Ferrari si Renault au propus un nou sistem KERS pentru 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sansele ca tehnologia KERS (Kinetic Energy Recovery System) sa fie reintrodusa in Formula 1 incepand din sezonul 2011 au crescut exponential la finalul unei intalniri a echipelor ce a avut loc miercuri.
Ferrari si Renault au facut front comun si au anuntat ca pot oferi un sistem KERS in Formula 1 pentru mai putin de 1 milion de euro, suma accesibila practic pentru toate echipele din competitie. Singura conditie impusa de cei doi constructori este ca puterea totala a sistemului KERS sa creasca de la 400 kilojouli, atat cat a avut tehnologia in 2009, la 600 sau chiar 800 de kilojouli.
In cazul in care propunerea va fi acceptata, Ferrari ar urma sa furnizeze sistemul KERS pentru toate echipele care utilizeaza motoarele sale (Scuderia Ferrari, Toro Rosso si BMW-Sauber), in timp ce Renault ar oferi tehnologia pentru toate celelalte echipe din competitie. Singura exceptie ar putea fi Williams, care ar putea utiliza propriul sistem KERS dezvoltat in cadrul companiei Williams Hybrid Power.
Informatiile au fost dezvaluite de Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams, in cadrul unui amplu interviu acordat agentiei de presa Reuters.
“Ferrari si Renault au facut propuneri prin care ar putea face KERS pentru mai putin de un milion de euro.
Renault va oferi KERS oricarei echipe care cere, iar Ferrari va furniza sistemul pentru orice echipa care utilizeaza motoare Ferrari. Propunerile au fost acceptate, dar Ferrari si Renault spun ca, daca nivelul de energie nu creste de la 400 kilojouli la 600 sau 800 de kilojouli pentru a face sistemul KERS mai benefic, atunci ei nu sunt pregatiti in acest moment sa garanteze ca vor face KERS”, a declarat australianul.Echipele ar putea lua o decizie finala in privinta sistemului KERS cu ocazia Marelui Premiu al Spaniei, ce va avea loc pe circuitul de la Barcelona la finalul saptamanii viitoare.
“Cred ca pana la Barcelona, FOTA va incerca sa ia o decizie despre KERS pentru 2011. In prezent, parerile sunt destul de impartite pe acest subiect”, a adaugat Michael.
Tehnologia KERS a fost utilizata in Formula 1 in sezonul 2009 de Ferrari, McLaren, Renault si BMW-Sauber, insa a fost abandonata in acest an din cauza costurilor ridicate de dezvoltare, cifrate la 10-20 de milioane de euro.
Via | Reuters
Comentarii (0)