Presa internaţională a relatat recent că Ferrari a utilizat în Coreea de Sud un sistem de evacuare de tip Coandă pe monopostul lui Felipe Massa, care ar urma să fie folosit şi de Fernando Alonso în Marele Premiu al Indiei.
Totuşi, aceasta nu este singura noutate de ordin tehnic pentru cursa de la finalul acestei săptămâni, întrucât echipa italiană a expediat deja în India o serie de componente noi, printre care se numără o nouă aripă spate, frâne noi şi o modificare a plăcilor exterioare ale caroseriei.
Toate aceste componente au fost evaluate de Davide Rigon, unul dintre piloţii Academiei Ferrari, în cadrul unui test în linie dreaptă efectuat în 18 octombrie pe circuitul de la Iliada din Spania. Nikolas Tombazis, şeful de aerodinamică al Ferrari, a explicat că decizia de a face testul de la Iliada a venit în urma problemelor pe care echipa le-a avut cu tunelul de vânt de la Maranello.
"Când ai probleme cu corelarea între circuit şi tunelul de vânt, cel mai bun lucru este să verifici componentele pe circuit, ceea ce am făcut într-un test în linie dreaptă pe care l-am efectuat săptămâna trecută. Am obţinut câteva răspunsuri interesante şi câteva trenduri clare despre ce a fost greşit şi credem că am făcut câţiva paşi pentru a rcupera decalajul", a declarat grecul.Noile componente au fost evaluate şi în tunelul de vânt de la Koln al celor de la Toyota. Ferrari susţine că va introduce update-uri în fiecare dintre ultimele patru curse cu scopul de a-l ajuta pe Alonso să recupereze cele şase puncte care îl separă de Sebastian Vettel în clasamentul general.
Via F1Technical
Cum Ferrari nu e cel mai rapid monopst pe linie dreapta nu imi prea vine sa cred ca e solutia de care au nevoie. Poate impreuna cu un DDRS sa mai compenseze ceva. Au nevoie de o masina mai rapida un pic (la motor nu pot umbla, eventual ceva la setari dar atunci il pot duce usor la limita si exista riscuri mari) si un pic mai buna in viraje. Nu trebuie sa se raporteze la RedBull ci la ceea ce au acum. Sa vedem ce o sa iasa !