Chiar dacă acest instrument a devenit esenţial pentru dezvoltarea monoposturilor după interzicerea testelor în timpul sezonului în 2009, finlandezul a refuzat să folosească tehnologia la Lotus, echipă pentru care a concurat în 2012 şi 2013, sub pretextul că "nu pot învăţa nimic în simulator. Învăţ repede un circuit, fără simulator".
Totuşi, Ferrari a anunţat prin vocea preşedintelui Luca di Montezemolo că situaţia se va schimba radical în sezonul 2014, chiar dacă nici italianul nu este un fan al acestui instrument.
"De la începutul lunii ianuarie, Raikkonen va fi foarte ocupat să lucreze în această maşină ciudată care nu-mi place deloc, şi anume simulatorul.
Este o glumă. Am fost forţaţi să investim sume uriaşe de bani în această maşină teribilă şi artificială în loc să testăm la Fiorano şi Mugello", a precizat el.SIMULATORUL, UN INSTUMENT UTIL, DAR NU LIPSIT DE PROBLEME
Simulatorul nu este utilizat doar cu scopul de a ajuta piloţii să înveţe un nou circuit, aşa cum a sugerat Raikkonen în trecut. În condiţiile restricţiilor pentru testele pe circuit, simulatorul este unul dintre instrumentele cu ajutorul cărora echipele evaluează noi setări pentru monopost şi cu care analizează impactul schimbărilor generate de introducerea unor noi componente sau update-uri.Pe de altă parte, Raikkonen nu este singurul pilot care nu apreciază simulatorul, întrucât unora dintre piloţi li se face rău când îl folosesc. Cel mai cunoscut exemplu este Michael Schumacher, care a avut rău de mişcare în simulatorul celor de la Mercedes la începutul sezonului 2011. La vremea respectivă, germanul afirma că a avut o problemă similară şi pe parcursul carierei de la Ferrari şi că puţine echipe dispun de simulatoare care nu generează deloc rău de mişcare pentru piloţi.
Via Reuters
Apoi nu va dati seama de penibilitatea asta sa testezi componente pe simulator??? Ce mai urmeaza? Sa-ti testezi nevasta cu ajutorul unui program ca sa vezi daca stie sa faca mancare, sex, curat, cati prieteni a avut etc?
Spre zid poti sa te indrepti si fara sa cunosti sa conduci macar un atv, cu trairi intense. NU despre asta e vorba aici. Si oare de ce sunt tot mai dese cazurile in care testezi un pilot mai intai in simulator si apoi in functie de asta ii dai si masina? De ce sunt tot mai dese cazurile de piloti care au inceput pe simulator?
Uite la asta:
http://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI
Dap, a vomitat. Dar asta nu l-a impiedicat sa piloteze, sa fie cu doar trei sec peste timpul de referinta de la prima urcare intr-o masina pe care o cunostea de pe simulator.
Tu pleci cu pluta rau, creezi diversiune. Vorbesti de voma, de trairi spre zid, bla bla, dar astea sunt marginale pilotajului, pot avea loc, dar nu tin efectiv de pilotaj, nu te impiedica sa cunosti pilotajul, nu te impiedica sa pilotezi. Si Webber a stat in voma proprie in cursa...
Tu esti exact vulpea care nu ajunge la struguri...
Trezirea! Lumea merge inainte, cu sau fara voi.
Intr-un simulator, sau in fata calculatorului, nu ai cum sa slabesti cateva kg in cateva zeci de minute.
cei mai in masura sa-si dea cu parerea sunt evident cei care le-au incercat pe ambele, dar in general acestia sunt multumiti si impresionati de cat de bine se prezinta un simulator din ziua de azi.
da, da, sariti cu voturile negative, cand a plecat de la Ferrari spuneati voi asta, acum ca se intoarce e iar bun. Imi aduc aminte de Danciulescu cum tot facea rocada, cand la Dinamo, cand la Steaua iar fanii il huleau sau dimpotriva in conformitate, era bun sau rau in functie de asta
http://www.youtube.com/watch?v=IVlLX7qMPBQ
Simulatorul de F1 foloseste ACELASI soft disponibil si soferului de rand cand vine vorba de simulare a comportamentului masinii. A dat cineva mai sus un exemplu rFactor Pro. Au in plus chestiii de testat piese care nu au legatura cu pilotajul. Pilotajul e acelasi daca te referi la ceea ce faci cu volanul si pedalele. Simularea fortelor G etc. pot exista si pe un simulator comercial daca ai banii... Dar repet, volanul si pedalele, softul de simulare a pilotajului, grafica sunt la fel, ceea ce face din simulatorul comercial un bun test pentru un sofer cu aspiratii vise umede de pilot.