Ferrari şi Red Bull, circumspecţi în privinţa suspensiei spate inovate de McLaren

de Daniel Popescu
Joi, 30.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull Racing sugerează că suspensia spate introdusă de McLaren nu respectă regulamentul tehnic, în timp ce rivalii de la Ferrari sunt de asemenea intrigaţi de soluţia aerodinamică adoptată de britanici.

După cum a fost descrisă pare că are opt elemente, în condiţiile în care sunt permise doar şase elemente. În plus, există reguli clare pentru lăţimea suspensiilor.

Adrian Newey
Director tehnic Red Bull
Suspensia spate introdusă de McLaren pe noul monopost MP4-29 generează deja controverse majore în paddock. Deşi ipoteza iniţială este că noua suspensie spate acoperită cu patru placi pentru îmbunătăţirea performanţelor aerodinamice este perfect legală, rivalii de la Red Bull Racing şi-au exprimat deja opinia că specificaţiile acesteia ar putea încălca regulamentul tehnic.

"Nu am văzut fotografiile, dar după cum a fost descrisă pare că are opt elemente, în condiţiile în care sunt permise doar şase elemente. În plus, există reguli clare pentru lăţimea suspensiilor", a precizat Adrian Newey, directorul tehnic al celor de la Red Bull Racing.

La rândul său, James Allison, directorul tehnic al Scuderiei Ferrari, şi-a exprimat interesul pentru această componentă, însă a evitat să-şi exprime opinia cu privire la legalitatea acesteia.

"Nu am văzut încă suspensia în realitate, dar mi-ar plăcea, pentru că arată interesant. Dar până în acest moment am văzut doar poze neclare pe internet", a explicat britanicul.

Suspensia spate introdusă de McLaren permite obţinerea unei forţe de apăsare aerodinamică mai mare în virajele lente şi în momentele de frânare, dar şi o viteză mai mare pe liniile drepte prin reducerea rezistenţei aerului.

Via Reuters, GMM

Comentarii (7)

  • Un Fan Cat De Cat Obiectiv
    Ca fapt divers, inca nu se stie ce face exact aceasta suspensie. Nici cei la McLaren nu stiu inca daca este buna, iar restul echipelor probabil nici nu sunt inca interesate deasa ceva. Stiu ca sunt diferiti fani care si-au dat cu parerea despre ce face aceasta suspensie dar repet, pentru moment nu se stie exact nimic. Asta nu inseamna ca nu este o idee interesanta, pana se va dovedi ca ori este irelevanta ori ca poate duce la altceva.
    8 2
  • nefan deci si mai obiectiv
    da de caterham nu se leaga nimeni? Aia au bot inalt si un bat in rest. Nu, ca aia nu au iesit in evidenta prin performanta. Astia sunt ca muierile alea invidioase una pe alta. Daca nu poate fi mai frumoasa o vorbeste de rau pe cealalta, ca si de ce e urata ... sau proasta
    5 0
  • Ba astia sunt normali? Niciunul nu a vazut macar o fotografie clara cu suspensia si deja contesta? Nu chiar, pentru ca nu contesta nimeni ... doar sunt trasi de limba de presa si ei dau din umeri, Newey sugarand doar ca din povesti reiese ca ar fi neregulamentara.
    2 1
  • Gary Anderson si Scarbs sunt fanii care si-au dat cu parerea despre suspensia Mclaren. Rbr au cel mai negru start din istoria lor de F1. Judecand dupa ce spun expertii, aceeasi care in anii trecuti le hraneau sperantele fanilor echipei lui newey, problemele lor nu sunt in niciun caz suspensia spate Mclaren.
    6 1
  • Daca nu e inventia lui Newey, clar e neregulamentara.
    Aia de la Caterham sunt ca o veliera sau ca vapoarele din anii 1600. Asa se faceau vapoarele in trecut... cu un ditamai batul in fata. Ca sa intelegeti de unde s-au inspirat http://media.deluxeblog.it/t/tig/tiger-ken-freivokh-design/Tiger_1.jpg
    5 0
  • Intre timp FIA considera ca suspensia respecta regulamentul
    http://www.formula1.com/news/technical/2014/0/1139.html
    5 0
  • fanul cat de cat obiectiv greseste. Cei de la McLaren stiu ce face acea suspensie, in principiu creaza o depresiune in spatele masinii si astfel accelereaza circulatia aerului pe sub masina ( mareste efectul difuzorului) dar nu se poate cuantifica efectul de franare pe tronsosnele rapide. S-ar putea sa fie o solutie buna la Monaco si Budapesta dar sa-i penalizeze la Spa si Monza, ca sa numesc numai cateva circuite. Este regulamentara pentru ca regulamentul specifica latimea bratului de suspensie si nu grosimea acestuia.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru