Oficialii Scuderiei rămân însă încrezători că dublul campion mondial îşi va respecta contractul scadent la sfârşitul sezonului 2016, iar preşedintele Luca di Montezemolo a catalogat informaţiile drept pure speculaţii.
"Speculaţiile sunt bune pentru presă şi uneori şi pentru public. Sunt foarte mulţumit de Alonso şi are contract cu noi până la sfârşitul lui 2016. Singura mea preocupare este să-i ofer un monopost mai bun. Am multe probleme, dar pilotul numărul 1 nu reprezintă o problemă. Mai vorbim peste doi ani", a declarat italianul.
Chiar dacă spaniolul va concura pentru Ferrari şi anul viitor, şansele unei reveniri la McLaren în 2015 ar putea fi influenţate de mai multe aspecte, cel mai important fiind noul regulament tehnic.Unele surse afirmă că Alonso va fi pregătit să plece de la Ferrari la finalul anului viitor dacă noul motor turbo V6 de 1.6 litri dezvoltat de echipă nu îi va permite să lupte nici de această dată pentru titlul mondial. În plus, dublul campion mondial ar fi impulsionat şi de faptul că McLaren va utiliza motoare Honda începând din sezonul 2015, în condiţiile în care acest parteneriat a adus patru titluri mondiale la piloţi şi alte patru la constructori în perioada 1988-1992.
Speculaţiile din presă au fost amplificate şi de criticile pe care di Montezemolo i le-a adus lui Alonso în pauza de vară, când s-a arătat nemulţumit de faptul că spaniolul a declarat că îşi doreşte un monopost la fel de rapid ca cel furnizat de Red Bull.
"I-am spus lui Alonso că a terminat sezonul pe locul doi datorită abilitaţilor sale şi nu datorită monopostului.
Pe de altă parte, vreau un pilot care să fie foarte aproape de echipă chiar şi în momentele dificile. Acesta este efortul pe care i l-am cerut la jumătatea sezonului, dar sunt foarte bucuros să-l am în echipă", a adăugat el.Via Autosport
e clar ca vom avea ordine de echipa si cine va fi favorizat
ma lesi? Dar ce a facut Alonso la Renault in 2009 a fost suficient pentru Ferrari? Daca nu se va grupa echipa in jurul lui Alonso si vom avea lupta dreapta intre piloti, macar in prima parte a campionatului Alonso risca sa piarda. Dar Raikkonen pune banul pe primul plan si cum la Lotus nu a luat nimic tare mi-e teama ca s-a vandut asemeni lui Massa
Poti sa ai oricat de multe titluri, oricum in fiecare an trebuie sa demonstrezi ca meriti sa ramai la Ferrari. Apoi 2008... monopost de top si aproape si-a luat-o de la Kubica. Ah, da stai, Kimi a petrecut un an intreg succesul lui Massa din 2007. Sa revii in F1 dupa atatia ani nu inseamna ca cineva trebuie sa-ti dea vreun premiu.
Hai ca daca mai face figuri, in 2015 iar o sa te uiti la raliuri pt Kimisor.
Aberezi, fiule... Ferrari ia piloti pentru a se bate la titlu si sunt ferm convinsi ca Raikkonen poate aduce performante. Termina cu arogantele astea ca Alonso e un pilot stralucit. E bun si atat. Dar nu foarte bun si nici slab.
Sa spui cu atata nonsalanta ca Raikkonen a fost bun la Lotus dar nu e suficient sa vina la Ferrari, e o prostie mare de tot si cu astfel de replici nu iti faci decat deservicii si te ia lumea de sus.
Eu sper totusi ca Raikkonen sa performeze mai bine decat Vettel si decat Alonso anul ce urmeaza. Sper, nu sunt convins ca o va face... dar mi-ar placea ca taberele Vettel si Alonso sa mai aibe putin gurile inchise de el. Ca prea ii ridicati in slavi pe amandoi... iar F1 a ramas cu mult in urma la capitolul actiune cauzata de piloti... actiunea acum e generata de pneuri de rahat, de regulament restrictiv cu privire la apararea pozitiilor si de DRS / KERS... foarte interesant, ce sa spun!?
Eu asta am spus de atunci, inainte sa fie implementate, cand aproape toti pledau pentru spectacolul cu ORICE pret. Nu era greu sa intuiesti ca in asta se va transforma odata cu kers, drs si pneuri degradabile, ca depasirile vor fi multe si de ignorat pentru ca nu sunt de mana pilotului ci create de circumstante.
si de ce s-ar teme, duca-se, "mare" pierdere...
Dar sa vii cu idiotenia de regula sa nu ai voie sa te aperi cu mai mult de o miscare in fata adversarului, e o gluma si o insulta la adresa Formulei 1. La fel si imbecilitatea cu nelasatul spatiului de manevra, penalizate cu treceri pe la pit.
Explicatia ca sunt viteze mari si exista riscuri de accidente grave pe mine ma lasa rece: daca DRS-ul iti ofera aproximativ 20 de km/h viteza mai mare, se poate intampla ceva cu eleronul mobil, sa nu se inchida si sa te trimita in mantinele, de sa te faca pilaf.
Daca pneurile se rup si zboara fasii in capetele pilotilor aflati la viteze de peste 200 km/h, iar ii pot face pilaf.
Deci?! De ce mi se baga in fata prostia asta imensa ca nu ai voie sa te aperi? Bataia pentru pozitie e ceea ce genereaza actiunea... Nu bataia la timpii de la pit, si nici bataia pe linia dreapta cu DRS. Nu nene, bataia pe fiecare apex pentru pozitie... unde conteaza cel mai mult ce nervi de otel ai, cum simti monopostul si cum stii sa inchizi "usile".
Pilotii au acum o singura grija: conservarea pneurilor si sa asculte de indicatiile de la pit. In rest, nu mai au cum sa se bata pentru primele locuri pe talentele lor si cu stilul lor de a pilota pentru ca nu ajung la sfarsit cu gumele.
Din cauza asta GP2 si GP3 au, parca, un farmec mai mare: pilotii se lupta pentru a ajunge in F1 si se lupta pentru fiecare pozitie. Ambitiile sunt mai mari decat in F1, unde nu trebuie decat sa duci masina acasa, safe & sound.
E pacat... parca F1 era sportul rege in competitiile auto.
dar are si o motivatie in lagaura cu securitatea e drept
din cate il stiu eu pe Bernie, pentru bani ar fi in stare sa faca din F1 un "reality" show regizat pentru mai mult spectacol, totul e sa nu se prinda majoritatea publicului si ... din pacate nu se prinde
sunt atat de multi idioti care cred ca Wrestling-ul e 'pe bune' si spectaculos, in timp ce mma e plictisitor, deci ... (e doar un exemplu, mai sunt destule)
In realitate nu culeg laurii cei care merita cel mai mult. Renault a facut o masina de titlu in 2005 si 2006, cu inginerii pe care i-a avut atunci dar mentalitatea de jurnalist l-a scos pe Alonso drept dezvoltator de monoposturi.
Apoi odata cu retragerea lui Schumacher, Ferrari cautau un nou Mesia, era putin probabil sa existe asa ceva (din nou) dar in prostia lor au crezut ca Alonso ar fi omul
Eu am spus asta din 2010 dar erau vreo 50 (cel putin) de comm-uri tampite care ma contraziceau vehement, ca eu vad absolutul in Alonso si daca eu nu vad la fel sa ma uit la alt sport ca F1 nu ar fi de mine. Sac :)