Ferrari: “Nu facem publicitate mascata la tutun”

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 30.04.2010
Codul de bare de pe monopostul F10 face parte din designul monopostului F10 si nu reprezinta o forma de publicitate la tutun, potrivit Scuderiei Ferrari.

Ferrari a fost acuzata de Instutul European de Sanatate Publica pentru codul de bare care apare pe monopostul F10 si pe combinezoanele pilotilor, institutia considerand ca designul acestuia reprezinta o forma de publicitate subliminala la tutun pentru Marlboro.

Brandul este detinut de compania Philip Morris, care are un contract de sponsorizare cu Ferrari pana in sezonul 2015, in ciuda faptului ca publicitatea la tutun este interzisa in sport pe teritoriul Uniunii Europene.

Ferrari a reactionat la critici si sustine ca acest cod de bar face parte din designul monopostului si ca nu are nicio legatura cu Philip Morris.

“Asa numitul cod de bare face parte din designul monopostului si toate imaginile sunt coordonate de Ferrari, asa cum se poate observa din faptul ca este modificat anual si, ocazional, chiar in timpul sezonului. In plus, daca ar fi fost cazul unei reclame, Philip Morris ar fi trebuit sa aiba drepturi de proprietate intelectuala pentru codul de bare”, se precizeaza in comunicatul echipei italiene.

O alta acuzatie este ca acest cod de bare utilizeaza, pe langa alb si negru, si culoarea rosie, care este similara cu cea a brandului Marlboro.

“Premisa ca un Ferrari rosu reprezinta o reclama la tigari este incredibila: cum se poate analiza alegerea unor alte echipe de Formula 1 pentru a concura cu o schema de culori predominant rosie? Merita mentionat ca rosul a fost culoarea recunoscuta pentru masinile italiene de curse inca de la inceputul sporturilor cu motor.

Daca exista o asociere legata de culoarea rosie, aceasta trebuie facuta cu compania noastra, nu cu partenerul nostru”, se mai precizeaza in comunicatul Ferrari.

Via | Ferrari | Foto: Ferrari

Taguri: Ferrari, Marlboro

Comentarii (7)

  • marian0904
    Jmechereala ieftina
    Pe site-ul FIA echipa se numeste"Scuderia Ferrari Marlboro". In plus, chestia cu codul de bare care ar fi un element "decorativ", propriu Ferrari, nu lui Marlboro, va rog sa va uitati la tricourile pe care le vinde Ferrari; nu au codul de bare. Ce ma mira este ca celelalte echipe tac malc si cauta bani in loc sa reclame situatia. Dupa mine FIA ar putea solicita eliminarea numelui Marlboro sau chiar si un control financiar care sa arate daca echipa primeste sau nu bani de la PM.
    2 10
  • "dupa mine"
    @marian-"celelalte echipe" n-au consultanti atat de inteligenti ca tine!
    6 2
  • Codul de bare de pe tricouri
    Lipsa lui da totusi de gandit...
    2 2
  • publicitate mascata la tutun
    in cazul Ducati Marlboro Team nu s-a sesizat nimeni?
    3 0
  • ferari are dreptate
    Noi ceilalti suntem niste prosti care nu intelegem ca ei incaseaza o gramada de bani de la sponsorul lor care nu are nicio pretentie.
    1 4
  • ....
    pun pariu ca 40% din populatia terrei care fumeaza marlboro stiu sau au auzit de aceasta intelegere
    2 0
  • F-22 Raptor Fan
    Exist acel cod de bare pe orice produs, asta inseamna indirect ca Ferrari face reclama la orice produs, ceea ce probabil numai niste dilentanti ca Drako pot crede. Publicitatea la tigari a fost interzisa dar nu si sponsorizarea. Iar Ferrari nu apare in nici o reclama cu/si tigari fie ele Marlboro sau orice alta marca. Deci... este treaba celor de la P&M pe cei dau eu banii. Mai grav este ca unele echipe fac reclama la diferite bauturi, o cauza a foarte multor decese de pe diferitele sosele ale lumii, dar nimeni nu face nimic pentru a opri acele reclame. Dar probabil asta este ceva irelevant pentru persoane ca Marianxxx si Drako.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru