Ferrari show in Bahrain
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Ferrari au confirmat astfel statutul de favoriti pe acest circuit, Massa reusind sa se impuna din nou in Bahrain dupa victoria reusita in 2007. BMW-sauber au terminat pe locurile 3 si 4, in timp ce Lewis Hamilton a dezamagit, terminand doar pe locul 13 intr-o cursa in care plecase de pe locul 3.
Presiunea ce apasa pe umerii lui Robert Kubica si-a pus amprenata pe prestatia acestuia la start, Felipe Massa reusind sa-l depaseasca inainte de intrarea in primul viraj al circuitului Sakhir.
In spatele celor doi piloti, Lewis Hamilton a ratat efectiv startul, pierzand secunde pretioase si ajungand abia pe locul 9, in spatele fostului sau coechipier, Fernando Alonso. In schimb, Heikki Kovalainen a tasnit foarte bine la start si a reusit sa-l depaseasca pe conationalul sau de la Scuderia Ferrari, Kimi Raikkonen.
Tot in primul tur s-a consemnat si primul abandon al cursei, Sebastian Vettel fiind nevoit sa se retraga in urma unor probleme tehnice la motor.
Incercarile disperate ale lui Hamilton de a-l depasi pe Alonso s-au soldat cu un esec: englezul a franat prea tarziu intr-un viraj si a lovit spatele masinii pilotului spaniol. Daca monopostul Renault R28 a ramas intact, Hamilton si-a pierdut eleronul fata si a pierdut numeroase locuri in clasament, fiind nevoit sa intre imediat la boxe. Englezul a revenit pe pista doar pe locul 18.
Intre timp, Raikkonen a reusit sa-si recastige pozitia depasindu-l prin manevra spectaculoasa pe Kovalainen. Pilotul echipei McLaren a pierdut din nou teren un tur mai tarziu, cand si Nick Heidfeld a reusit sa treaca in fata sa.
Plecat de pe locul 7, Jarno Trulli a reusit sa urce pe locul 6 dupa primele tururi, confirmand prestatiile bune ale echipei Toyota. Un alt pilot cu un start dezastruos a fost Buton, care a coborat pana pe locul 20 desi plecase din primele 5 linii ale grilei de start.
Lucrurile s-au calmat dupa efectuarea primelor 10 tururi, Kubica reusind sa ramana in plasa celor de la Ferrari in ciuda faptului ca a pierdut doua pozitii la start.
Asa cum era de anticipat, Robert Kubica a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru realimentare, in turul 18, urmat imediat de catre Nico Rosberg.Un tur mai tarziu, Jenson Button si David Coulthard s-au acrosat, englezul fiind nevoit sa abandoneze in urma cestui impact.
Raikkonen a deschis balul opririlor la boxe pentru Scuderia Ferrari in turul 20, fiind urmat la numai un tur distanta de coechipierul sau, Felipe Massa. Celelalte intrari la boxe ale pilotilor fruntasi s-au desfasurat fara probleme, Heidfeld iesind tot in spatele lui Kubica, in timp ce Hamilton a continuat sa evolueze mediocru in spatele plutonului.
Cursa a fost animata la jumatatea ei doar datorita duelului dintre Giancarlo Fissichella si Lewis Hamilton, englezul reusind cu greu sa treaca in fata italianului la capatul a numeroase tururi de tatonare, desi are o masina mult mai performanta decat adversarul sau. Imediat, Hamilton a intrat din nou la boxe, inlocuind pneurile cu soft cu cele hard. El a revenit pe circuit intre Massa si Raikkonen, fiind astfel la un tur distanta fata de cei doi piloti ai Scuderiei Ferrari.
Cursa s-a calmat foarte mult dupa aceste evenimente, singurul punct de atractie fiind practic duelul de la distanta dintre Massa si Raikkonen pentru cel mai bun timp pe un tur de pista. Cu 20 de tururi inainte de finalul cursei, finlandezul a efectuat ultima intrare la boxe, urmat la numai un tur de coechipierul sau. Mecanicii si-au facut datoria, iar Massa a iesit la 5 secunde in fata lui Raikkonen, mentinandu-si astfel fara probleme prima pozitie in clasament si indreptandu-se vertiginos spre prima sa victorie din acest sezon.
In turul 42, Nelson Piquet Jr a devenit al treilea pilot care a abandonat in Bahrain, retragandu-si monopostul in garaj. Urmatoarele tururi au consemnat opririle la boxe ale mai multor piloti, stop-urile fiind lipsite de incidente, astfel ca situatia din clasament nu s-a schimbat aproape deloc.
Cu numai 8 tururi inainte de final, Kovalainen a reusit cel mai rapid tur pe circuit, oprind astfel, macar la acest capitol, suprematia Ferrari. Intre timp, Robert Kubica s-a apropiat din ce in ce mai mult de Raikkonen, insa nu a fost capabil sa initieze un atac pentru locul 2.
Astfel, Felipe Massa s-a impus fara probleme in Bahrain, hotarator in acest sens fiind startul, cand brazilianul l-a depasit pe Kubica. Kimi Raikkonen a terminat pe locul 2, suficient pentru a se instala ca lider al clasamentului general, in timp ce ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Kubica.
In spatele polonezului a terminat coechipierul sau, Nick Heidfeld, BMW-Sauber confirmand astfel forma excelenta. McLaren Mercedes s-au multumit doar cu locul 5 ocupat de Heikki Kovalainen, ultimele trei pozitii care aduc puncte fiind ocupate de Jarno Trulli, Mark Webber si Nico Rosberg.
Toyota au confirmat si ei performantele bune, Glock terminand pe locul 9, in timp ce Alonso nu a reusit sa-si indeplineasca obiectivul de a castiga puncte, terminand doar pe locul 10. Pe locurile urmatoare s-au clasat Rubens Barrichello, Giancarlo Fisichella si, surpriza neplacuta a cursei, Lewis Hamilton. Nakajima, Bourdais, Davidson, Sato si Coulthard si Sutil au incheiat plutonul, in timp ce Piquet, Button si Vettel au abandonat.
Cel mai rapid tur de pista a fost realizat de Heikki Kovalainen in turul 49, finlandezul fiind cronometrat cu 1:33.139.
BMW vin tare din urma! Va fi lupta pe viata si pe moarte sezonul acesta.
Hamilton a fost slab tare, multe greseli si cum s-a zis si mai sus abia se lupta cu Fisichella care conduce un Force India. Alonso, s-a zbatut mult insa masina este foarte foarte slaba... Renault anu asta sunt la pamant.
Abia astept si eu punctele, m-am inselat doar cu Bourdais, trebuia sa-l pun pe Glock in locul sau.. in rest tutto bene :)
Hami s-a vazut cat stie, sa-si faca loc cu buldozerul ca din covrig... pauza frate.
De fapt in ziua de azi nu mai avem piloti care sa vina din spatele plutonului pe podium.
Felicitari Ferrari si un semn de intrebare pentru Kimi, doarece ma asteptam sa vina pe 1.
Eu is multumit... locul 3 pe etapa si am urcat pe 4 la general
Maxim de puncte fara pariuri era 999, eu am luat 975
Asta pt moderatori/admini > Cum primim premiile ???
Cred ca ar trebui ca domnii comentatori sa-si reia vechile preocupari, sa-i lasa si pe altii la " carma". Macar asa... sa vedem ce iese. Ca eu nu-i mai suport. Sincer.