Ferrari nu înţelege de ce are probleme cu tunelul de vânt

de Daniel Popescu
Miercuri, 24.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a admis că nu are o explicaţie pentru problemele pe care le are cu tunelul vânt, însă promite că va introduce update-uri la fiecare dintre ultimele patru curse ale anului.

Modul în care aerodinamica funcţionează în F1 este super-complicat şi se bazează pe componente variate şi mici detalii, prin urmare este uşor să facem greşeli.

Nick Tombazis
Designer-sef Ferrari
Ferrari a anunţat recent că a închis temporar tunelul de vânt de la Maranello după ce a constatat că datele furnizate de acesta nu corespund cu cele obţinute pe circuit.

Italienii au avut o problemă asemănătoare şi pe parcursul sezonului 2011, însă au admis prin vocea designerului şef Nick Tombazis că nu au aflat încă motivele pentru care această componentă esenţială în absenţa testelor nu poate fi utilizată la capacitate maximă.

"Sunt multe motive pentru care tunelul de vânt nu este perfect. Poate fi o problemă de scară, pentru că modelul utilizat în tunelul de vânt este mult mai mic decât monopostul real, iar vântul din tunelul este diferit de a rula monopostul în aer liber. Modul în care aerodinamica funcţionează în F1 este super-complicat şi se bazează pe componente variate şi mici detalii, prin urmare este uşor să facem greşeli.

Comparativ cu unii dintre rivalii noştri, tunelul nostru de vânt este mai vechi şi prin urmare nu operează la cel mai înalt nivel în anumite zone", a declarat grecul pentru site-ul oficial al Scuderiei.

Adoptăm o strategie agresivă pentru dezvoltarea monopostului pentru ultimele patru curse si aducem update-uri în fiecare dintre ele.

Nick Tombazis
Designer sef Ferrari
Pentru a recupera terenul pierdut, Ferrari intenţionează să introducă update-uri în fiecare dintre ultimele patru curse ale sezonului, o practică rar întâlnită în Formula 1 în contextul în care finalul campaniei are loc departe de fabricile din Europa.

"Suntem în lupta pentru campionat şi trebuie să continuăm dezvoltarea monopostului. Şi pentru că nu ne bucurăm de un avantaj, nici din punct de vedere al performanţei, nici al punctelor, trebuie să atacăm şi să adoptăm o strategie agresivă pentru dezvoltarea monopostului pentru aceste patru curse, aducând update-uri în fiecare dintre ele pentru a reduce diferenţa şi pentru a lupta pentru victorii şi, sperăm, pentru a câştiga titlurile", a mai precizat el.

Via Ferrari

Comentarii (22)

  • GrosJan
    "Comparativ cu unii dintre rivalii noştri, tunelul nostru de vânt este mai vechi şi prin urmare nu operează la cel mai înalt nivel în anumite zone"

    Ba mie mi se pare ca au inteles. Cu banii Santander ce ati facut? I-ati dat pe salarii babane la anumiti piloti si sefi 'importanti', nu? Same here :)
    12 21
  • Fiecare isi stie prioritatile,investitiile...acum poate costa mult,adica titlul la piloti,ca celalant...e ca si pierdut ! In alta ordine de idei,nu stiu de cand fte grija pe magar de unde beau oile apa,nu cred a intrebat nimeni de la Ferrari ce facem noi cu banii nostrii !!!?
    14 3
  • Narain
    Nu e chiar asa de grav, daca stam sa-i comparam cu alte echipe care se chinuie cu investitii colosale(vezi Mercedes), care irosesc banii constructorului pe supe expirate reincalzite(Shumacher+ingineri de la Ferrari), pana la urma sunt pe locul 2 iar campionatul mai are 4 curse.
    6 8
  • GrosJan
    dar nici nu intereseaza pe nimeni de la Ferrari daca am castigat noi titlul local la barbut. Comparativ, sunt atati fani care gem de nereusita Ferrari din ultimii ani. Tot comparativ, banii vin de la suita de uitaci la f1, chiar daca indirect. Sa nu tina cont de privitori e autosabotare pe termen lung. Ei stiu asta spre deosebire se unii uitaci la teveu.
    5 17
  • Sergiu
    @Grojane ia antibiotice!
    16 5
  • GrosJan
    si Alonso e tot o supa expirata, dar inca nu s-a convins cine trebuie de asta. E normal, e nevoie de o buna viziune ca sa-ti dai seama din timp.
    Acum, ori Ferrari au facut ce trebuie cu banii si se vaita nejustificat, ori dimpotriva. Care din ele?
    7 17
  • Seriu, stimabile, cred ca ar trebui sa ii inducem coma artificiala atat lui matz gros asta cat si realulului Grosjean pentru a le salva neuronul blond care le-a mai ramas pana cand se inventeaza un remediu pentru cretinism......
    8 8
  • Narain
    ba e grav daca ne gandim ca Ferrari e multumita doar cu locul 1. Masina e proastaaaa, Domenicalli e un incapabiiiiil. Daaar, banii s-au cheltuit co-rect. Protestezi!!
    6 2
  • Vai, nu se poate vorbi civilizat pe situ asta. Of of, mai mai.
    1 2
  • Supa asta expirata de Alonso a castigat titluri mondiale.Inteleg ca nu il placi pe Alonso dar sa il jignesti arata ce fel caracter esti.
    10 6
  • GrosJan
    da, tu. Ca tot tu ai spus de un septuplu campion ca e supa expirata. Alea nu sunt tot titluri? La o prima evaluare par si mai multe.
    Deci, Schumacher cu 7 titluri poate fi supa exp.
    Alonso, PENTRU CA a castigat titluri, nu poate fi supa exp.
    E ceva subiectiv pe aici?
    7 9
  • GrosJan
    Oook. Pace. Alonso NU e supa expirata. Nu e nici macar supa. E o leguma. E varza. K?
    7 14
  • eu nu am spus niciodata de Shumi asa ceva.Eu respect toti pilotii si fie ca cel mai bun sa castige chiar daca nu e favoritul meu.
    6 3
  • GrosJan
    cineva stie ca tot tu ai postat! Yup, eu sunt frustrat, ca, antialonso cum ma crezi, in ultimii multi ani am asistat numai si numai la incoronarea lui Alonso. A castigat tot ce se putea castiga si eu am stat sa privesc asta. Mai ales in 2010 a fost foarte frustrant pentru mine. Te-ai prins ca sunt ironic, nu?
    Reconsidera!
    4 11
  • Maries
    Shoumaker a facut rahatu bici 3 ani la rand.L-a batut pa Rosberg de a obosit:)))Am obosit si noi sa-l vedem castigand pa Shoumaker. Numa victorii pa linie si podiumuri cat incape. Halal champion. A avut noroc cu competitorii din generatia lui si mai ales ca a murit Senna. 5 titluri au fost cadou de la Ferrari.
    3 7
  • x_zone
    @Grojane inchide ca te sunam noi!
    14 7
  • marian0904
    Daca au o problema cu scara modelului atunci nu numai tunelul de vant e de vina, ci si echipa de aerodinamicieni.
    8 2
  • cosmin
    ii usor sa dea vina pe tunelul de vant atata timp cat neway ii la red bul si face masini foarte bune tot o sa aiba probleme cu tunelul de vant cu regret ca fan ferrari dar acesta este adevarul
    5 2
  • GrosJan
    din pacate Vettel e tot la ei.
    4 3
  • Mai baieti,eu am primit un sfat intelept la primele mele postari pe aici,adica,sa nu intru in "polemici" cu anumiti "destepti" de pe aici...foarte bun sfatul,indraznesc sa vi l recomand.Ei,cei cativa,din asta se hranesc,(in afara de ...altceva in timpul liber :P)!Unii au deschis ochii la F1 doar de 2-3 ani,altii sunt exact ca pe stadion,sustin si tzin doar cu aia care castiga,dar pana la urma injura pe toti si....ei vor doar "scandal",nu au nici o treaba cu realitatea.Stiti proverbul:prostul nu e prost destul,pana nu e si fudul!Eu as adauga k,nu i destul pana nu semnalizeaza...aplauze,palmele mele cu fatza lor !!!!
    3 3
  • GrosJan
    asta cu aplauzele mi se pare ca tine de polimici din alea hidoase rau. Pacat de tine ca ai inceput sa te fudulesti si tu. Sau poate ca ti-a venit si tie mintea la cap de fapt si ai inteles ca nu poti spune ceva la obiect aici in legatura strict cu F1 ca imediat esti atacat personal si injust. Asa ca daca mai vrei sa scrii ceva totusi, razi de fraierii carora le creste tensiunea din nimic pana la urma. In general nu trebuie facut mare lucru. Fie ca glumesti fie ca esti obiectiv, efectul e acelasi. Spor!
    3 2
  • @Renţule, poate că unele posturi anonime îţi aparţin.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru