Ferrari a tras la sfârşitul săptămânii trecute un nou semnal de alarmă cu privire la implicarea pe care o are în Formula 1. Preşedintele Luca di Montezemolo a declarat încă o dată că actualul regulament nu este potrivit pentru un constructor auto precum Ferrari, întrucât dezvoltarea componentelor mecanice este puternic restricţionata în favoarea aerodinamicii.
În plus, italianul considera că interzicerea testelor din timpul sezonului are un efect negativ asupra dezvoltării tinerelor talente.
"Nu putem avea în continuare o situaţie în care transferul de tehnologie de pe circuit pe stradă este redus la minimum, motoarele şi cutiile de viteze sunt mereu aceleaşi, iar aerodinamica nu mai are nicio legătură cu cercetarea pnetru maşinile de stradă. Mai mult, nu este posibil ca în acest sport să nu poţi să testezi."
"Răbdarea noastră a ajuns la sfârşit şi cineva trebuie să se gândească dacă vrea ca Formula 1 să aibă în continuare companii care să investească şi să considere competiţia drept cel mai avansat centru de dezvoltare pentru maşini. Suntem constructori, nu sponsori. Nu mai sunt mulţumit că nu mai testăm pe asfalt şi că nu putem acorda nicio şansă tinerilor piloţi", a declarat el.Atacul lui Montezemolo îl vizează în primul rând pe Bernie Ecclestone, despre care italianul afirmă că este prea bătrân pentru a se afla la conducerea Formulei 1,
"Tatăl meu m-a învăţat să-i respect pe cei în vârstă, în special atunci când ajung în punctul în care nu-şi mai controlează cuvintele. Aşa că mă voi opri aici. Cu siguranţă, vârsta înaintată este deseori incompatibilă cu anumite roluri şi responsabilităţi", a adăugat el.
Via SkySports
Prin revolutie insemnand inlaturarea lui Bernie care are alte preocupari in afara de ceea ce inseamna sportul. Bernie vede afacerile. Iar cand F1 devine o afacere, atunci isi pierde farmecul, traditia, suspansul etc. si devine un mare zero.
Eu unul as fi pentru restrictii mai putine, pentru mai putine pideici in calea dezvoltarii F1. Masinile au ajuns asa cum sunt astazi pentru ca odata nu erau prea multe restrictii. Imaginati-va ca in 1969 ar fi fost interzisa forta de apasare si sa o tina asa tot intr-o restrictie pana astazi. Nu vreau sa fiu inteles gresit. Imi plac foarte mult masinile din acea era. Dar nu vreau sa existe doar acel gen de masini.
Totusi sunt si implicatii negative. Vor fi diferente prea mari intre echipe intr-un anumit sezon. Valoarea pilotului ar conta mult prea putin. Bine, exista spionaj, dar cred ca va fi mult mai greu de integrat pe masina o idee revolutionara a altora care ar cere practic modificarea intregiimasini.
Unde vreau sa ajung: Williams a angajat ISI sa-i creeze un simulator.