Ferrari propune un nou format pentru Marile Premii: doua curse desfăşurate seara

de Daniel Popescu
Marti, 11.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luca di Montezemolo susţine că un Mare Premiu de Formula 1 ar trebui să aibă două curse mai scurte care să se desfăşoare după ora 18:00 în loc de o singură cursă lungă la ora prânzului.

Ferrari a fost reprezentată vineri de preşedintele Luca di Montezemolo la o întâlnire cu FIA care a avut drept principal subiect de discuţie regulamentul Formulei 1 pentru următorii ani, cu accent pe costuri şi metode de îmbunătăţire a spectacolului.

Chiar dacă niciuna dintre cele două părţi nu a dezvăluit modul în care au avut loc aceste discuţii, Montezemolo a explicat ulterior viziunea Scuderiei Ferrari asupra formatului de curse din Formula 1. Italianul consideră că actualul format cu o cursă care durează peste 90 de minute nu este atractivă pentru tineri şi propune împărţirea acesteia în două curse distincte.

"Dacă mă uit la tineri, cursele sunt prea lungi. Poate greşesc, dar cred că trebuie să na gândim cum putem îmbunătăţi spectacolul. Vă dau un exemplu, o oră şi jumătate este un timp prea lung pentru tineri, poate este bine să avem cursa în două părţi. Trebuie să fim inovatori fără să pierdem ADN-ul F1, precum tehnologia şi inovaţia.

Acum, dacă eşti lider în ultimele 10 tururi, ai grijă de pneuri şi de motor, pentru că poate nu ajungi la linia de sosire. Asta nu este F1 la extrem. Poate menţinem cursa, dar poate trebuie să schimbăm ceva în viitor", a declarat el.

Urmareste Automarket
Pe de altă parte, el a atras atenţia că o cursă programată imediat după prânz nu poate genera audienţe mari, în special în perioada de vară, atunci când tinerii sunt plecaţi în vacanţă.

"Poate putem lăsa mai mult loc pentru cercetare tehnologică pentru maşini de serie şi poate putem îmbunătăţi spectacolul, pentru că asta este o altă problemă.

Nu cred că este bine să avem curse în iulie şi august (n.r - în august nu sunt de Formula 1) la ora 14:00 (n.r - ora la care încep cursele europene conform fusului orar al Europei Centrale şi de Vest) când oamenii sunt la plajă sau în vacanţă. Meciurile de fotbal au loc la 18:00, 19:00 sau 20:00", a adăugat el.

Propunerea lui Montezemolo de privind formatul curselor se aplica deja în aproape toate competiţiile inferioare, în care au loc două curse de 30-45 de minute în cadrul unei etape.

Comentarii (6)

  • marian
    mie imi place asa cum este..eventual 2 curse de cate 90de min:))
    34 0
  • GrosJan
    poi da mai, cu o cursa mai scurta Alo nu mai e prins de Perez. Alo imbatraneste. Ca dovada ii ia 2 ore sa participe la o cursa de 1h si 30 min.
    20 21
  • tare. oricum eu am inceput sa urmaresc indycar de ceva vreme si sunt multumit de spectacolul din cursa. formula1 deja devine prea artificiala
    4 14
  • @GrosJan
    Alonso hater!!!
    Dislike!
    1 3
  • GrosJan
    GrosJan nu uraste la Alonso. Imi plac pilotii buni, nu doar din F1. Este insa supraestimat si sustinatorii variantei pro sunt destui pe site. Eu cred ca sunt cativa piloti de top 'la vedere' printre care si Alonso. Si mai sunt cativa care nu se vad din cauza materialului de concurs. Dar intr-o competitie monomarca nu il vad pe Alonso castigand. A avut sansa lui si a castigat doua campionate, dar nu e un pilot de supercalibru cum era Schumacher cand era tanar. Eu sunt si un player online (race2play) de curse cu oarecare succes. Am idee despre cum se piloteaza pe un simulator iar la testarea 'abilitatilor' pe kart a functionat din prima. Acum, eu am 'studiat' din inregistrari onboard si am incercat sa prind cate ceva din stilul marilor piloti, inclusiv Alonso. Pot sa intru in detalii daca vreti. Desi nu-l plac ca pilot pe Alonso, am fost surprins sa observ ceva asemanari in stilul meu si al lui. Dar dintre toti, cred ca Schumacher are ceva aparte. Nu am vazut la nimeni sa se fooseasca de balansul masinii asa cum o facea (da, actualmente nu am mai vazut asta la el) Schumi. In final, subliniez ca sunt pareri destul de subiective, e dificil sa prinzi cu adevarat stilul unui pilot sau sa-ti dai seama care stil ar fi mai eficient.
    4 2
  • GrosJan, in ce liga esti? sunt interesat.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru