasca pe micuti si vor vedea ca nu s-a schimbat nimic in ce priveste campionul. In loc sa plece in vacanta si sa se intoarca cu forte noi si chef de munca, stau cu jalba in protap la fia sa-si amageasca fanii
de ce sa-i retraga titlul lui Vettel daca dau ca oficial ca a fost depasire neregulamentara? Ia vezi la cate secunde era Vergne la sfarsitul cursei fata de Vettel. In plus a fost greseala lor, nu numai ca nu au facut nimic in timpul cursei, ci s-au mai incurcat si in semnalizari. Vise taica, vise.
Cat despre depasirile asupra lui Kobayashi si a HRT-ului - au fost depasiri facute sub steag galben cu rosu, adica pista alunecoasa, luminile galbene nu erau intermitente.
Ferrari actioneaza deci in directia gresita. Vor titlul? Ok, lasati aventura cu FIA ca e degeaba. Aduceti pilot rapid sau mergeti pe mana lui Massa.
Ferrari e o echipa mult prea mare, si stie sa piarda. Insa au existat cam multe probleme cu comisarii de cursa in acest sezon. Prea multe decizii care au lasat loc unor discutii inutile sau utile. "Arbitrajul" n-a fost cel mai corect.
Ferrari a primit raspuns la solicitarea oficiala adresata FIA.