Ferrari recunoaşte că a greşit strategia lui Alonso

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 11.06.2012
Stefano Domenicali a admis că Fernando Alonso a avut o strategie greşită în Canada, însă susţine că eroarea a provenit din faptul că spaniolul nu a intrat la boxe simultan cu Sebastian Vettel.

Fernando Alonso a ocupat doar locul cinci în Marele Premiu al Canadei la capătul unei strategii cu o singură oprire la boxe, ratând astfel victoria în ciuda faptului că a fost lider până spre final.

Spaniolul a apărat decizia Scuderiei de a nu-l chema pentru a doua oară la boxe, însă şeful Stefano Domenicali şi-a admis eroarea în special după ce şi Sebastian Vettel a intrat din nou la boxe pentru un schimb de pneuri cu numai câteva tururi înainte de final.

"Am avut o strategie cu care speram să câştigăm cursa, iar apoi am făcut greşeala când am decis să nu-l acoperim pe Vettel. Când (pilotul echipei Red Bull) a intrat la boxe în ultimele tururi, nu am încercam să facem la fel, iar asta a fost o eroare strategică. Din acest punct de vedere este foarte dezamăgitor, deoarece cursa ne-a pus într-o situaţie din care speram să câştigăm mai multe puncte decât am reuşit", a declarat italianul în cadrul unui interviu acordat Scuderiei Ferrari.

Domenicali a admis că este esenţial ca Ferrari să lupte pentru pole position pentru a avea şanse reale să câştige curse, însă pe de altă parte trebuie să remedieze şi actualele probleme cu gestionarea pneurilor.

"În termeni absoluţi, monopostul s-a îmbunătăţit.

am luptat în sfârşit pentru pole position, iar obiectivul nostru este să îmbunătăţim monopostul pentru Valencia, pentru că numai atunci când luptam pentru pole ne putem îndeplini obiectivele. Apoi, este clar că trebuie să analizăm degradarea pneurilor, pentru ca acestea reprezintă unul dintre cei mai importanţi factori în acest sezon", a adăugat el.

Via | Ferrari

Comentarii (5)

  • Cand au transmis acel team radio in italiana au stiut ca au facut o prostie.
    8 4
  • "Când (pilotul echipei Red Bull) a intrat la boxe în ultimele tururi, nu am încercam să facem la fel, iar asta a fost o eroare strategică"-cand au trecut 2 tururi de la intrarea lui Hamilton la boxe si voi tot nu l-ati chemat, atunci ai gresit! Fiti-ar rationamentul de ras sa-ti fie, ma mir cum de te mai tine aia de la Ferrari!
    17 0
  • mobius
    Acelasi Domenicali a pierdut si titlul in 2010, cu acelasi tip de strategie paguboasa si tot el el printr-o strategie la fel de proasta diminueaza sansele lui Alonso la pol scotandu-l pe pista in Q3, in asa fel incat nu mai poate face decat un tur cronometrat (nu am vazut calificarile din Canada), tur in care se pot intampla un milion de lucruri care sa-l impiedice in realizarea unui timp competitiv. Ma intreb si eu la ce foloseste echipei Ferrari ca seful sau sa-si recunoasca greselile.
    9 0
  • Chiar daca nu a recunoscut si pana acum, nu e prima data cand ii greseste strategia si, cu toate ca are o conducere proasta, alonso tot e acolo..in lupta pt. victorie...
    6 0
  • Bine zis @Speed,oare inginerii aia stau in genunchi rugandu se la sfinti pentru a rezista pneurile,sau calculeaza si cronometreaza timpii celorlanti in comparatie cu ce scoate Alonso,pentru a face mutarile,schimbarile corecte???!!!Si eu ma asteptam ca la maxim 2 tururi dupa intrarea lui Hamilton sa fie chemat pt schimbare avand in vedere ca era diferenta fenomenala pe tur! Acum nu pot stii daca a fost alegerea lor sau a lui Alonso...oricum,ar trebuii sa fie mai pe faza si mai realisti,avand si un reper de fail cu aceasta strategie: Raikkonen acum cateva curse... Parca nu sunt acolo cateodata,pierd mult timp asteptand,pe cand ceilanti actioneaza si cam castiga,appropos de Vettel,a schimbat cand parea o gafa si l a depasit...pacat de performanta lor pe tot parcursul cursei daca au pierdut tot in ultimile aproxx 10 tururi...avem pretentii de la ei,astea s ratari cam rusinoase...din pacate.P.S. Avand in vedere ca sunt considerati cu cel mai rapid schimb de pneuri,dc nu au facut miscarea inteligenta sau macar normala sa schimbe ?!!..................
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru