Cu toate acestea, forul mondial se confruntă deja cu opoziţia deschisă a celor de la Ferrari şi Mercedes. Maurizio Arrivabene, şeful Scuderiei Ferrari, afirmă că nimeni nu poate impune unei alte companii preţul la care să-şi comercializeze produsele.
"Spuneţi-mi un alt produs din lume unde trebuie să vinzi ceva la un anumit preţ. Negociem pentru a ne asigura că vom oferi motorul la cel mai bun preţ, dar nu putem oferi cadouri nimănui. Nu putem cere mai puţin decât costa producţia", a declarat italianul.
O opinie similară au şi rivalii de la Mercedes, care afirmă prin vocea directorului de motorsport Toto Wolff că o astfel de limitare ar afecta modelul de afaceri, în special pentru că există deja contracte în derulare cu clienţii de la Williams, Lotus şi Force India."Ar avea un impact major, pentru că într-o corporaţie îşi justifici investiţia şi apoi semnezi contracte.
Dacă trebuie să schimbăm asta pentru că mediul a devenit mai dificil, atunci este o provocare uriaşă pentru o organizaţie precum a noastră. Trebuie să ai o soluţie, un plan, şi trebuie să justifici de ce schimbi lucrurile", a explicat austriacul.În prezent, Mercedes solicită aproximativ 17 milioane de euro pe sezon pentru motoarele furnizate unei echipe, în timp ce unităţile dezvoltate de Ferrari costă circa 20 de milioane de euro. Cele mai scumpe motoare sunt cele ale constructorului francez Renault, care cere câte 23 de milioane de euro din partea Red Bull Racing şi Toro Rosso.
Via F1i
si mai proaste ...
Cum e sa vezi ca rivalii dau cu 6 mil mai putin pentru motoare mult mai bune.